Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Er det opplyst noe om tema/tittel på hans foredrag ? Det har jo rent mye vann under broen før vi kommer til slutten av mai og warrants. Før den tid så har vi v3.2, 4x, nye konstrukt og ikke minst ASGCT. Så hva han evt presenterer på det tidspunktet blir jo veldig interessant. Forhåpentligvis så er vi da fortsatt ikke i “bevise at dette funker-fasen” – men i “se hva kan dette brukes til som plattform".

Kort og godt et RNA-molekyl med innebygget kopimaskin av seg selv.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC12031284/&ved=2ahUKEwigibvt0cWRAxW-BxAIHXEEF0EQFnoECEoQAQ&sqi=2&usg=AOvVaw2JXyPlRnl4465AoNNQ3tTS

Ser ut som en ulempe er at viruset kan mutere? (kapittel 3.3)

Lurer på om jeg skal kjøre en gammel radforsk portefølje. Targovax ultimovacs og nano. Zelluna circio og thor. I tilfelle noen av de går 10-50x.

2 Likes

Superkraften til virus er at de skal mutere kontinuerlig. Det skaper høy genetisk diversitet fra hver generasjon virus. 99,999% av alle nye virus er likt eller dårligere enn foreldrene (og vil forsvinne), men de positivt muterte 0,001% er nok til nye verter kan bli infiserte.
Det er bokstavelig talt evolusjon på anabole steroider og turbo.
Virus mangler rettetasten (“proof-reading”) når de replikerer, så mutasjonsraten er hinsides mye høyere enn det vi ser i eks virveldyr (som har proof-reading).

Edit: årsaken til at jeg ikke tror covid-19 var laget på lab. Til det endret viruset seg for raskt når det spredde seg hos mennesker.
Alternativt gjorde forskerne en elendig jobb før viruset ble sluppet ut.
Dog en digresjon… :slightly_smiling_face:

10 Likes

I godt selskap

2 Likes

Vi får noe nytt i det minste under tegningperioden (new data)

6 Likes

Hørte på intervjuet med EW på Investornytt, og mener han snakket om to nøkkelpersoner som er helt avgjørende i forskningsdelen av selskapet. Vet ikke/husker ikke om han fikk fullføre setningen, Thomas Hansen og …jeg mener det var Eoghan O’Leary. Viktor Levitsky er selvsagt viktig da, men det kan i så fall tyde på at Eoghan O’Leary er en spesiell kapasitet som vi er heldige å ha på laget.

1 Like

På en for øvrig kjedelig dag mens vi venter. Kan jo selvfølgelige være pga samarbeidet med Entos, eller av personlige grunner at man følger Circio på LinkedIn. Men det er noen interessante kanadiske treff. Både forskning, funding og etablerte virksomheter:

https://www.queensu.ca/

Indirekte via Carlos Camozzi (konsulent bl.a som CMO Birchbiomed i Canada)

https://www.rd-institute.org/

Når selskapet nå nevner VLP (Victor presentasjon) så har circvec fått enda et nytt bein å stå på. circVec-DNA-kassetten er fortsatt kjerneproduktet, men leveringskjøretøyene (vector) endres og blir enda mer kompatibel med ulike leveransesystemer. Det styrker posisjonen som en plattformteknologi. Kan ikke huske at selskapet har nevnt eller fokusert på VLP i tidligere presentasjoner ? Da kommer det kanskje mer om dette i v3.2. Før Jul ? Forhåpentligvis.

4 Likes

“VLP format” dukket opp under “Main opportunity in vaccines” på det jeg mener var en selskaps-presentasjon tidligere i år. Spurte om det var et satsningsområde for selskapet på det tidspunktet og fikk følgende svar (om det gir deg noe mer forståelse)

VLP-circVec er et nytt format vi jobber med som har mulige applikasjoner innen vaksiner og celleterapi. Dette er i veldig tidlig fase, så vi jobber p.t. med å forstå teknologien og potensialet, og vil deretter velge hvilke områder vi prioriterer.

Dette var 17 mars i år, så da har det pågått en liten stund.

Nettopp. Åpner opp bl.a for RNA vaksiner og geneditering så vidt jeg forstår ? Men det kan sikkert andre si noe om ? Nye konstrukt med replace/remove som det ble lagt stor vekt på når fokus var AATD ?

Da tror jeg at jeg sender ballen videre til Boble :smiley:

EDW gjest i FA Økonominyhetene i ettermiddag.

Her nevner han at avtalen med BP har en ramme på 4 MNOK. Det har jeg ikke hørt at han har tallfestet tidligere. Potensiell lisensavtale hvis vellykket H226.

Han sier også at avtalen de nå har gjort er innen hjerne- og nervesystemområdet. Også nytt for meg at de sier det…

Han tegner selv 400.000 aklsjer i emisjonen.

Om 5 år tror han selskapet er kjøpt opp.

Fra ca. 4:22 - 18:30

https://podcastaddict.com/borsmorgen-okonominyhetene/episode/213124688

10 Likes

Ikke så superviktig, men for et selskap med så lite kapital, er det ikke så bra at de slipper det tallet først nå. Jeg tipper at flertallet av brukerne av forumet her antok at tallet var høyere enn dette.

2 Likes

Jeg er ikke overrasket over det tallet. I intervjuet med Investornytt tidligere i uken, omtalte han arbeidsmengde til 2 personer i 3 kvartaler, alt[s 1 1/2 årsverk. Så tilkommer vel labutgifter, utstyr etc. Circio skal gjøre dette på vegne av BP.

Men det intervjuet kom jo også etter nyheten, og etter at kursen hadde gått en del som vel bl a var på grunn av avtalen med BP. Så jeg synes ikke det hjelper stort.

ja, kanskje derfor det ble litt mer salgsiver i ettermiddag.

Hvilken topp 5 BP kan det være da hvis det er innen hjerne- og nervesystem?

Merkelig informasjonsflyt ja. La det gå noen dager til så får vi snart vite hvem.

1 Like

EDW i dagens…“og så følger vi et celleterapispor som ligner litt på det som Zelluna gjør”…? Følger ikke med på Zelluna, så der er jeg blank.