Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Helt på tampen. EDW gjentar “kina-sporet”. Så da blir jo spørsmålet; fortid, nåtid eller fremtid ? Hvem er/var den ukjente BD pr august 2025 ?

2 Likes

enorm salgsvilje på desse nivåer??

Kanskje ikke så overaskende, flipperne og traderne får ut noen ører, så er det videre til neste kandidat.

Litt glemsk.

Var det 10. februar selskapet mente at nye aksjer skulle være på plass?

2 Likes

On or about 10 feb ja.

Circio Holding ASA completes directed issue of NOK 3.6 million

1 Like

De kunne vel opplyst hvem dette er? En merkelig beslutning i mine øyne.

2 Likes

Without attached warrants da, helt greit i mine øyne.

1 Like

Var vel en “viktig” investor som fikk lov til å vente å se om emisjonen ble fulltegnet eller ei for å redusere risikoen for en dårlig investering.

Kanskje en positiv greie? Ja, it depends
Likebehandlig og compliant? Not

5 Likes

Vi snakker primært om pre-subscribers, der allerede har støttet selskabet i emissionen og nu ønsker at tegne yderligere aktier på 1,00 NOK (uden warrants), altså en slags “topping up” til væsentligt dårligere betingelser.

Når en pre-subscriber med en reel GA på 0,90 NOK efterfølgende vælger at tegne til 1,00 NOK (uden warrants), så burde det give anledning til andet end løftede pegefingre imo.

Jeg deltog ikke selv i nærværende udvidelse, men mener som eksisterende aktionær, at det er en udmærket beslutning.

1 Like

Enig med @TheObserver - ikke likebehandling.

Noen fikk tegnet (mere), etter å kunne vurdere det basert på emisjonsresultatet. Det skurrer litt.

2 Likes

Spikeren på hodet.

Oslo børs i et nøtteskall det der.

1 Like

Rart om flere kom med samme henvendelse i en slags orkestrert øvelse. Garantisten som kun fikk konvertert provisjon ? I så fall, not so pretty.

Hvordan vet du at man snakker primært om forhåndstegnere? Det står jo vitterlig at det også inkluderer investorer som ikke er eksisterende aksjonærer.

Hvorfor disse skulle få handle med rabatt når utfallet av emisjonen er kjent er meg uforståelig. Disse burde ha handlet tegningsretter når perioden pågikk, eller blitt henvist til å handle aksjene i markedet.

12 Likes

Ening med deg. Dette skurrer.

Veldig skuffende og lite strategisk. Dersom kapitalinnhenting er målet bør plan A være å løfte kursen til warrentsperioden, slik at de får mer for hver aksje som skal trykkes da. Nå var det noen som var interessert i 3.6M aksjer, som de normalt ville kjøpt i marketed og kanskje løftet kursen. Kanskje dumpes de umiddelbart fordi gevinsten allerede er over 10%

2 Likes

burde dere ikke være fornøyd med at selsakpet fikk enda mer inn i emisjonen? Det var jo 1 år med evig mas om dødsspiral lån.

1 Like

Gjeld fra konsulent(er), leverandører/samarbeidspartner som konverteres til EK… :wink:

Dette er helt greit spør du meg, selskapet bruker bare emisjonsfullmakten. Totalt sette har dette vært meget aksjonærvennlig og mye mer enn de rettede emisjoner som har blitt mer regelen enn unntaket på Oslo Børs.

5 Likes

Blir spennende å se hvem disse investorene er (hvis vi får vite det da… )

Uansett betyr det mer penger til selskapet og en sterk finansiell posisjon i fremtidige forhandlinger.

Selskapet er fortsatt priset latterlig lavt hvis den eller de rette strategiske avtalene inngåes. Og folket har hatt all verdens tid til å akkumulere så mange aksjer de ønsket da kursen lå trødd ned i 0.6-0.7nok - myra.

9 Likes