Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Her snakker vi erfaringer fra Hegner og Shareville, hvor den daglige føden er to the Moon :rocket::rocket::rocket::rocket: @chris3 går i akutt sultmodus på TI når det gjengse innlegget ikke omhandler haussing herfra til evigheten. En sjel som har forvillet seg inn på feil arena.

1 Like

For ordens skyld. Oversatt av co-pilot

Neoregen Biotech valgt ut til statlig strategisk FoU-prosjekt: Akselererer neste generasjons RNA-plattform

SEOUL, 1. oktober 2025 – Neoregen Biotech (adm. dir. Seo Jeong-min) kunngjør i dag at de er valgt ut av det koreanske byrået for teknologiinformasjon for små og mellomstore bedrifter (TIPA) til et nasjonalt innovasjonsprosjekt. Prosjektet har tittelen: «Utvikling av avanserte lipid-nanopartikler (LNP) for mRNA-vaksiner med optimalisert celleleveringseffektivitet» .

Dette er en del av den nasjonale strategien for å sikre koreansk selvforsyning og global ledende posisjon innen RNA-terapi og essensielle medisiner.

Strategisk samarbeid med japanske A-Biotech (ABio)

Neoregen akselererer nå utviklingen av en “neste generasjons LNP-plattform” i tett samarbeid med det japanske selskapet A-Biotech (ABio) . ABio spesialiserer seg på avansert kjemisk syntese og nanofiber-teknologi.

• Målet: Å eliminere bruken av PEG (polyetylenglykol) i LNP-formuleringer. PEG er kjent for å forårsake allergiske reaksjoner (anafylaksi) og redusere effektiviteten ved gjentatte doser.
  • Status: Selskapene har allerede sikret svært lovende in vitro -resultater (cellestudier). De planlegger å starte omfattende prekliniske (in vivo) studier i Japan i løpet av oktober 2025 for å validere sikkerhet og biodistribusjon.

Gjennombrudd for sirkulært RNA (circRNA) med norske Circio

En sentral del av Neoregens strategi er samarbeidet med deres globale partner, det norske biotekselskapet Circio .

• Utfordringen: Circio besitter den unike circVec-plattformen , som bruker DNA-vektorer for å produsere sirkulært RNA inne i cellene. En stor barriere for kommersialisering har imidlertid vært at circVec-molekylene er betydelig større og tyngre enn vanlig mRNA, noe som gjør dem svært vanskelige å levere effektivt inn i celler.
  • Løsningen: Neoregen har løst dette ved å kombinere circVec med sin proprietære NICT-plattform (Neoregen Intra-Cellular delivery Technology). NICT fungerer som en kraftig “døråpner” som tvinger de store circVec-molekylene gjennom cellemembranen.
  • Resultatet: Denne kombinasjonen muliggjør ekstremt stabil og langvarig proteinproduksjon i kroppen etter kun én enkelt injeksjon, noe som overgår kapasiteten til både tradisjonelt mRNA og eksisterende sirkulært RNA.

Veien videre

Administrerende direktør Seo Jeong-min uttaler: “Dette statlige prosjektet er en anerkjennelse av at vår NICT-teknologi er en nasjonal strategisk ressurs. Sammen med Circios circVec og ABios avanserte lipider, skaper vi et helt nytt paradigme for vaksiner og terapi som kan overvinne alle begrensningene ved dagens mRNA-teknologi.”

1 Like

psykologi og markedspress er også en vesentlig faktor - men greit - korreksjon tas til etter retning

Radforsk.

Hei!

Det var meningen, men jeg var dessverre syk, så vi må sette opp ny dato.
Jeg har ikke fått avtalt med Erik enda, men forhåpentligvis om ikke altfor lenge.

Mvh Elisabeth

6 Likes

Er det slik at man MÅ ha disse tegningrettene for og kunne tegne seg 1-1 , eller blir dette slik som emisjonen? (overtegning ect.)
Bortfaller ubrukte warrants og med det antall nye aksjer?

Jeg får beskjed on at jeg ikke kan kjøpe TR på ASK konto. Stemmer det? Nordnet

Det var ikke mulig å kjøpe TR til emisjonen på ASK, dessverre, måtte benytte AF eller zero-konto. Det gjelder vel for disse warrants også da.

Ja,
Når du tegner aksjer kan du velge hvilken konto du vil ha aksjene på.

Det har ingen betydning hvor du har TR

Jeg fikk mine TR fra emisjonen på ASK, men antar de blir manuelt flyttet…
Kjøpte TR i går, da måtte jeg bruke vanlig VPS, så velger jeg ASK når jeg tegner.

Noen som vet om man da kan selge de warrants man har fått på ask konto, eller må man be de overføre til en annen kontotype?

Ja, du kan selge TR fra ASK

Publisert 27.02.2026 - 14:00

Ifølge selskapet finnes det få, om noen, direkte konkurrenter med samme tilnærming.

