Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Hei, ny bruker her (Kaal på Shareville).

Det blir for lite saklig innhold på Shareville og mye rakettemojier, så tenkte å teste ut Tekinvestor. Lest gjennom de siste hundre innleggene or so, virker som om seriøsitetsnivået er noget høyere her.

Vært med i CRNA siden i fjor vår, sett skyggesiden med Atlas, men nå fylles lommeboken omsider. Spennende dager!

5 Likes

Solsiden heter det … så du bør lese mere.

2 Likes

Normalt sett pleier biotek på OB å ligge 50% under kursmålene til banker og meglerhus.

Når de bryter ut av dette mønsteret så er det fordi det kommer nyheter av fundamental karakter.

Helt med på nødvendigheten av kapital, viktig partner i et vanskelig marked, men å sitte som investor gjennom den perioden med utvanningen som skjedde var jo ikke akkurat fryd og gammen. Men samtidig helt nødvendig. Uten dem hadde vi nok ikke sittet her og godtet oss i dag!

1 Like

Det var en genial løsningen (og kanskje den eneste) både for selskapet og spesielt for aksjonærene … både nye og gamle.

2 Likes

Det var finansiering of last resort, ingen annen risikokapital fantes. Jeg gir ledelsen mye kudos for at de holdt selskapet flytende gjennom den perioden

16 Likes

Hinsides sterkt å komme ut av et dødspirallån styrket, ingen tvil om det. Synes ledelsen har vist gjentatte ganger nå at de har hatt en god plan hele veien. Poenget mitt er at jeg ikke så hele bildet når kursen fikk kjørt seg under emisjonene!

1 Like

5 Likes

Frisk innhenting til 5,02 i close etter å ha tidligere blitt kjørt ned 20 % fra intrahøy.
Det er sterkt.

12 Likes

Da blei jo dette noe så sjeldent som en god trade da🙏 ( det som gikk ut blei tatt inn igjen på 4,65 )

3 Likes

Noen som har tanker rundt å forsøke å hente inn mer kapital på (nær) nåværende pris ?
Vet de nettopp har hentet 53m og har warrants utestående som tilsammen vil gi de runway ut 26,

Men å ikke benytte anledningen når (hvis) markedsverdi etablerer seg på dette nivået (eller går høyere) er jo nærmest uforsvarlig. For nettopp at det ikke ble hentet inn nok ved tidligere emisjoner gjorde jo at enn til slutt måtte benytte seg av Atlas finansieringen.

Og siden Circio er et “stykke” unna å tjene kr og er fortsatt en risikabel investering for big pharma , er det lett for motparten i en forhandling å spille på selskapets svake finansielle posisjon.

Om de klarer å hente 300-350m til , er jeg av oppfatning at at de vill være i en mye sterkere posisjon

Det er 67 millioner frittstående tegningsretter (warrants) i markedet. Dersom disse blir benyttet til dagens kurs på 5,02 (tegningskurs 4,01) vil det gi 271 millioner i frisk egenkapital i kassa i juni

Å begynne å snakke om en emisjon ut over dette er tull - @Savepig begynte med det i chatten forrige dagen også, så kanskje derfor jeg er så “tydelig” :wink:

23 Likes

hadde glemt at warrants bare var minus 20% markeds pris, tentke det var 1:1 med strike kr 1 som som emisjonen. teoretiske 271m hjelper bra ( så spørs det om alle har tatt inn over seg totalt potensielt antall nye aksjer, men det er noe annet )

Takkker !

Selskapets strategi er at vi har vært gjennom siste nødvendige emisjon. Om sykdomsmodellene i 2H-2026 slår til med overbevisende data så er det bare et spørsmål om tid før BP kommer på banen

2 Likes

At 193 millioner aksjer blir vannet ut med 67 millioner nye med en rabatt på 20% betyr neppe veldig mye for kursen. Teoretisk skal den til ≈4,75 basert på dagens kurs, men med da en runway som tar dem way beyond alle muligheter for å bevise teknologiens verdi, og styrke til å si nei til en deal de ikke synes er god nok, så vil den neppe synke i det hele tatt.

4 Likes

Det man også da skal være tydelig på er at det er i hvilken grad tegningsretter blir benyttet og til hvilken pris som gir den ekte indikasjonen på verdien på selskapet.

Hvis selskapet får hentet 200+ millioner er det enormt, jeg har alltid sagt at et prekommersielt selskap skal hente penger når de kan, ikke når de må.

2 Likes

Om en ser på månedschartet, så er det fortsatt mye energi i å hente, langt fra overkjøpte nivå.

En kort konsolidering rundt 5–6 kroner kan være naturlig før et nytt momentum bygger seg opp, med neste target rundt 12 kroner.

2 Likes

Tegningsrettene vil ha så stor verdi at de stort sett vel enten bli brnyttet av eierne eller blir solgt.

Ja, kursen kan selvfølgelig synke lavere enn dagens fram til prisen fastsettes 22. mai. At den synker med 20% i tegningsperioden anser jeg som ganske utelukket. Og med mindre det faktisk skjer blir tegningsrettene benyttet

4 Likes

Jeg er litt på gjerdet fortsatt, men har hamstret flere TR. I utgangspunktet tenkte jeg ikke å kjøpe mer her nå, samtidig kan TR også selges og tjenes betydelige penger på dersom jeg ikke ønsker å benytte meg av det. Rimelig no-brainer til dagens pris. Og jeg har heller ikke trua på at prisen kommer til å synke 20%.