Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Så hva tror du, før du tar helg :pause_button:…er BP interessert i indikasjon, eller et terapeutisk område ?

Jeg personlig tror BP er interessert i en fleksibel og robust plattforms-teknologi som kan brukes til mange ulike ting. Og at de kan begynne med noe de har fokus på allerede.

Eller plug-and-play som Circio sier selv.

Det er neppe spesielt vanskelig å designe nye varianter fortløpende…

Siden det er fredag ettermiddag:

I 2026 vil Circio få enten noen særdeles gode avtaler med cash involvert, eller så blir de kjøpt opp.

Tror jeg da… :slightly_smiling_face:

16 Likes

Regulatory winds are shifting

The FDA and EMA have evolved their thinking significantly

▸ RMAT & platforms: The FDA’s emphasis on Regenerative Medicine Advanced Therapy
(RMAT) designation is a critical tool for developers. In 2025, we are seeing a push to treat
delivery vehicles as “platforms.” If you have a proven AAV capsid or LNP formulation,
regulators are becoming more open to bridging data, reducing the preclinical burden for new
payloads using the same vehicle

▸ Post-market data: For viral vectors (especially integrating ones), the “long-term follow-up”
guidance remains strict. However, for non-viral, transient vectors (like LNPs delivering mRNA
editors), there is ongoing dialogue about reducing these timelines, provided “off-target”
editing profiles are clean

▸ Potency sssays: The industry is moving away from simple expression assays. Regulators now
expect matrixed potency assays that capture the biological mechanisms of the delivery
vehicle (e.g., LNP uptake and endosomal release efficiency) rather than just final protein
production.

The most successful pipelines are now “delivery agnostic,” utilizing AAV for one indication and LNPs for another…hm, var det ikke noen i Norge/Sverige som surra med en slik agnostisk tilnærming ?

2 Likes

Er ikke dette et paradoks?
«stor interesse fra aktører, men ingen andre enn Atlas som vil finansiere selskspet? Eller kjøpe en del?»

1 Like

Forbeholdt de få som skjønner caset må vite :crazy_face:

1 Like

Så alt som er beskyttet er også høyaktuelt. Hjernen. Ledd. Øye.

Med andre ord, hjelm, knebeskyttere og sveisebriller ?

Her er du på ball :soccer:. Biologi/tech spiser alt annet til frokost. Atlas inkludert. Og Gud bevare, vi skal være takknemlige for at dette ikke blir emmitert eller solgt for knapper og glansbilder. Konturene av noe virkelig verdifullt begynner å vise seg. Utviklingen har vært veldig god, spesielt mtp begrenset med kapital tilgjengelig.

7 Likes

Riktig. :blush:

Forøvrig stor takk til Bob L P for gode kommentarer. Klasse.

6 Likes

Uffameg… Du klarer virkelig å mistolke alt jeg skriver. Du gjør at man ønsker å forlate forumet egentlig. Hvis du ikke har skjønt det enda; Circio/targovax er et historisk drittselskap, men akkurat nå sitter de på noe som er ganske spennende. La meg leve i mine investeringer og diskutere med mine medaksjonærer. Lik det eller ikke - up to you! Jeg gir blanke faen i hva du gjør med pengene dine. Hold deg gjerne til Polight som du hausser. Det gikk ikke så bra i dag.

Jeg oppfordrer deg til å ta deg litt sammen. Det er utrolig mange dyktige på dette forumet som kommer med særdeles gode innspill. Det diskuteres teknologi - ikke så mye kurs (heldigvis). Hvis du vil angripe «haussere» får du logge deg på shareville.

5 Likes

Når man kjeder seg på en fredagskveld, så kjente jeg at det plutselig rykket litt til i noen ekstremiteter…disse 4 gir en tommel opp for LG på LinkedIn når han deler EDWs artikkel i The Medicine Maker.

image

image

image

image

- H.C. Wainwright-analytiker|Kapitalmarked / strategisk analyse / dekning / mulig prosess

- Cooley-partner/L&W-partner|Juridisk strukturering av BD / lisens / M&A

Alle kan ha vært BP`s representanter i feasibility-studien, eller noe mer/annet. Who knows ? Whats next ? 2+1 advokater som åpenbart jobber med avtaler/transaksjoner i bio-spacet; både før, underveis og etter.

Går og legger meg. Om jeg får sove er en annen sak.

(en del andre interessante følgere også. f.eks SpliceBio)

5 Likes

Drag på damene han Lubor😃

3 Likes

Derfor han jobber deltid. Har ikke tid til annet

1 Like

Om ikke annet så går posisjonen til Atlas raskt ned. 10 siste handelsdager (minus i går og i dag) har de solgt ~ 12 mill aksjer og var da under 8%.

På kort sikt føles nok Atlas som et verkende utslett på de edlere deler.

På lengre sikt tror jeg Atlas-avtalen var et kunstig åndedrett som forhindret total kollaps i kurs. En standard emi hadde drept selskapet fullstendig.

Men det skal bli særdeles deilig når de har solgt seg ut, og egentlig er det vel fortjent at de har kommet ut i pluss på dette.

12 Likes

Skal være forsiktig med å dra hvem som følger hvem på LinkedIn alt for langt. Men 3 store aktører i bio-spacet gir tommel opp når det kommer en henvisning til EDW`s artikkel i The Medicine Maker. Om vi forutsetter at kontakten med BP i feasibility-studien sannsynligvis ble initiert etter ASGCT i løpet av juni-august en eller annen gang, så blir denne avtalen kanskje litt interessant å se på:

Deal der Roche er representert ved Latham & Watkins - og så kan man jo spekulere (plattform, blod-hjernebarriere, levering til riktig vev, høyt og stabilt uttrykk, lav dose, hjerte, øye, CNS, etc), vil circvec ytterligere øke den strategiske verdien for Roche ved kontroll av begge plattformene ? Koker vi ytterligere suppe på spikeren med å legge til en dose Wainwright så blir det ikke mindre interessant akkurat. Antar at Cooley er Circio`s representanter som mer spisset inn mot denne type avtaler (feasibility og samarbeid).

Tror og synes jeg.

3 Likes

Trengs det ikke snart mer penger da?

$55 million pluss $2 billion i potential research and sales milestones til Manifold Bio der, altså. Viser igjen at det er sinnsykt mye penger involvert når Big pharma kommer på banen…

2 Likes

Ikke minst der Circio presenterte data mandag om at deres konstrukt ikke medfører cellulære stress-responser. Kan ikke skjønne noe annet enn at der må være spesielt gunstig i CNS/hjerne.
Da fordi akkumulering av circRNA og deretter mRNA og protein skjer mye saktere med Circio sin strategi, noe som gir cellen tid til å akklimatisere og styre den nye endringen.
Likevel er endelig protein-uttrykk “10-100x” høyere enn konkurrentene…

Med mRNA er det bånn gass umiddelbart og det varer noen dager før det forsvinner igjen.
Mest sannsynlig spiller cellulært stress en viktig rolle her, samt det at mRNA skal fjernes raskt som en sikring på at det indre cellemiljøet er friskt og raskt.

13 Likes

Jada, er svært spent på hva som kommer her.

Men Atlas er tomme ila desember og da begynner nok en ny æra.

Mcap er ffs under 200 mill. Det er absurd.

9 Likes

Husker ikke om denne har vært lagt ut her tidligere, men interressant perspektiv på hva som skjer på Circio sitt felt. BP er ute etter relevant teknologi.

7 Likes