Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Jeg har solgt 10000 aksjer idag og kjøpt 110 000 tegningsretter
øg har nå 360 000 tegningsretter,

Endelig har FA våknet … ikke mye men litt er bedre enn ingenting.

«Circio Holding stiger 27 prosent etter å ha lagt frem oppløftende nye resultater for genterapiteknologi. Dataene viser at deres teknologi kan gi opptil 50 ganger høyere genuttrykk i øyet sammenlignet med tradisjonell metode.»

6 Likes

Jeg har ingen fasit om hva som kommer til å skje, men med en aksjekurs på 10,- kroner vil selskapet ha en markedsverdi som er så stor at mange nye og større aktører vil være på banen å hente ut arbitrasjegevinster der det er mulig.

Så at «feilprisingen» vil holde seg like høy om selskapet har nærmere 2 milliarder i verdi tror ikke jeg.

I tillegg er det jo en egen verdi i det å ikke ha så høy nominell eksponering i markedet.

1 Like

Det kan jo tas med i scenarioet at det ikke er fullstendig overlapp mellom trading period og exercise period for tegningsrettene:

The trading period for the Warrants commences today, 16 February 2026, and will end four trading days prior to 9 June 2026 at 16.30 hours (CEST). [jeg tolker det som 3. juni kl 16.30]

The Warrants may be exercised in the period from 08:00 hours (CEST) on 26 May 2026 to 16:30 hours (CEST) on 9 June 2026

Ikke sikkert det betyr så mye, men.

Online nyhetsportal innen øyebehandling og ophthalmologi

14 Likes

I så fall, dersom en ikke har midler til å løse inn alle tegningsrettene, kan det jo være en strategi å løse inn noen av dem og selge resten.

Se Thomas Falcks grafiske lenke

Thomas FalckThomas Falck • 3.+Premium • 3.+Managing Partner PolarionManaging Partner Polarion10t • for 10 timer siden • Synlig for alle på og utenfor LinkedIn

Følg

Really impressive work over the last few years by Thomas Hansen, Erik Digman Wiklund and the full Circio Holding ASA team.

Keeping calm and carrying on delivering groundbreaking scientific progress despite headwinds in the financial markets and following hardship. KUDOS!

Excited to see how this will impact the field of medicine (no less).

7 Likes

Tegningsrettene kommer selvfølgelig på ett tidspunkt til og justere seg mot kurs ! Og om kursen holder seg , eller stiger mer så kommer det en brutal økning der også etterhvert !

Om man har for mange retter til og innløse selv så selger man jo bare , og jeg tror 23 øre er en billig inngang når man ser hva kurs er og hva de neste mnd bringer !

Ganske sikker på at det dukker opp flere partnerskap før vi er i Mai og annet snadder :sweat_smile::relaxed::ok_hand:t4:

4 Likes

Amen :pray:
Det er i det minste liten tvil om hva selskapet har lagt opp til gjennom fortrinnsemisjon, warrants, og timing av GF og tegningsperiode i forhold til ASGCT 2026. Kursen skal opp, og helst nok til å finansiere selskapet ut 2027. Her er det fortsatt krutt igjen i tønna.

5 Likes

Ser igjennom presentasjonen her nå. Wiklund sier at han forventer en konklusjon fra BP basert på forsøkene med dem allerede i løpet av 2H. Er det kommunisert før? I børsmeldingen før jul stod det ingen ting om tidslinje.

Må ellers si at både Wiklund og Hansen viser en entusiasme for selskap, teknologi og data som er særdeles overbevisende.

