Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Jeg tror det som blir oversett her, er at dette er ikke en enkelt behandling. Det er ikke en vaksine. Det er snakk om å få celler til å produsere proteiner ut fra ønske. Det gir helt uante muligheter. Vaksiner, kreftbehandling, insulin (et proteinhormon), sykdommer med mangel av produksjon, overvekt (glp1 er et peptid hormon), nevrodegenerative sykdommer etc etc.

Så er det klart en bredere potensiell anvendelse av teknologi enn mange andre norske biotech.

Og ja, det har ikke alltid gått veien tidligere, men sammenligningen med tidligere mislykkede selskaper er ikke helt overførbar spør du meg.

Så hvis en skal kritisere og kaste ut sammenligninger med andre selskap, er det også fint å forstå forskjellene.

7 Likes

Vil bare nevne at flere norske satsninger har vært plattformteknologier, med en rekke samarbeidspartnere. Det er ikke slik at alle har hatt én medisin som må lykkes. Ulti hadde plattform, PCIB hadde plattform og så videre.

Håper Circio lykkes av hele mitt hjerte!
Jeg har gått på for mange smeller til å ta sjansen selv.

2 Likes

CircRNA er i startgropen. Men basert på hvordan det fungerer så er potensialet for effektivisere gen-terapi særdeles stort.

De første kliniske studiene er, minnes jeg rett, allerede i gang.

Og siden vektor-løsningene (AAV og LNP) allerede er etablert så kan dette gå fort.

Potensialet vel tilnærmet ubegrenset, men synes nok det er særdeles interessant at man kan nå begynne se på genetiske sykdommer som det ikke finnes noen behandlinger på.

In vivo CAR-T er deffinitivt innen rekkevidde!

4 Likes

For å utdype “one-trick-pony”-analogien som bl.a @Bob_le_Plast har brukt. Det er en vesentlig forskjell her. Både i forhold til selskapets egen forhistorie, og andre beslektede selskap på OSE som mange av oss har erfaring med. På godt og vondt.

Dette svarer CEO på spørsmål om non-core:

“circVec is a platform technology with a broad set of potential therapeutic and non-therapeutic applications – and we do not have bandwidth to pursue all of them. Examples could be biologics manufacturing technology, non-AAV viral vectors and circRNA CRO services. Circio is prioritizing AAV gene therapy and in vivo cell therapy for in house development, and other uses may be advanced through corporate partnerships, spin-outs or other creative mechanisms”

Joda, jeg vet at selskapet ikke prater om dette, men om vi f.eks tolker “biologics manufacturing technology” som bruk av en genetisk plattform til å produsere biologiske molekyler i celler/organismer – uten at det er en human terapi, så åpner det f.eks døra for anvendelse innen veterinærmedisin og akvakultur (for den som orker å lese seg opp i det feltet). Blant annet i produksjon av vaksiner. Kort vei til markedet, lavere krav til regulering, samme utfordringer i forhold til uttrykk, dosering og høye produksjonskostnader.

Fra et WOAH-symposium i februar i år (Advancing Aquaculture Health Research), som avslutter med følgende avsnitt:

“Despite this robust expansion and adoption, several challenges remain. The sector has identified key needs, including the development of new effective vaccine formulations (e.g. immersion vaccines) and administration methods for fingerlings, higher quality control standards for autogenous vaccines, faster development of commercial vaccines, new flexible vaccine platforms (e.g. nucleic acid vaccines), and low-cost semi-automatic vaccination machines tailored for small-scale farmers. Addressing these needs will be essential for improving tilapia health and vaccination programmes in the future”

Behovet for en teknologisk plattform er kanskje like stort her som for human-medisin.

Noen er vel villig til bruke mer penger på bikkja enn seg selv. Så f.eks

https://rejuvenatebio.com/animal-health-gene-therapy-trial

8 Likes

Det er vel å håpe at svenskene gradvis overtar som aksjonærer? Kunnskapsløse småtradere og norske investorer som ikke tør risikere ne for å oppnå en stor gevinst gir dårlige muligheter for en fornuftig prising av aksjene.

