Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Hvorfor faller kursen så mye?

Ned 30% fra intra high ved Topline data - som alle hadde ventet på og som iflg. mange var enda bedre en man kunne håpe på. Edison høynet også kursmål til 13.9 etter TL.

Uten sammenligning forøvrig så minner kursutviklingen om Lytix sin utvikling etter etterlengtet Phase II data. Lytix er ned 60% fra HOD Topline og CRNO er ned så langt 30% fra HOD Topline.

Hadde endepunktet ikke blitt nådd så hadde CRNO kursen kollapset, og nå når PE ble nådd så er kursen lavere en før TL på bare 3 dager.

Er absolutt meningsløst sitte over denne type resultater selv om data innfrir gitt den risken man tar. For CRNO sin del så kunne man sitte igjen med +30% rett etter TL hvis man prikket inn salget perfekt (noe som selvsagt er utopisk). Nå er det bare kjøpe seg inn for kurser langt lavere en pre-TL.

Skjønner jo at de som eventuelt kom seg inn under 1 kr tar gevinst. Men de kunne tatt like stor gevinst pre-TL til ekstremt lavere risiko.

1 Like

For noen ser potensialet og vil skremme , for å ta mer.

Skremme kursen 30% ned for å ta mer? Det bare “does not compute” i min verden.
Hvem tenker du det er som gjør det, for det burde vel vises på aksjonærlister nå?

Det der er typisk amatør argument. Har aldri sett noe reelt tilfelle av den taktikken. Gevinst sikring er derimot helt vanlig.

Må si det er utrolig fascinerende å følge med på kursutviklingen her. Føler man kan lære en del av hvordan dette har utspilt seg.

1 Like

Fartin.

Hva skjer når det selges mye?
Kursen faller.
Hva skjer med de som har overbelånt.
Hva skjer når disse selger i frykt?

Det er et spill.
For det er ikke noe fundamentalt galt med selskapet/forskningen.

Kommer aksjen til å stige igjen, tro? :face_with_monocle: :upside_down_face: :shushing_face:

Ja dette er litt merkelig. Kursen halverer seg fra intra high ved etterlengtet data som tydeligvis i tillegg var bedre en hva som var forventet.

I tillegg øker short NÅ etter stillstand i lang lang tid.

Kursen er helt i fritt fall. Ikke en liten pause å spore engang.

Skulle likt å sett hvem som står for omsetningen de siste dagene.

2 Likes

Blir som når short angrep ULTI på NIPU/ESMO-data.

1 Like

Ja, mye mulig. Lett å tenke slik ja,

Men for Cereno så ønsket mange av pasientene å fortsette behandlingen ut over studien og Cereno fikk på plass eget godkjent program hvor de som ønsket det kunne få fortsette på medisinen. Vi vet 10 stk (av 21) ønsket dette. Det tenker jeg ikke hadde vært så veldig aktuelt med mindre pasientene følte de fikk noe igjen her.

De som eventuelt shorter må gjøre det på bakgrunn av at data vil modnes til det verre (ala Nipu). Jeg kan ikke så veldig mye om PAH, men de data som er lagt frem virker lovende sett opp mot konkurenten Sotatercept. Og når pasienten selv ønsker å fortsette på medisinen så vet jeg ikke helt hva eventuelt shortere ser her som gir dem conviction til det motsatte.

Gevinssikring greit. Men fritt fall og halvering av kurs pga. gevinssikring? Må ligge noe mer bak her, som jeg (og mange andre) ikke ser?

Sikkert noen som vet om en emi som kommer. Pleier å gjøre susen for kursen det

Noen (svært løse) teorier herfra:

a) Den gikk mindre enn forventet på nyhetene. Mange som har sittet pre-avlesning var skuffet, og solgte. Når den da begynner å falle, så får folk det travelt med å komme seg ut. En slags snøballeffekt.

b) Få stod klare til å kjøpe det deriskede caset. Kanskje kommer det noe emi / eller er usikkerhet rundt samarbeidspartnere for fase III. IDK, kjenner ikke caset godt nok. Og hvis man ønsker seg inn pga det fundamentale her, så kan man jo like godt bare vente ut hele denne reaksjonen. Hvorfor kjøpe , med den usikkerheten det innebærer? Kan likegodt vente til kurs har stabilisert seg, og ev. har gått 10% opp fra bunn elns.

c) Prisingen kan ha blitt svært høy gitt r/r pre avlesning. Men moralen her (og den har allerede du og andre vel poengtert) er at man kan enten sitte med på vei opp og selge før avlesning uten nevneverdig risk, ev. så kan man bare sitte rolig utenfor og kjøpe det deriskede caset.

Likevel: Omsetningen i dag var ca. 25 MSEK. Ok, det er i Sverige, ja. Men dette ligner jo kursbevegelser på illikvid jalla biotek på First Majestic Bantam Fluevekt Spotlight Market.

Ja, og som noen ser.
Som vi andre skjønner etterhvert, når ‘shorterene’, som bedriver taktikk, har fått sin forsyning.

Og det er altså noen som kjøper disse aksjene som andre er skremt til ( eller er nødt til) å selge.

Må si jeg er noe overrasket og selvsagt skuffet. Sikkert mange ting som spiller inn her, men du er nok inne på noen poenger. En ting som sikkert også er tilfelle er at mange nye kommer til i forkant av Topline, kanskje uten å ha satt seg veldig grundig inn i caset. Når så noen selges så aktiveres vel «alle selges, sp da må jeg også selge». Det er vel samme mekanisme som skjer når FOMOen tikker inn: Shit, alle kjøperc da må jeg også kjøpe.

Jeg tenker som så: selskapet har gjort en formidabel jobb med både det selskapsmessige rigget, det medisinske (obvious), umåtelig kompetente folk de har knyttet til seg og transparent informasjonsflyt. Jeg velger å tro at de har kål på situasjonen OG fremdriftsplanen og sitter rolig på mine aksjer. Kommer en emisjon, så kommer det emisjon. Jeg heller nok mot at det jobbes mot partnere, enten M&A, partnerskap og/eller utlisensiering. Ledelsen har jo mildt sagt uttalt sette med blokkskrift siste mnd.

Blir spennende med CMD neste uke. Da får vi nok noe mer kjøtt på beinet, og de har jo lovet mange kompetente mennesker bak mikrofonen :blush::microphone:

Enkle tanker fra en enkel sørlending…

2 Likes

Ja, børsen styres av frykt og grådighet, sies det.

Så er det selvfølgelig noen som spiller på begge.
Så får vi se/tro på det fundamentale.
15 kroner?
Jeg tror, i forhold til det medisinske potensialet og antall aksjer, på 100 ganger mer.
Galskap?
Nei, det er dagenes konstruerte fall som er galskap.

1 Like

Har mer troa på det der enn at noen “presser kursen ned” for å ønske å kjøpe mer.

+20% på høyt volum. En plass måtte kniven lande, så får vi se om det holder eller hva som skjer.
Capital Markets Day neste torsdag.

1 Like

Aksjekursen ( i likhet med rentene) er ingen organisk skapning som puster seg opp og synker sammen. Det er noen som styrer, og ‘leker’ med dette/disse.

På CMD nå har dr Benza sagt at PAH ikke er ordentlig sjukdom, men kvinnehelse.
Og dr Agrawal har reiterert at det bare er kvinnehelse.
Solgt alt nå. :crazy_face:

Jøss. Var det det som senket kursen 7% i dag? Skjønner ikke helt. Snakker de ned sitt eget produkt?

Kvinnehelse er vel ikke noe «bare», det er jo tross alt 50% av oss.