Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ekstremt oppklarende, som en av deltagerne sa.
Anbefaler YouTube linken til A

1 Like

Takk! Da må jeg ta en titt senere :+1:

Kina er langt fremme i skoa innen cRNA-området, og den regulatoriske veien er enklere. Fikk ikke med meg noen spesifikke detaljer, men payload er et globalt missing link. Kanskje Kina kan være celleterapisporet som ble nevnt i et intervju før jul.

Enhancing Understanding and Treatment for B Cell Lymphoma

The BeOne Research Collaboration Campaign aims to advance scientific research and innovation on diseases with high unmet medical needs through global collaboration among academia, hospitals and BeOne Medicines. This year, our focus is on B cell lymphoma research in the preclinical setting.

Kanskje ikke uventet, men det ble nevnt at det har vært kontakt med BP feasility-partner i lang tid forut for avtalen.

1 Like

Beklager at dette er et generelt spørsmål. Jeg har flere hundre tusen aksjer og ønsket å tegne meg for en del nye. Det virker som om dette bare kan gjøres elektronisk på en av to måter. Jeg har sjekket begge og forstår ikke noe. Er det noen som enkelt kan forklare hvordan det kan gjøres. Dette er kanskje det minst aksjobærvnnlige jeg har opplevd noen gang.

1 Like

Kan være greit å ta kontakt med meglerfirmaet som du har aksjene via

Jeg tegnet på
https://investor.vps.no/garm/auth/login

Når du er innlogget går du på menyen øverst til høyre og velger emisjoner/tegning
Så finner du Circio og trykker på informasjon og så bestilling. Bekrefter postnr og sted og du kommer inn på tilbudet.
Nederst til høyre trykker du på “Fortsett” og da er du inne på skjemaet hvor du legger inn antall og bankkonto som skal belastes. Bekreft og du er ferdig.

Litt mer tungvint enn tegning i f.eks Nordnet ja men det funker.

2 Likes

En detail i selve bestillingsskjemaet - det er et valg for VPS-konto. Hvis man har flere, er det kanskje viktig å velge kkontoen der man har Circio aksjer og TR? Og hva hvis man har flere? DNB har kanskje koll på dette og hvor mange TR man har så det er kanskje ikke så viktig?

1 Like

Og eier du aksjer via et AS må du printe ut det manuelle skjemaet, fylle ut og scanne/sende inn. Det er krøkkete.

T-retten ser billig ut mot aksjen nå

1 Like

https://biostock.se/2026/01/circio-accelererar-for-genombrott-inom-cirkulart-rna/

6 Likes

Gjør den? Det er vel dyrere å kjøpe retten enn aksjen pr idag?

Husk at det følger warrants med de nye aksjene …

2 Likes

Tusen takk!

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Som jeg forstår det:
-Kanskje du har T-retter på flere kontoer (det har jeg ihvertfall, ASK) - det ser du på siden som oppsummerer dine verdipapirer.
-I bestillingskjemaet bør du manuelt velge hvor mange T-retter skall benyttes til aksjer som skal havne på hvert enkelt VPS konto.

Min valg var å få alle de nye akjsene på en VPS konto bare, men det er kanskje mulig å fylle flere skjemaer for å distribuere de nye aksjene.

Du far rett men ikke plikt til å kjøpe for 1 krone. I dag kunne man kjøpe til 0,1 mens siste omsatt var 1,05. Warants er dermed priset til 5 øre om jeg forstår rett.

Jeg la inn bestilling på vesentlig flere aksjer enn det jeg har tegningsretter. Nå har bestillingen status godkjent i VPS. Betyr det at jeg vil få disse aksjene tildelt, eller kan de fortsatt bli redusert?

Overtegning blir vel beregnet etter tegningsfristen er over, da ser de tegningsvolum, og hvem som har overtegnet hvor mye. Tildeling (av overtegning) beregnes vel pro rata ifht hvor mange tegningsretter man har…

2 Likes

Takk for forklaring, jeg tenker nok jeg gjør det samme. Og DNB må ha oversikt over antall tegningsretter, så det ordner seg nok fint :slight_smile:

Og i tilfellet Nordnet; pro rata ifht hvor mange tegningsretter NN har krav på først og deretter hver enkelt kunde av NN.