Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following directed issue of NOK 3.6 million

A Historic Window of Opportunity

Government initiatives in Singapore, Quebec, Saudi Arabia, and Australia reflect a global awareness: RNA technologies have become a matter of health sovereignty and economic competitiveness.

For patients, this revolution could translate into previously unimaginable treatments: single-dose therapies replacing lifelong treatments, personalized vaccines targeting their specific cancer, or genetic corrections for currently incurable diseases. The challenge will be to turn this scientific promise into accessible clinical reality.

If current investments bear fruit, we could witness in the next five to ten years the approval of a wave of revolutionary RNA therapies. The question is no longer whether RNA technologies will transform medicine, but how quickly this transformation will occur and who will benefit first.

One thing is certain: the pharmaceutical industry has irreversibly entered the RNA era. The USD 35 billion invested in 2025 is not a speculative bubble, but a reflection of a deep conviction that we have entered a new therapeutic era. And as with monoclonal antibodies thirty years ago, those who hesitate too long risk being permanently left behind.

3 Likes

Litt spent på se navnene i denne emisjonen :eyes:

5 Likes

Svarer meg vselv på Warrantsinvesten: Sannsynlighet for partner før sommeren?
Ikke umulig, men heller ikke sannsynlig uten at de slipper konkrete data først. Jeg ville kalt det 30–40 %. Feasibility kan gi noe, men ekte partneravtale før warrant-perioden krever at BP faktisk ser tydelig verdi.

Hva må kursen være i mai for at warrants skal bli “verdfulle”?
Warrant-prisen blir 80 % av snittkurs 8.–22. mai. Så hvis aksjen står i 1,50 i snitt, får du kjøpe rundt 1,20. Da har warranten reell verdi. Ligger aksjen under ca 1,20–1,25 i snitt, er det lite å hente. Over 1,40–1,50 begynner det å bli interessant. Over 2 kr blir det virkelig spennende.
Hva slags nyhet må til for 30–50 % kursløft?
Ikke konferanseprat. Ikke “vi jobber med spennende aktører”. Det må være:
konkret lisensavtale med upfront
tydelig positiv in vivo-data
eller utvidet samarbeid med navngitt BP
Én solid avtale med upfront på 50–100 mill NOK kan alene løfte kursen 30–50 %. Små drypp gjør det ikke.
Kort sagt: Makro er bra. Warrants kan bli gull. Men det krever ekte nyhet, ikke forumteori. (tallknust av ai)

Er det du eller AI som påstår dette? Er uansett feil. Du får 20% rabatt uansett.

2 Likes

Warranten har teoretisk 20% verdi ved kurs over 0,75. Verdiløs på kurs 0,60.

2 Likes

“Er det du eller AI som påstår dette? Er uansett feil. Du får 20% rabatt uansett.”

Du får alltid kjøpe til 80% av VWAP. Men ingen garanti at markedsprisen er høyere enn den prisen etterpå. Da betyr 20%rabatt lite hvis kursen faller lavere. Jeg har uansett økt warrantsandelen til +20% av beholdnigen, da jeg tror på prisoppgang.

aksjekurs > innløsningskurs (=0,8×VWAP)

Ja med den begrensningen at nye aksjer ikke kan utstedes til lavere kurs enn pålydende kr 0,60. Vi tror vel at kursen er en del høyere enn det i mai.

Har du vært lenge i biotek?

Kan vedde en god kasse med vin på at dette ville minst doblet aksjen med verdsettelsesnivåene vi er på nå.

3 Likes

Var et forsiktig estimat, sky is the limit :grin:

1 Like

Ja, det luktet litt flippere av de dippene der i dag. Håper virkelig ikke det stemmer at Lubor og Erik inviterte noen sånne etter en vellykket fortrinnsrettet emisjon. Hvis det er tilfellet vil jeg mene det er et eklatant brudd på likebehandlingsregelen i verdipapirhandelloven. Det finnes ingen argumenter for at man skulle fravike på det tidspunktet. Det var jo uansett små summer og markedet absorberer det lett, men prinsippet…

6 Likes

Er denne avtalen med upfront i rommet med oss nå?

Nei, men den kommer ridende på en ildhest fra Kina any time😄

6 Likes

Blir bra det

2 Likes

Har ikke du brukt opp kvoten din for trolling i denne tråden? :sweat_smile:

Edit: Jeg kunne faktisk ha droppet den smileyen

Edit 2: Edit 1 var før @Savepig sitt svar - ikke at det endrer noe

Jeg bare sjekker innom av og til og ser om det er kommet avtale enda jeg, beundrer alle dere som er inne så tidlig.

Svært mange kuvøsebarn her. Siden 2017 og deromkring.

Noen husker kanskje denne fra en presentasjon i November 2023 med Alex Wesselhoeft (takk for påminnelsen fra annen bidragsyter i denne tråden) som plasserer Circio i terrenget sammen med kjente og noen ukjente aktører.

Deriblant Torque som kanskje ligner mest på Circio, men som det er omtrent umulig å finne relevante opplysninger om. Selskapet er en spin-off fra Duke, og dette er de sentrale personene bak selskapet

Chimerna, fortsatt tidlig fase uten kjente avtaler med BP
CircBio ble kjøpt av Orbital 2023
Orbital som kjent kjøpt av BMS 2025
Orna som kjent kjøpt av Lilly 2026
Laronde og Sail fusjonerte 2023
Curemed, Kinesisk selskap tidlig fase
RZnomics, Koreansk selskap med avtale med Lilly (mai 2025 BUSD 1,3)
Therorna, Kinesisk selskap finansiert med MUSD 60 ledet av MSA Capital
Circode, Kinesisk, og det første selskapet som har fått godkjent IND -søknad fra FDA for et sirkulært RNA-legemiddel

5 Likes

The four horsemen of the OSE Biotech Apocalypse:

1. Break Through Designation
  2. Fast Track
  3. Avlesing kliniske studier
  4. Emisjon og massiv utvanning av eksisterende aksjonærer

Live, die, repeat.

1 Like