18 Likes

ja,har blitt sagt tidligere.Trur selskapet får resultat av forsøkene dei kjører til BP selskapet allerede i Juni/Juli men skal vel validerast så 2H passer vel bra
Circvec 2.0 i CNS viste jo samme mønster som Circvec 2.0 i hjerte og øyne så det lover bra:)
noko anna eg lærte i dag er at tester på hjerte i mus er veldig overførbart/likt som på mennesker så det lover jo veldig bra.Når det gjelder øye er det litt mere komplisert,men heldigvis har Circio T.H :star_struck:

9 Likes

“Milestones going forward: We have broad activities. The funding allows us to accelerate activities to do more studies in parallell, and this means that we will have exciting readouts coming up. We showed you already the circVec 3 and 4 data in heart and eye [altså i dag]. We will have more of that … the data package in heart is very expansive now and we are doing the same in eye so we will understand more precisely how it works there. And then we expect to release CNS data later in the second quarter. And next step is to move to disease constructs. What we are doing now is what we call reporters, these luciferase genes that light up that are good for experimental purpose. The next step is to use actual disease genes. And that is work that is ongoing, being testet in vitro at the moment and were going in vivo soon. Again we expect to present data in Q2. The T-cell delivery for in vivo CAR is also actively ongoing and that should deliver data in Q2. So I think all of these readouts here we expect to have before the warrant exercise period in June.” (min utheving)

14 Likes

Feasibility er bekreftet innen brain/CNS, og som vi vet uten downstream rights. Så Circio bør vel da stå fritt til å presentere annen type CNS-data uten å tråkke noen på tærne.

4 Likes

Jeg har en ytterligere begrunnelse for å kjøpe warrants nå: Den 22 mai blir altså prisen man kan kjøpe for definert. Synker kursen 20% i tegningsperioden så blir tegningsrettene verdiløse uansett utgangpunk. Øker kursen med 20% i tegningsperioden f.eks. som følge av data som er guidet og ennå ikke sluppet innen 22 mai (noe i hvert fall jeg anser som veldig sannsynlig) ja så tjener man 100%. Når rabatten på tegningsrettene pt. er godt over 50% så må kursen altså mer enn halveres fram til 22 mai dersom det skal være en dårlig deal å kjøpe dem fram til det tidspunktet. Og så har man altså etterpå en r/r som i hvert fall jeg mener er positiv

1 Like

Min strategi med tegningsrettene var på et tidspunkt:

• Kjøpe opp tegningsretter, slik at det matcher samme antall som jeg har i aksjer (gjorde dette på dag 1)
  • Når prisen på tegningen blir satt, selger jeg alle aksjene
  • Bruker alle TR til å tegne på nytt.

Men her er faren. Hvis for mange gjør dette, vil det bli et voldsomt salgspress. Dersom mcap er rundt 1mrd på dette tidspunktet, betyr det kjøpere for 300M

Alt dette maset om tr har en negativ effekt, det skaper salgspress og nedside fokus, noe som vil bli ødeleggende for alle parter.

Løsninger på det er jo å selge aksjene tidligere - i den perioden som definerer prisen og dermed være med på gi deg billigere aksjer i tillegg

Jeg er ikke fremmed for konspiratoriske tanker :thinking:

@Crna la ut link og oversettelse av en PM fra Neoregen datert i oktober 2025. Her bekrefter Neoregen flere ting. Blant annet at de har innledet et samarbeid med Abio - et Japansk selskap - med mål om å utvikle “next-gen-LNP for mRNA vaksiner, gen- og celleterapi”", og at In Vivo studier startes opp eller er pågående. Abio`s morselskap har bekreftet dette gjennom egne meldinger om In Vitro studier januar 2025, og In Vivo studier i april 2025.

(Abio`s teknologi er basert på IP og kompetanse utviklet av 2 professorer hhv ved Okayama University of Science og Tokyo University of Science)

*Singapore 1 April 2025 – SGX Mainboard listed CDW Holding Limited (“CDW”, the “Company”, *
*and together with its subsidiaries, the “Group”), wishes to announce that its subsidiary A *
*Biotech Co., Limited’s (“ABio”), joint research and development (“R&D”) with Neoregen *
*Biotech Co., Ltd. (“Neoregen”) for next-generation Lipid Nanoparticle (“LNP”) technology is *
*planning for the in vivo (animal-based) research phase following positive results from the in *
*vitro (cell-based) research phase, marking a critical milestone in the development of more *
effective and safer drug delivery systems.

