Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ingen fasit, men spør du KI så er sannsynligheten ganske stor for at Entos kjører muskelbiten og at ting nærmer seg :muscle:

2 Likes

2 måneder før avtalen mellom Circio og Entos (i tillegg til MUSD 1 fra CureDuchenne i mai)

https://www.businesswire.com/news/home/20250205385688/en/Entos-Pharmaceuticals-Awarded-%244-Million-USD-in-Funding-from-the-California-Institute-for-Regenerative-Medicine-CIRM-for-its-Congenital-Generalized-Lipodystrophy-Program

“This award from CIRM is an important validation for our lead program in CGL as we work to advance our second product into the clinic using the Fusogenix PLV platform,” said John Lewis, CEO of Entos Pharmaceuticals. “We deeply appreciate their support and recognition of the crucial need to address rare genetic disorders like congenital generalized lipodystrophy and the potential for novel genetic medicine approaches like the Fusogenix PLV to create life-changing treatments for patients and their families.”

Bare tilfeldigheter ?

Hva er tidsperspektivet for circio. Snakker vi 7 til 12 år

Litt usikker på om jeg skal delta i denne Entos seansen, men kan opplyse at avtalen mellom Entos og Lilly går på det sentrale (hjerne ryggmarg) og perifere (blant annet muskel) nervesystem.

Det en kan merke seg er at Lilly også har gjort en investering i Entos.

I praksis vil jeg tro at dette medfører at ingen ting kan meldes mellom Entos og Circio i tilfelle dette også kan være børssenitivt for Lilly. Dette må nok koordineres.

Med det medfører at Entos Circio samarbeidet har link til BP Lilly.

CNS biten med DNA / PLV ligger nok nå hos Entos / Lilly. Derfor er nok det ikke fokusert i intern presentasjonene.

2 Likes

CNS er da mer profilert enn muskel i presentasjonene etter ASGCT, men om du sier Lilly/Entos/CNS/Muskel så er jeg med på den.

Ja i AAV er CNS fokusert.

Argumentet (mitt) er at nedtoningen av muskel kan være et hint i retning av Entos. Selskapet fremhever fortsatt CNS (kan også være feasibility). Skjønner ikke hva annet det kan være når LG sier “et annet område som vi ønsker å undersøke”, og hjerte+øye fortsatt er inhouse.

FRA SISTE PRESENTASJON:

CircVec-AAV: Q4´25 – circVec 3.2 eye + CNS in vivo data

Her kan det komme melding når som helst nå.

CircVec DNA PLV er taust både i muskel og CNS.

3 april meldingen med Entos var ikke spesifikk men generelt viste til flere mulige indikasloner. Og beskrev at dersom 3-6 mnd testen var suksessfull ville Entos gå videre i konkrete indikasjoner. De har gått videre og betaler alt. Det kom i 28 august presentasjonen.

Kanskje har Circio fått noen kroner for å levere circVec til disse videre studiene??? Om de skal betale alt.

Følger den av 1H, og at det nå er tyst. Når det gjelder modaliteter/vev, så er det “muscle” som er nedtonet. Opplever ikke at det samme gjelder CNS. Riktignok AAV. Spørs jo om det er optimalt om selskapet kjører 2 parallelle løp innen samme modalitet både med AAV og non-viralt. Ikke annet å gjøre enn å vente, så får vi svaret til slutt.

Avtalen har i hvertfall et kommersielt innhold, og forventninger om en felles oppside. I motsetning til alle de andre kjente avtalene.

@Birgitte jeg trodde dette kom tidlig i Q4 (begynnelsen av oktober), men nå ble jeg usikker.

Vi venter fortsatt flere oppdateringer i Q4 (nov. Foilen kan jo slik sett indikere det)?

Hva tenker du?

Ikke 3.2 data ennå i øye og cns.

Q4 3.2/4.0 i øye og cns q1/26 på s 22 siste presentasjon.

Tok en kort gjennomgang på siste presentasjon og EDW sa kost burn nå var “well under 4 million” pr. mnd.

2 Likes

Circio announces 88% underwritten and presubscribed NOK 50 million rights issue with strong support from existing shareholders

9 Likes

Tviler på det blir så mykje aksjer på garantisten, men han kan få tegne seg i emisjonen :wink::slightly_smiling_face:

1 Like

Pest eller kolera. Det ble kolera. Og det er vel de fleste fornøyd med her?

Finnes veldig gode tiltak mot kolera (vaksine, hygiene) sammenlignet med pest, så dette er helt greit :upside_down_face:

5 Likes

Ja I dette tilfellet er vel dette svært positivt?

1 Like

Sikrer finansene til ett stykke ut i 2027 samtidig som man virkelig ser konturene av teknologisk gjennombrudd?

Ja, det er positivt. Særlig da det vil i mye større grad vil forhindre et konstant nedsalg slik vi har sett Atlas har gjort.

9 Likes

Ja man tar bort den klamme hånda rundt selskapet frem til de enten får en partner eller avslutter drift. Litt rabatt men ikke avskrekkende. Alle får bli med. Det virker jo veldig positivt?

8 Likes

Ingen liten påstand, dette.

4 Likes

Bemærk lock up af salg fra pre committers og garantist. Der må ikke sælges én aktie fra eksisterende positioner før transaktionen er endeligt afsluttet.

2 Likes