Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Vedkommende satt maksimalt med 750 000 aksjer ex-date, så det er usannsynlig at han kan dekke shorten med tildelingen fra emisjonen.

2 Likes

Må være en vældig lav GA vedkommende sidder med i den short, særligt når der er solgt flere aktier denne uge.

Giver ikke mening at shorte yderligere på 1,05 - 1,10 for at dække sig ind via tegning via tegningsretter, og i fald vedkommende ikke har tegnet via tegningsretter, så kræver det en massiv tro på at markedet vil sælge ned på kronen … så enten har vedkommende tendens til økonomisk selvskade, eller også er der en anden forklaring?

At tage en stor økonomisk risiko for potentielt 5-10% gevinst?

2 Likes

@strongbuy ?

Da er mine aksjer synlig på VPS. DnB bedrift og en AKS-konto hos Nordnet (Men ikke synlig i Nordnet)

Nå er aksjene synlig i Nordnet også (AF konto)

Financial calendar

Tidlig GF. Før ASGCT og oppstart av warrant-perioden. Det skal vel ikke stemmes over oppstart av sistnevnte på GF ?

Nei, det ville jo være avtalebrudd. Men det skal kanskje stemmes over hvorvidt de skal være omsettelige?

Det også ja kanskje. Jeg tenkte på oppstart av perioden. Sånn i teorien. Dersom BP eller spesialistinvestor etter avtale tar equity stake, og equity ikke er innenfor GF-rammen, så må det vel også stemmes ? Kanskje greit å ha med seg på ASGCT :thinking:

1 Like

26-28. mai
The 5th Circular & Self-Amplifying RNA Therapeutics Summit is your unique forum to get stuck into the latest innovation, network with experts, and partner with the brightest minds revolutionizing the next generation of RNA therapeutics.

RNA Leaders 18-19, mars

11 Likes

Det er ganske talentløst av selskapet å ikke gjøre tegningsopsjonene omsettelige. Det vil jo føre til en lavere tegningsprosent når vi kommer fram til sommeren

1 Like

Foreløpig har de bare komunisert “may” gjøre dem omsettelige. Kan godt være det er plan A å gjøre det.

Dette vil nok bli bestemt lenge før GF.

Det er jo standard prosedyre å liste TO-er for omsetning i Sverige, og Crna blir jo mer og mer svensk. Tror ikke det koster så mye å leie en tradingplass på OB for TO-ene

4 Likes

Får håpe for hans del at han dekket inn i dag. En ting er store hedgefond som går short i biotek. En helt annen ting er privatpersoner uten bransjekunnskap som risikerer en meget vesentlig del av sin formue dersom aksjen gjør et byks som følge av spekulasjon eller fundamentale endringer.

Sånn apropos så skrev jeg dette på shareville i går :stuck_out_tongue::

Når “alle” tror noe om fremtiden i aksjemarkedet så skjer gjerne det motsatte (fordi det allerede har skjedd). Nå tror “alle” at kursen skal ned heller enn opp når DNB omsider får somlet seg til å overføre de nye aksjene til folks VPS-kontoer.

7 Likes

Short i Circio i dag er vel muligens det eneste som er mer korka enn å eie norsk biotec…

8 Likes

jaggu meg går det ikke troll i ord

1 Like

her er EW svar når jeg ba om en kommentar om Orna oppkjøpet:
Høyst interessant.

Ser på dette som positivt for oss. oRNA er ikke en direkte konkurrent, men heller en komplementær teknologi, og dette synliggjør (nok en gang) potensialet i circRNA

Erik

jeg tror selskapet har mye pågang og at pengene nå gjør at dem kan akselerere tempoet og forsøkene .tipper det blir en jevn strøm av nyheter fremover

der er vel ca 5/6 sirkulære rna selskap med en viss faglig tyngde i verden,2 er oppkjøpt og Sail har vel for mye skjeletter i skapet-Så da er det vel bare Circio og et par kinesiske som er på markedet.Orna ligger vel ca 1 år lenger frem i løypa enn Circio og en del mere penger invistert,men tror gapet vil dekke seg inn ila 2026 og vi ser jo hvordan markedet verdsetter dette(NB ikke på OSE)

selger ihverfall ikke mine aksjer på lenge

14 Likes

Ja, får håpe markedet våkner snart, kanskje endelig selskapet vil begynne å reprises mot det potensialet som er der!

3 Likes

Panelet der T. Hansen skal være deltaker har tittelen “Contrasting Circular vs. Self-Amplifying RNA to Match Modalities to Use-Cases” . Budskapet kan tolkes som at det ikke finnes en unik RNA-løsning, og at plattformvalg må gjøres pr case/indikasjon. Da plasseres circVec som et alternativ til både lineær mRNA, saRNA og syntetisk cRNA. circVec-DNA konkurrerer derfor ikke direkte med Orna. circVec konkurrerer om andre indikasjoner innen celleterapisporet, og bør fange interesse fra andre BP-partnere enn BMS og Lilly, som allerede har gjort et strategisk valg i bruk av plattform for cRNA (syntetisk) i sitt eget økosystem.

BMS(Orbital) og Lilly(Orna) har gjort et strategisk valg med fokus på et kort-varighets-regime (der syntetisk cRNA antakelig passer best/autoimmune sykdommer), mens circVec-DNA er best egnet for et lang-varighets-regime (kreft, f.eks CNS-nært i hjerne og ryggmarg) som for cRNA som plattform synes ubesatt. I tillegg kommer oppsiden som følger av at circvec er vektor agnostisk - vaksiner og annen genterapi (AAV).

Så ja, det bør komme noen solskinnsdager i tåkeheimen her på berget.

15 Likes