– Det er et selskap i USA, Torque Bio, som prøver å gjøre det samme. Men så vidt vi kan se, er de fundamentalt feildesignet. Jeg tror de kan gi opp basert på hva vi har oppnådd, mener Circio-sjefen.

Rocket Pharmaceuticals har utviklet en genterapi mot sykdommen.
I mai 2025 døde en pasient i studien, og FDA satte programmet på klinisk hold. Ifølge selskapet var behandlingen forbundet med alvorlige bivirkninger ved de høye dosene som krevdes for å oppnå effekt. – Du har en behandling som er effektiv, men så giftig at du risikerer å dø av den, forteller Wiklund og legger til: – Det er problemet vi prøver å løse. Circios data antyder at de kan redusere dosen som trengs for tilsvarende effekt med ti til tjue ganger. – Kanskje kan man eliminere den dødsrisikoen helt, sier Hansen. 50 ganger bedre - men hvorfor? I hjertet viser circVec 3.2 rundt 40 ganger høyere genuttrykk enn standard AAV. Forklaringen ligger i stabilitet. Vanlig mRNA brytes normalt ned i løpet av timer. Sirkulært RNA kan vare dramatisk mye lenger i cellene. Ifølge selskapet kan halveringstiden være opptil 75 ganger lengre enn for lineært mRNA. Halveringstid beskriver hvor lenge molekylet forblir aktivt før det brytes ned. Jo lengre RNA-et varer, desto mer protein produseres. – Vi får konsekvent mye høyere proteinuttrykk fra det samme antallet AAV, forklarer han, og legger til: – Sirkulær struktur gjør RNA-et resistent mot degradering. Som konsekvens er RNA-et veldig stabilt.
Les også: Biotek-aksje med 50x effekt I øyet, der selskapet nylig presenterte in data for første gang, var effekten opptil 50 ganger høyere effekt sammenliknet med tradisjonelle metoder. Like viktig er doseforholdet. Lav dose circVec presterte bedre enn høy dose standard AAV i forsøket.
– Jeg tror dette kan være transformerende for genterapi i øyet. Potensielt kan vi gå betydelig ned i dose og fortsatt oppnå bedre effekt, sier Hansen.

Den hemmelige storfarmakjempen Et av de mest interessante elementene i Circios utviklingsløp er et pågående forskningssamarbeid med et av verdens fem største globale legemiddelselskap, kunngjort i november 2025. Mange investorer venter nå spent på oppdateringer knyttet til samarbeidet. Prosjektet innebærer testing av circVec-AAV i et spesifikt sykdomsområde innen sentralnervesystemet. Samarbeidet er i forskningsfasen. Selskapet kan ikke dele detaljer om indikasjon eller partner.

Men ledelsen antyder at utviklingen så langt har vært positiv.

32 Likes

For øyeblikket er Circio det mest verdifulle selskapet målt i RNA. Dersom et stort farmasøytisk selskap blir avslørt før 8. mai, kan aksjekursen stige til over 20 kr.

Jeg tipper at Circio og et stort farmasøytisk selskap sannsynligvis forsker på øyne hos primater. Det er den enkleste delen av segmentet.

Kult å se sånne bevegelser, knar vert i nærheten siden funcom tiden, sperre på 900k slikt, deilig

@aol reddet helgen for mange med sitt innlegg :hugs:

8 Likes

Endelig helg, og rom for litt kokkelimonke huh?

Ser på aksjeeierregisteret.no at det er ny person nr. 2 på lista. Og Nordnet Liv (Zero) ser ut til å ha solgt endel, kanskje litt trading der altså.

Jeg ser ikke warrants på aksjeeierregisteret.no. Er det noen måte å få innsyn i hvem som eier de? Hvis ikke kan det være en fin måte for “noen” å skaffe seg en bra post anonymt.

Christel Mathiesen som tok pennen fatt og laget artikkelen om Crna er vel den som skal ha takk, tror nok vedkommende har fått et ‘hint’.
Her har vi et selskap verdt 6mill USD for 4 mnd siden, nå ca 50 mill USD, og så snakker vi om avtaler på 1.500 til 4.000 mill USD, selv om det ikke er riktig å sammenligne epler og pærer - kanskje vårt eple er av ypperlig kvalitet - Ha en god helg !! :sunrise:

5 Likes

Det så nesten ut som artikkelen var skrevet av en på forumet😅

2 Likes

Ja jeg står fortsatt ved dette, selv om det delvis sikkert er å sammenligne epler og pærer…

BMS / Orbital Therapeutics, oktober 25

https://news.bms.com/news/details/2025/Bristol-Myers-Squibb-Strengthens-and-Diversifies-Cell-Therapy-Portfolio-with-Acquisition-of-Orbital-Therapeutics/default.aspx

Eli Lilly / Orna Therapeutics, februar 26

2 Likes