Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Jeg hadde ingen andre intensjoner enn å spørre om hva eventuelle forskjeller mellom “syntetisk cRNA” og CircVec for vaksiner skulle være.

Vi vet at mRNA fungerer til vaksiner. Gitt at man administrerer store nok doser av det.
En antakelse er at det meste av mRNA blir tatt opp i lever for destruksjon og ikke vil kunne bidra til immunitet. De skyhøye konsentrasjonene er altså for å sikre at nok celler ellers tar opp mRNA. Det så man på dataene siden Moderna hadde høyest konsentrasjon Covid-19 Spike mRNA og best effekt. Og at Modernaen sparket mye hardere enn konkurrentene ift bivirkning mm.

CircRNA generelt vil også fungere som vaksine. Men levetiden inne i cellene er mye lengre enn mRNA, følgelig vil hver celle her bidra med mer vaksine - effekt. Forskjellen er timer/dager for mRNA og sikkert dager til uker for CircRNA.

CircVec er DNA og vil i følge Circio sine data kunne produsere “vaksine” enda lengre tid og større kvanta enn både circRNA og spesielt mRNA.
Dette fordi det vil bli produsert nye circRNA inne i cellen fra CircVec DNA. Man kan gjerne tenke seg at CircVec vil fungere som et knøttelite “ekstra-kromosom”.
Spm vil være om lengre i tid og kvantitativ høyere uttrykk av en vaksine strengt tatt er nødvendig. For alt vi vet er mRNA mer enn godt nok.
Fordel circRNA og særlig CircVec er at man sannsynligvis kan administrere signifikant lavere konsentrasjon for samme vaksine-effekt som mRNA.
Bra for tox og bivirkninger.
Ikke minst bør det være positivt for produksjonskostnadene og prod.tid at man kanskje kan administrere 1/100 -1/1000 konsentrasjon CircVec vs mRNA med samme effekt.
De høye konsentrasjonene av mRNA for effekt tror jeg er det største minuset vs circRNA.

Bedre målstyring kan gi bedre effekt av mRNA, men det vil det også gjøre for circRNA.

Nesten uansett hvordan vrir og vender på det så kommer circRNA generelt til å være bedre enn mRNA.

Forøvrig vil circRNA og CircVec fungere under nøyaktig samme betingelser som mRNA inne i cellen, bl.a vil de bruke nøyaktig det samme enzym-maskineriet for translasjon av mRNA til Protein.
Og CircVec vil bruke cellens eget transkripsjons-maskineri for å lage circRNA.
Siden alle disse fungerer på cellens egne premisser for DNA=>mRNA=>Protein, så er risikoen for at eks CircVec ikke skal fungere funksjonelt i klinisk setting særdeles lav.
Risikoen ligger sånn sett mer på om genet man setter inn i CircVec faktisk evner å erstatte det defekte genet man jobber med.
Eller for vaksine at genet faktisk kan gi en beskyttende immunrespons. At genet blir til protein er temmelig sikkert.

Dette er, på mellomlang sikt, dog risikoen til de selskapene som vil bruke CircVec, og ikke Circio.

Circio er kun ansvarlig for at CircVec fungerer som det skal, og der er jeg knapt bekymret lenger.
Og derfor mener jeg Circio langt på vei ikke er særlig sammenlignbar med resten av bio-røkla på Ose. Og at den har en lavere risiko-profil enn disse.

Edit: må igjen ta med at prod. av CircVec kommer til å være enklere og billigere enn mRNA og circRNA generelt siden det er DNA. For DNA er alt hyllevarer og teknologien mye enklere å jobbe med enn RNA.

Det er også grunn til at man ender opp med å skrive alt for langt på en lørdagskveld…:upside_down_face::grinning_face_with_smiling_eyes:

24 Likes

Kjærkomment for mange det. Takk skal du ha :+1:

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Nå har vel også Circio et samarbeid som anvender LNP? (Certest)

1 Like

Korrekt, men Circio jobber også med LNP. Og da som DNA hvilket er (som skrevet over) fordel Circio.
Årsak til at de bruker AAV er at dette allerede er godkjent for behandling av mennesker, og at eks AAV er hyllevare.

Igjen korrekt, men svært liten sannsynlighet siden design gjør at CircVec sirkulariseres inne i cellen.
Til sammenligning så er virus-vektor basert på Lentivirus designet for at det integreres i kromosomene. Så en risikovurdering er nok gjort der for lengst.

Igjen korrekt. Men immunrespons mot AAV skyldes at tradisjonell bruk av AAV baserer seg på veldig høy konsentrasjon virus for å kunne gi klinisk effekt.
Mer virus = sterkere immunrespons.

