Hvis de kunne satt i gang en emisjon på kurs 1, hvor de har investorer som garanterer for største delen av beløpet så hadde jeg tatt det i mot med åpne armer. Jo mer penger, jo bedre er det.
NYKD gjorde en slik for noen år siden.
Kursen var 19 NOK, de gjorde en placement mot et spesialistmiljø på 16 NOK. Det skulle være redningen trodde noen, før kursen smalt ned 95 % og alt av fond og spesialister tapte alt. Så litt usikker på konklusjonen der. De må gjerne kjøre en retail-emisjon for min del, det viktigste er hva de henter penger på, ikke mot hvem.
I mellomtiden håper jeg dere klarer å bruke spennet i kursbevegelsene for å skape butikk for dere selv. Det er ikke “illojalt” å trade aksjer selv om man også har langsiktig tro, det er mer påbudt enn illojalt!
Når man ser hvor lite som faktisk går for å drifte selskapet per dags dato, så hadde selskapet sikkert klart seg en god stund på langt lavere summer. Så dagens oppfordring; dersom man hadde hatt et ønske om å delta i en emisjon om selskapet hadde valgt å gjøre det, så send en mail til Erik og si ifra. Om ikke annet så får hvert fall selskapet kartlagt interessen blant eksisterende aksjonærer.
har meldt min interesse til Erik om å delta i en evt emisjon:)
Jeg skrive at det er ofte gunstigere enn en emisjon mot markedet. Ikke alltid. At Nykode er ned 95% siden den tid skyldes andre grunner
Er jo sant at de hadde kommet langt på vei med 1/3 av d beløpet jeg nevnte også ja 
Etter hva Erik W har kommunisert så tror jeg fint de hadde fått inn det på f eks onsdag forrige uke .
Men det tyder kanskje også på at selskapet selv er skråsikre på at om man ser litt lengre enn neste uke så kommer d andre avtaler som øker MCAP betraktelig og pengebehovet blir dekt !
Som han skrev på sms til meg igår :
Ja, snitt av tre laveste av de femten siste handelsdagene. P.t har de ingen utestående obligasjoner = ikke mulig å konvertere.
Vi har mange jern i ilden, så bør bli et spennende 2026!
Jeg håper

og til meg skrev han :ting går fremover og det ser betydelig bedre ut på alle fronter nå i Q4
Mens markedet pr nå ser KUN at altas har aksjer og rømmer 
Alle fronter ja… Finansiering er jo også en «front»
Very good!
Markedet ser ikke kun Atlas. Det er mange aktører utpå her kortsiktige og langsiktige. Kortsiktige kan forårsake daglige svingninger særlig når omsetningen er liten.
Det fremstår fremstår fomr meg som stupid å gjennoføre en så stor emisjonmed med dagens markedskapitaliserte verdi - sett fra aksjonærenes synsvinkel.
Er vel ingen tvil om at det kommer ny(e) transjer. Har snudd på skillingen nå, og er klar med å sende MNOK X tilbake til selskapet. Er jo det som er greia med “business modellen” til Atlas. Tilsynelatende store forpliktelser og risiko, men i realiteten så er likviditeten i avtalestrukturen begrenset. Samme krona blir brukt flere ganger.
Atlas leverer, nok engang.
https://newsweb.oslobors.no/message/660533
Den store profesjonelle aktøren selger (det de klarer) og småsparere kjøper. Ser dere et mønster her? Det er dyrt å være fattig
Håper livet er bra ellers
Cesare Di Nitto • 3rd+
BD Manager @ Crystal Pharmatech | PhD in Immuno-Oncology | MSc in Biomedical Engineering | Passionate about Health, Fitness & Longevity
9h •
Follow
mRNA lipid nanoparticles changed medicine overnight with COVID-19 vaccines.
But at present LNPs have a serious targeting problem. When injected intravenously, they accumulate almost exclusively in the liver. Intramuscular shots? They hit APCs. This narrow targeting confines RNA-LNPs to just two applications: vaccines and liver diseases. The missed opportunity is massive.
Imagine delivering VEGF-A mRNA to heart attack provoked lesions to promote healing. Expressing pro-inflammatory molecules only in neoplastic lesions. Or editing genes specifically in pancreatic beta cells for diabetes treatment. All theoretically possible. All currently impractical because we can’t control where LNPs go. A new Nature Biomedical Engineering review maps the path forward. The authors outline emerging strategies: • Functionalizing LNPs with targeting ligands as some companies are doing for in vivo CAR-T. • Using external stimuli to disrupt LNP integrity at specific sites • Engineering mRNA so that it translates only in target cells • Designing proteins with subcellular localization signals The challenge isn’t just physical delivery. It’s functional delivery. Even when they reach target tissues, up to 98% of internalized RNA-LNPs fail to escape endosomes. Still a critical, often underestimated bottleneck for nucleic acid delivery.
Solving the above challenges holds the holy grail of medicine, the magic bullet that triggers a strong effect only at the site of disease while sparring healthy tissue. The technology exists. Precise delivery doesn’t. Yet.
Alle setter vel pris på en liten konspirasjonsteori. Jeg har en. I hovedsak pga avviket i guidinga om «disease model data» fra 1H 28. august og webcast 24. november.
• ASGCT (mai 2025): circVec vekker ekstern interesse.
• Juni – august avtale med 2 ukjente BDs (hvorav 1 AAV)
• Juni – august: Tidlig, ikke offisiell BP dialog (pre NDA konsultasjoner)
• August (1H presentasjon): Circio guider «disease model data» i 2H 2025
• Etter 1H: BP intensiverer dialogen; AAV validerings BD (ukjent #1) er muligens proxy-screener for BP
• September–Oktober: BP stiller krav og Circio må omprioritere
• ESGCT: Sterke data, men bevisst ‘low signal’ presentasjon som ikke avslører alle detaljer
• BP ønsker annen fremdrift: «disease model data» kan ikke kjøres uten å være avstemt med innholdet i feasibility-studien, og at dette kommer først i egen indikasjon
• Circio stopper disease modellene og prioriterer BP’s evalueringsliste (dose respons, vevsspesifikk presisjon, varighet, stabilitet, ++)
• Studien er dessuten et manpower-issue om den krever mye kapasitet fra R&D (50-80% ?)
• November webcast: Ingen Q&A, presentasjonen fremstår som veldig kontrollert
• Avviket fra august guiding om «disease model data» skyldes ikke tekniske problemer, men omprioritering etter krav/føringer fra BP og kapasitetsutnyttelse
Og hvem kan så BP være ?
(har valgt bort CNS som indikasjon siden jeg tror den medfører større risiko enn det som Circio er villig til å ta når teknologien skal valideres)
Takk for i dag
, og nei, jeg stakk ikke av med alle aksjene som ble dumpet i dag. Noen andre tok dem.
Hva med Lilly - via Entos kontakt