Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Er selskapet ute etter å bli kjøpt opp, eller å lisensiere teknologien?

Får inntrykk av at det gir gass på egen aktivitet nå når de har mdiler etter emisjonen. Tenker ikke at det er “ute etter å bli kjøpt opp”, som er bra. Bare fortsett med videreutvikling og (be)vise at de er (mye) bedre enn alle andre. Da vil nok interessenter i lisensiering og helt eller delvis oppkjøp materialisere seg.

Nå har vi 2 ferske oppkjøp innen området, og som andre har vært inne på, vil andre BP tenke at de må “slå til før det er for sent” komme på banen…

5 Likes

Hvis man bare er ute etter å bli kjøpt opp blir man ikke kjøpt opp. Det er forskningsresultater og data som trigger oppkjøp, og det har Circio levert bedre og bedre på. Skal vi tro Erik og Thomas er dette så bra og unikt at det vil komme beilere på banen, enten i form av betalte samarbeid og lisensiering, eller at noen vil sikre seg enerett.

8 Likes

Skal ikke mase for mye om det fundamentale caset her, vet ingen orker å høre på brente biotechbarn. :stuck_out_tongue:

Men kan skrive en liten postscript på chartet:

Den banket seg opp gjennom 2.0 som den først stanget i på mandag, og da ble det ganske så oppskriftsmessig en herlig price discovery tur oppover, som varte helt til den til slutt toppet på 2,9 på torsdag. Alvorlig stykke fomokjøping på morningen der, man ser den toppen ble solgt hardt.

Men den hentet seg fint inn før helgen, og viste god styrke ved fredagsclose. Bunnen for tirsdag-fredag ble satt langt over 2.0 som jeg kalte gullstandarden.

Det mest spennende i min bok for neste uker er å sammenligne denne ukens enorme volum med topp 50-listene og se om det vises igjen som ekte kjøping med litt ekte akkumulering på topp 20, eller om det bare har vært masse trading frem og tilbake:

Regneark sortert synkende på dagsomsetning:

Ikke klikk

Riset bak speilet

Hva forteller det hvis det ikke skulle dukke opp noe særlig interessant av eiere på topp 20?

6 Likes

hva med å se etter større profesjonelle investorer, til nå glimrer de med fravær - hva skjer når større aktører skal inn … p.t er topp 50 kun private aktører og en liten håndfull as’r, Om ikke lenge vil nok aksjonær listen transformeres og likeså aksjekursen

3 Likes

Kortsiktige spekulanter som dukker opp til dekka bord … fort inn og fort ut … Spetalen og venner.
Hva kan de tilføre, annet enn omtale i FA mfl. både på vei inn og på vei ut.
Nei takk.

Langsiktige investorer, gjerne fra utlandet.
Ja takk.

3 Likes

Dette er ikke en tilfeldig spike, men et skikkelig skifte i aksjen. Volumet er på høoktan, noe som sier at dype lommer har kommet inn, ikke bare oss(meg :innocent:) småtradere.
Kursen lager høyere bunner og tildels kraftig gevinstsikring uten å kollapse, pure power VWAP har flyttet seg opp, så snittkjøper sitter høyere enn før. Det eneste mystiske er at warranten henger etter. Enten må den prises opp, eller så vil kanskne aksjen synke litt. Foreløpig er dette mer reprising enn pump. Personlig handles warrants :muscle:

1 Like

Det får tiden vise :slight_smile: Denne aksjen har i grunnen gått 3x med ujevne mellomrom på veien nedover helt siden den het targovax.
Men jeg heier på norsk biotek, så håper på noen suksesshistorier :partying_face::crossed_fingers:

For å gå i null fra et tap på 99,43 % for de første deltakerne som ikke kjøpte ytterligere aksjer til dagens pris på 2,59 kr, må denne eiendelen vokse med omtrent 17,444 %.

Her er detaljene:

Opprinnelig kjøpspris (Nullpunktspris): ~454,39 kr
Forutsatt at selskapets aksjer er 280 000 000
Selskapet solgte for 127 300 000 000 kr. Hver aksje ville gå i null på 454,64 kr eksklusive gebyrer. Ha en god helg alle sammen!

Dette er ikke ut av det blå, for det har vært en del diskusjon med sparegrisen på chatten de siste dagene: Så ditt nye fokus er nå at det ikke har dukket opp (nødvendigvis utenlandske) spesialistfond på eierlisten i Circio siden emisjonen? Eller savner du spesifikke enekeltinvestorer i Norge for å kunne validere Circio som investeringscase?

Jeg forskutterer ikke konklusjonen her:

Hvis vi i løpet av de neste par ukene ser at all denne omsetningen har resultert i at det peker seg ut en del topp 20 posisjoner som øker skikkelig, så er det pent. Hvis det i tillegg er såpass økning at det kommer noen børsmeldte flaggemeldinger er det kjempebull, og er sånt som kan være med å drive en reprising videre oppover.

Gullstandarden denne gang ville være om det er noen kjente kvalitetsinvestorer som blir synlige.

Det kjipe motstykket til dette er åpenbart

2 Likes

Kan du gi et par eksempler på “kjente kvalitetsinvestorer” som hadde validert caset annet enn utenlandske spesialistfond?

Flere vesentlige aksjonærer som var med i emisjonen har også kjøpt over børs i dagene som fulgte. Men du må altså se at noen kommer inn og bikker 10 mill aksjer for å kunne konkludere med at oppgangen kan være noe annet enn luft og kjærlighet :roll_eyes:

1 Like

Topp 20 i kveld er på 1,2 millioner. Du trenger ikke karikere standpunktet mitt.

Ferd, Sundt, Mohn, Gjelsten, osv osv.

Folk med dype lommer, som ikke har historikk på at de hopper inn og ut av case hele tiden.

Edit:
Nå har jeg lagt frem en baseline på hva jeg synes ville være bullish, så kan vi gjøre opp fasit et stykke ut i mars.

1 Like

Circio var uinvesterbart i nesten to år. Og så var det plutselig ikke det. Ingen av disse kontorene fikk snudd seg rundt og vurdert Circio på den korte tiden før emisjonen. Og uansett var det en fortrinnsrettet emisjon. Vi kan gjøre opp fasit 9. juni etter warrant-perioden tenker jeg.

3 Likes

Absolutt! Det ville være megabullish om det jeg skriver her viser seg så fort som i mars. Men ca nøyaktig like pent om det viser seg i sommer. :slight_smile:

Hvor langt fram i tid snakker vi før man kan starte en fase 1 studie?
Preklinisk i 2-3 år til? Eller skal vel svært gått gjøres at det går så fort.

1 Like

Ser man i 3 års perspektiv er aksjen ned 88.45% per dato.
Jeg skulle tro at etter de gode test resultatene at det er mye å gå på kursmessig. :wink:

Får satse på det :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers: Pcib sin fimavacc hadde vel 100 ganger så mye t-celle respons. Den nådde aldri fase 1.

1 Like

Circio leverer teknologi til andre selskaper som vil starte kliniske studier. At Circio vil starte egne studier ser jeg ikke for meg.

2 Likes

Det kan jeg heller aldri tro. Blir nok samarbeid som de gjorde med oncos og Tg.
Tenkte mer når det er mulig å starte klinisk. Best case.

1 Like