Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Kritikken her inne er på nivå med denne:

Alle vet det kan gå åt skogen. Ikke invester i biotek hvis du ikke tåler risiko.

4 Likes

Du sa det på TI - heh gotcha

Liten observasjon jeg gjorde (ingen garanti!)

1 Like

Observerer at en del her nevner at de kun har finansiering ut Q1. Det stemmer vel ikke helt.
Det er den 3 årige avtalen med Atlas som ble inngått i februar 2023 som går ut i slutten av Q1 26.

Men Circio har 4 transjer av kr 4 mill som ikke er benyttet. En eller annen nevnte cash burn på 5-6 mill i kvartalet, så om det stemmer så har de sannsynligvis cash ut Q3 uten nødvendigvis å måtte forlenge avtalen med Atlas.

Resultater av studie ventes nok før den tid. Lovende resultater betyr med stor sannsynlighet at det kommer cash up front og Atlas er historie.

Greia er at de kan fortsette med Atlas så lenge de ønsker. Atlas har tjent gode penger på dette. MEN, selskapet ønsker å finne en mer langsiktig løsning (og det er jo forståelig).

Hadde de fått inn 50-100MNOK kunne de giret opp sjappa litt.

Atles er mer enn villig til å fortsette å finansiere Circio utover den eksisterende avtalen, vi trenger ikke tvile på det i hvert fall. Noen akutt finansiell krise for selskapet er utelukket. Heldigvis minimaliserer Circio bruken av denne fasiliteten.

Det store spørgsmål, som jeg tror mange i markedet stiller sig selv, er om Atlas stopper med at sælge omkring 0,95 (tidligere niveau), eller beslutningen er at likvidere den samlede position … dvs. ned til 0,60-ish.

Hvis Circip virkelig sitter på noe som er så genialt og verdifullt som mange her mener (og jeg også håper på) er det jo godt mulig at det de gjør nå med å kjøre på sparebluss gjør at de taper terreng. De har jo så mange forskjellige muligheter med teknologien sin at de burde skalert opp vesentlig for å kunne kunne bearbeide flere av disse mulighetene.

1 Like

Jeg tipper de avventer nye avtaler nå. Hvis de klarer å melde 1-2 avtaler til i løpet av Q4 kan man sette en emisjon på en god verdsettelse. Ikke lenge til Atlas er ferdig med salget sitt, og da vil det bli en helt annen markedsdynamikk.

Så gangen i det blir: Atlas ferdig solgt - melde nye samarbeidsavtaler - kurs går opp og man kan få en verdsettelse på 250-300MNOK - 20/30% emisjon og 50-90 mill i kassa. Totalt antall aksjer rundt 180 millioner. Da er jeg happy😃

2 Likes

Ikke med nye transjer, og jeg tror management er happy med Atlas i bakhånda og et BP som skreller bort hovedtyngden av R&D til medio 2026, og sannsynligvis har gjort det det siste halve året sammen med 5+2 BDs.

Dynamikken vil endre seg uansett. For nå er obligasjonene borte. Nye transjer blir peanuts.

Men nå snakket jeg egentlig om å kjøre en rettet emisjon. Da vil det ikke være behov for transjer.

selskapet har i dag ca 143.000.000 aksjer så antall aksjer blir nok høyere med ditt eksempel

Fra Circio’s hjemmeside
Total number of shares
143 625 742

Les det jeg skrev én gang til. Jeg snakker om verdsettelse av selskapet. Hvis Atlas tømmer seg, selskapet melder noe nytt og kursen går til 2kr får man en verdsettelse opp mot 300MNOK. Hvis de da klarer å hente 50 millioner på 2kr blir det 25 millioner nye aksjer og 143+25=168 mill. Misforstå meg rett her: dette er helt hypotetisk

Hvis vi et lite øyeblikk glemmer Atlas og annet støy, så må vi huske på følgende:

Ingen norske biotekselskaper – verken historisk eller nå – har fått en fullfinansiert preklinisk mulighetsstudie (feasibility study) av en ekstern partner slik Circio har.

Hva skjer etter feasibility-studien?
(Normal varighet: 3–6 måneder, 3–4 måneder er normalt når studien er godt planlagt og partner har stor kapasitet.)

Det er tre muligheter:

A. Partner går videre → intensjonsavtale / term sheet
Sannsynlighet: 40–50 %

Partner ønsker lisens
Det forhandles om teknologi/rettigheter
Upfront-betaling på 50–200 MNOK
Milestones 300–1500 MNOK
Royalties 5–12 %
Dette alene kan gi Circio:

:arrow_right: Kurs 3,50–6,00 kr

B: Partner ønsker utvidet studie / mer data
Sannsynlighet: 30–40 %

Dette er vanlig i preklinikk.
Partneren betaler fortsatt
Økt sannsynlighet for avtale
Markedet tolker dette som positivt

:arrow_right: Kurs: 1,80–2,50 kr
(basert på økende sannsynlighet for avtale)

C: Partner avslutter etter studien
Sannsynlighet: 10–20 %

Selv dette kan være positivt:
Circio får verdifullt dataprodukt
Kan gå til annen partner (positive data gjenbrukes)
“Proof of concept” gjør det langt enklere å selge til andre

:arrow_right: Kurs: kan falle til 0,75–1,00 kr midlertidig

1 Like

Det er grunn til å anta at denne feasibility-studien med BP som Circio nå inngikk er en fortsettelse av en av de avtalene som selskapet hadde med non-disclosed partner. I så fall er den kommende studien godt planlagt allerede, og kapasiteten til et BP er utvilsomt stor.

3 Likes

Det du skriver her må jo være total KI-gjetning. Ingen utenom partene aner hvor lang tid gjennomførbarhetsstudien varer, fordi det er bare de som vet hva den skal gjøre. Det kan godt være at det tar 3-6 mnd, men det kan like godt ta lengre tid

2 Likes

Alle i dette forumet gjør ikke noe annet enn gjetning. I høflig finansspråk kalles det analyse foretatt av gjettere, sorry mente analytikere. :joy:

3 Likes

Jeg liker å tippe, litt sånn som i lotto, er veldig sjeldent jeg treffer

I så fall så har avtalen/samarbeidet startet via en proxy. Som f.eks Alexion som selvstendig enhet under AZ. Eller noe lignende. Avtale med BP vil jeg tro er meldepliktig for et bio på Oslo børs. Omtrent uavhengig av innhold.

1 Like

Intervallet bygger på hvor lang tid det normalt sett tar så da er det rimelig å anta at det er noe i nærheten av det. Så det er en relativt kvalifisert “gjetning”. Mer kvalifisert enn din og min magefølelse…

Når det gjelder sannsynlighetene for suksess så må man huske på at det er STOR forskjell på “suksessrate preklinisk mulighetsstudie (feasibility-studie) for en plattformteknologi” og “suksessrate for legemiddelutvikling”.

Plattformteknologi er stikkordet.

Til info så gjetter ikke KI/AI

Det er modellering , basert på bransjedata, historikk og sannsynligheter — akkurat slik finansanalytikere, biotekforskere gjør det.

1 Like