Det er nå kverna begynner å male i mitt hode. Det har vært tyst om utviklingen i samarbeidet mellom Circio og Neoregen siden det ble annonsert i oktober 2023. 30. juni 2025 kommer det imidlertid melding om at Neoregen går videre til In Vivo med NICT/Circvec. Da har vi denne tidslinjen:

1. Oktober 2023 melding om samarbeid Neoregen+Circio
  2. Januar 2025 melding om In Vitro Abio+Neoregen
  3. April 2025 melding om In Vivo Neoregen+Abio
  4. Mai 2025 ASGCT circvec abstract “at least 12 weeks” protein uttrykk i milt
  5. Juni 2025 melding om In Vivo Neoregen+Circio
  6. August 2026 1H-presentasjon 2 ukjente BD spor
  7. Oktober 2025 melding fra Neoregen som bekrefter In Vivo med Abio og det samme for circvec
  8. Desember 2025 intervju med EDW “vi følger et celleterapispor som ligner på Zelluna”
  9. Februar 2026 circvec presentasjon “>6 months” protein uttrykk i milt

Tidslinjene her er litt “blurry”, men i PM`et fra Neoregen så bekreftes det noe som jeg ikke har fått med meg tidligere; Neoregen har hatt utfordringer med størrelsen på circvec sitt DNA-konstrukt pakket sammen med NICT, og (her tror jeg kanskje at oversettelsen ikke er helt god) at det har vært et problem med lavt proteinutrykk. I så fall kan det forklare hvorfor progresjonen har vært tregere enn forventet.

Det jeg vil frem til her; er In Vivo Abio+Neoregen og In Vivo circvec+Neoregen to separate spor, eller kan de følge det samme sporet. I så fall, kan Abio være en av de to ukjente BD`ene, og er det dette sporet som EDW viser til ?

Til slutt. Det er noe selvsikkert over gjennomføringen av fortrinnsemisjonen i Circio, warrants, GF, ASGCT, tegningsperiode og tegning. Når vi samtidig har fått bekreftet at det ikke finnes aktive BD spor for AAV-circvec i hjerte og øye, CNS er bundet litt på hender og føtter pga feasibility, hva slags sprengstoff er det selskapet har holdt tilbake frem til ASGCT ? Det kan jo ikke være noe annet enn “In Vivo LNP CAR-T” slik som milestones ble presentert i går. Eller hva ? Om ikke annet, CEO i Neoregen sier " Sammen med Circios circVec og ABios avanserte lipider , skaper vi et helt nytt paradigme for vaksiner og terapi som kan overvinne alle begrensningene ved dagens mRNA-teknologi".

(co-pilot oversettelse av PM fra Neoregen følger lenger ned i tråden)

4 Likes

da skaper du salgspress tidligere, tror du skal la dette ligge og ikke mase så mye om det - kjøp aksjer.

Yoyo chris, vet ikke om du har erfaring fra de siste 10 årene i norsk biotech, men hva som sies her har 0 korrelasjon med kursbevegelser. Vi er alltid i etterkant og påvirker minimalt noe som helst.

Sånn fungerer det: Går kursen opp kommer masse positive innlegg og noen skeptiske til oppgangen, går kursen ned kommer masse negative innlegg og noen skeptiske til nedgangen.

Alt skjer samtidig eller etter bevegelsene, ikke før.

Tenk på det mer som kommentar på kursutviklingen her inne.
Om noe påpekes som f.eks. arbitrasje mellom retter og hovedaksjen, eller andre ting, så vet de med pengene til å flytte markedet allerede dette for lengst, og det er de som flytter kurs. Ikke vi. Ta heller informasjon til etteretning og vurder validiteten selv, om det påvirker din strategi eller ikke osv.

Grunnen til det er at om folk tror innleggene de legger ut og andre legger ut påvirker kurs, så blir det fort toxic her inne. Og det er så kjipt når det skjer helt uten grunn.

Skal kursen ned eller opp, så skjer det uansett hva vi skriver her inne.

3 Likes