Nå skal jeg ikke påberope meg en promille av Bob sine kunnskaper, men det kan vel være slik at risikoen først og fremst ligger i det humane genet samarbeidspartnerne benytter og ikke i selve leveringsteknologien som Circio bidrar med?
Jeg innser at jeg må høre helt ferdig før jeg skriver! “Her begynner vi litt på skratch” sier han i etterkant. Jeg trodde de hadde vært innom muskel tidligere med iterasjon 2.X (eller noe slikt?)?
Men om ikke annet så sier han også at man har data innen 1 år (?) og det krever at 2 personer bruker 2/3 av arbeidstiden sin på det. Så da har man hvert fall en slags tidsramme og omfang å forholde seg til.
Jeg sitter ikke på gjerdet nå hvis de du referer til inkluderer meg 
Ikke jeg heller. Får bare vondt i ræva av å sitte der. Ikke rart mange av de som sitter der blir ekstra grinete 
Hehe betyr det du er inne eller ute?
Inne seff. At Atlas ble ute endret alt
Det er fortsatt et langt skudd på mål, men for en scoring det kan bli! Og å kjøpe seg inn etterpå som strategi har jeg ikke tro på.
Ja, hadde egentlig sluttet å lete etter nåla i høystakken. Topp 5+AAV (som sliter)+nytt område+starte fra scratch (circvec). Må kanskje skru på remove-funksjonen i nye konstrukt, og circvec for å omgå dual AAV. Lunge+nyre+perifer CNS+øre (dual AAV) ?
Er det noen som kan legge ut linken til samtalen med CEO i dag med investornytt?
AOL og Zappa har delt lenken lengre opp i tråden
Takk
Du har forsåvidt rett såfremt Circio ikke klarer å uttrykke et eneste gen/protein in vivo i mennesker.
Dette anser jeg dog som særdeles usannsynlig da dette strengt tatt ikke er spesielt komplisert lenger.
Som i eksempelet med laksevaksinen (som er steinalder-tech), kan det være nok å administrere et nakent DNA-plasmid for å få klinisk effekt.
Basert på data presentert er det lite som tyder på at systemet ikke vil fungere. En annen risiko er om Circio kan levere bedre og mer målrettet uttrykk enn konkurrentene.
Men enhver sammenligning med standard biotec (med klinisk forløp) mener jeg ikke er relevant der vi er i dag.
Eneste grunnen til at jeg satsa her var disse pre kliniske milliard oppkjøpene som viste at området de opererer i er såpass hot at big pharma velger å klaska milliarder av kroner på bordet for pre kliniske selskaper. JEg aner ikke, men det kan hende at dette området er lettere å forutse pre klinisk ift forsøk i mennesker slik at deres oppkjøps risiko ikke er så stor som å kjøpe pre kliniske legemiddel selskaper? det er ihvertfall slik jeg leser innleggene til bobleplast.
Hva er mcap her nå? 200 mill NOK elns? Altså, 200 mill USD (tenbagger) er en smågodtpose i verdi for et eventuelt BP som ønsker seg teknologien.
Men når skal man inn? Hvis man skal inn i det hele tatt da? Er så utrolig lett å være (alt) for tidlig inne, imho. Og så blir man bare sittende der å vente. Og vente.
@polygon kunne du utdypt litt rundt hvorfor du tenker at:
Er det generelt? Eller tenker du spesifikt dette caset? Hvis sistnevnte: Hvorfor?
Det er et poeng at Circio sin teknologi i første omgang ikke vil bli validert gjennom egne kliniske studier men kanskje heller gjennom avtaler med større selskaper. Dette fordi Circio ikke utvikler spesifikke medisiner slik de fleste biotek-selskaper, men en leveringsteknologi som andre selskaper kan benytte for en bedre og mer effektiv levering av deres produkter.
På grunn av dette kan det være slik at reprisingen kommer på uventede tidspunkter fordi man ikke kan time når det forventes resultater slik vi f.eks så i Ultimovacs. Vi har fått en liten avtale med et stort selskap, den kom brått på. Får vi neste gang en større avtale med et annet selskap kan reprisingen gå for raskt for de som vil kjøpe “etterpå”.
Det kan selvsagt gå “år og dag” uten nye avtaler, og da vil de som sitter utenfor ha gjort det beste valget.
For meg koker det (nå som finansieringen er i orden for en god stund) ned til hvorvidt man har tro på at små, halvstore eller store fisker biter på kroken. Jeg har lyst til å være med i båten hvis/når det napper ordentlig.
Det er nok enda mer relevant å se på avtalen Nykode har med Regeneron. Ganske store penger upfront men likevel ingen progresjon eller informasjon fra «lisenstakeren» etter mange år.
Men selvfølgelig har de god progresjon i testene tidlig i løpet kan det bli bra, men det er litt skummelt å ikke ha kontroll på utviklingen selv.
Ja Vaccibody fikk jo to store avtaler uten å ha vist så veldig mye data. Forskjellen er at investeringsklimaet var totalt forskjellig selv om det er bare 5 år siden. Selskapet var priset til over 10 milliarder FØR de fikk første avtalen med Genentech høsten 2020.
Mhm. Er et helt annet investeringsklima. Spørsmålet blir derfor: Hva skal få kursen til å gå her om data / avtaler er bra nok? Investorer på Oslo Børs? Vil det (muligens) oppstå et tidsvindu – la oss kalle det “Oil & Fish Stock Exchange window” – hvor de som følger (godt) med kommer seg inn til en rimelig pris når / om toget går?
Hvis de får en mindre avtale (først) kan det la seg gjøre ja. Biter en stor gjedde på er det for sent. Men ingen vet om/når fisken biter og hvor stor den evt er 
Jeg tenker at jo mer ukjent caset er i utgangspunktet, jo dårligere strategi er det å vente og se. Og Circio er til de grader et ukjent case. Dersom Circio lander en stor avtale med et PB så vil verdens øyne plutselig rettes mot selskapet. Jeg tror ikke det er slik at man da har en ti minutters børspause før handelen er i gang et par hundre prosent over dagens prising. For et kjent biotek på Nasdaq er nok prisingen riktigere både før og etter en slik hendelse og R/R således forholdsvis lik. For Circio sin del vil det gå fra noe ingen inntil en uke en gang gadd å bry seg med til noe veldig konkret og MYE høyere.
Og ut i fra dagens MCAP og eierstruktur særlig for Circio er jo et sannsynlig scenario et bud på hele selskapet, og da er det i hvert fall ikke mulig å henge seg på i etterkant.
Kanke se for meg at BP prøver å kjøpe seg opp over børs i hvert fall.
Hvordan er eierstrukturen her? Noen som gidder å informere meg?