Circio baserer sin strategi på at hvert virus skal gi signifikant høyere uttrykk vs eksisterende AAV-teknologi. Hvis så, betyr det at man kan administrere langt lavere konsentrasjon AAV.
Man vil nok ikke kunne unngå en immunrespons som gjør re-administrasjon mulig, men man vil kunne redusere sannsynlighet for tox og bivirkninger signifikant.

8 Likes

Størrelsen på DNA-kassetten har tydeligvis vært en problem for integrasjonen med NICT (Neoregen). Skal være løst nå jfr intervju med CEO i Neoregen i oktober 2025. Kanskje en tilsvarende og initiell utforing når det gjelder LNP/Certest også (siden man valgte et parallelt spor med PLV/Entos). Det blir spenndende å se hva man har endt opp med når In Vivo LNP CAR-T pesenteres. Internt løp, eller et utvidet samarbeid.

2 Likes

Lykke til Hegnar :+1:

Hva er ikke bakt inn i kursen og hvor høyt skal den, før det flater ut ifølge din analyse :blush:

markedsverdi (lav) er alltid en god indikator, styrken i dataene, avtalene med Big Pharma samt university texas, og at de forventer min 2 partnerskap med verdi opp til 200 millioner kr, samt finansierings trygghet langt ut i 2027. Nedsiden kjent - oppsiden svært stor og man kan “vente” inn økende markedsverdi i takt med forventninger om flere gode data og avtaler… psykologien i selskapet er skapt for stor vekst er min oppfatning.

6 Likes

Dersom selskapet lykkes med dei 2-3 avtalene med upfront så vil det alene overstige verdien av dagens mcap
Sammen med allerede innhentet kapital og det som kommer via pågående innhenting så vil selskapet stå meget sterkt, skal ikkje så lang tid tilbake før det var helt usannsynlig at Crna skulle stå sterkt mtp cash beholdning

Eg såg denne til dagens første kaffi kopp:
( i fra januar )

https://biostock.se/en/2026/01/circios-vd-om-emission-big-pharma-avtal-och-vagen-framat/

Eg har over halvparten av mine kroner plassert i Crna, men kunne nesten tenkt meg bare gått all in, men nå er det manne gode muligheter innen olje relatert så kanskje eg håper på Crna ikkje springer løpsk før olja roer seg så er det kanskje enda flere kroner å plassere inn her etterkvart

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det selskapet har satt seg som mål er 2-3 nye samarbeid med andre (mindre) selskaper for å teste hverandres teknologiers kompatibilitet i løpet av første halvår. Dette er samarbeid som ikke vil inkludere penger i første omgang. Wiklund omtaler dem vel som 50/50-samarbeid. Når Wiklund snakket om størrelsen på upfront så refererte han til dersom BP samarbeidet går bra (noe de sier klart at det gjør) og dette blir utvidet/forlenget og går i retning av klinikken. Dette vil man mest sannsynlig få svaret på i starten av 2H. Dersom BP får ekstrem tro på Circios teknologi, så håper noen av oss på et rent oppkjøp.

6 Likes

Jeg tror overgangen til den kliniske fasen vil begynne rundt 2028. Er dette en vellykket eller risikabel fase?

Men noko har skjedd da Wiklund har gjentatte ganger kommunisert størrelsesorden 5/10 mill dollar på lisensavtale.No blir han skuffa over dei summene og slenger ut det dobbelte.Har dei allerede fått signal fra BP?(rein spekulasjon)

1 Like

Overgangen til klinisk fase begynner når man planlegger klinisk fase. Svar fra klinisk fase er mange år fram ja, men da er Circio sine eksisterende aksjonærer for lengst uansett blitt mange ganger rikere.

2 Likes

Dataene er veldig gode. Det store farmasøytiske selskapet er definitivt Roche.

Hvor høyt skal den var spørsmålet mitt :sweat_smile: hva er din verdi vurdering av circio i dag.

1 Like

Jeg mener i mitt hode at en mcap på 900-1,3mrd er innafor rekkevidde ut mars-April…

De har sagt at de tror på flere partnerskap i Q1 + konferanser som kommer og forventnings race de siste ukene i Mars

Kurs 5-7kr

Beklager ,men dypere utlevering og analyse av mitt hode får dere ikke :brain: :cowboy_hat_face:

1 Like

Til hvilken pris kjøpte Wiklund 400 000 aksjer? Og hvor mange tegningsretter trenger han for å bytte dem mot nye aksjer priset mellom 5 og 7 kr? Han vet hvordan man investerer.

Ledelsen har ikke lov å selge aksjene sine, det ble informert om ved emisjon. Såkalt lock up periode

nå er det mykje rart her

6 Likes