Lonza?

Åpner for så mye rart som har kort vei til marked gjennom mindre komplekse og kommersielle avtaler. Det er det jeg tror vi vil se når v3.2 er “spikra”. Hvis ikke - grunn til en smule skuffelse. Vi har fortsatt 2 ukjente BDs fra august (utelukker at BP var en av dem), og det er også signalisert flere nye underveis. 50:50-avtaler som kanskje har kort vei til penn, papir og signatur.

3 Likes

For meg er dette en urettferdig sammenlikning. Begrunnelsen har jeg greiet ut tidligere.

Så er det pussig hvordan et forum, som hadde en meget ledene banner på siden i lengre tid, nå er veldig påpasselig med risikoadvarsler på generell basis.

God helg, jul og nyttår! Takk for meg.

6 Likes

Har stor forståelse for frustrasjonen knyttet til innblanding type voksenopplæring fra “noen” som ikke kan caset. Been there selv. Type insistering hvor det ble produsert innlegg etter innlegg. Med grove faktafeil. Fra noen med nok tyngde til å faktisk innvirke mtp at man hadde å gjøre med et illikvid selskap. Og som er skarp nok til å unngå de åpenbare blemmene. Om viljen er der. De som lyttet gikk glipp av 30-40% avkastning.

Samtidig bør det være åpning for motstridende meninger. Så, det er en balansegang. Synes kanskje ikke at :pig_nose: har gått særlig over streken i denne tråden. Samtidig bør alle og enhver huske at man omgås myndige individer. Som står ansvarlig for egne avgjørelser.

4 Likes

Håper du ikke mener at du forlater tråden eller forumet, som Bompioli virker å ha gjort? Jeg har lest mange av innleggen til dere med interesse, og det tror jeg andre har satt pris på også. Det er jo nå framover det blir virkelig spennende med Circio, det er i 2026 de skal opp til eksamen, hadde vært bra å ha med dere videre her da.

Det er lett å la seg rive med når diskusjonen oppfattes usaklig, eller blir personlig, jeg er heller ikke unntatt, og skal prøve å forbedre meg. Ingen vits i å kjøre ping-pong når det går off-topic og alle skal ha siste ordet.

Nå blir det å prøve å nyte helgen etter en spennende utvikling. Som tidligere nevnt gjetter jeg at det ikke kommer noe særlig nyheter før emisjonen (famous last words?), og at kursutviklingen blir relativt flat framover. Jeg kommer til å tegne i emisjonen selv om kursen da skulle bli noe underwater. Tenker det er viktig at emisjonen fylles og at selskapet tilføres kapitalen så de er flytende ut 2026.

6 Likes

Har fremdeles trua. Sitter long, løsner snart.:partying_face::+1::+1:

1 Like

Vi stenger tråden til Imorgen, så kan alle få puste litt med magen.

evt får @pdx avgjøre.

3 Likes

Låser opp tråden igjen, alle som ønsker å diskutere andre ting enn selskapet får gjerne ta kontakt direkte.

4 Likes

Må si det har vært voldsom aktivitet her i det siste.

Noen som gidder å oppsummere helt kort hva investeringscaset for Circio er nå?

En stund siden jeg har fulgt med, og kjenner at jeg ikke orker å lese hele tråden.

Du har nå ankommet Stiklestad Werner. Datoen er 30.juli 1030. Folk er slitne. Jeg tror du må lese litt selv…

2 Likes

De har inngått en fullfinansiert avtale med topp 5 big Pharma for å teste circvec.

De har kvittet seg med atlas døds spiral lån.

De har vedtatt en emisjon i januar til 1 kr.

De har offentliggjort circvec 4.0 med bedre resultater.

Så om du plotter dette i chat gpt får du utvida info.

Resterende 2000 innlegg er krangling og flise spikkeri.

7 Likes

Tusen takk @Fartin <3

Mitt innlegg hvor jeg sier kursen skal til 1 eller under ble slettet? Hvordan er det innlegg ikke on topic?