Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Risko for lav uttelling på tegningsrettighetene er i så fall at de blir sittende på svake retailhender frem til excercise og som ikke har mer krutt igjen på tønna. Forhåpentligvis så blir markedet støvsuget av noen større fisker om data/presentasjoner fremover “holder mål”.

Om tegningsrettene blir benyttet eller ikke blir helt binært, og er kun avhengig av om kursen synker med 20% eller ikke mellom 22. mai og 9. juni. Og det tror jeg som tidligere beskrevet selskapet har en klar plan for å motvirke. Det som selvfølgelig kan skje er at “svake retailhender” begynner å selge aksjer før 22. mai for å få råd til å benytte tegningsretter, slik at også tegningskursen faller. Men den kan falle mye både før selskapet ikke får inn vesentlig med penger eller at kjøpere at tegningsretter til dagens kurs taper på det - og dersom aksjekursen altså stiger mellom 22. mai og 9. juni vil eiere av tegningsretter tjene x5 på det

2 Likes

“De svake retailhender” har mulighet for å selge sine retter helt frem til like før tegningsperioden er slutt, derfor er det som polygon sier kursutvikling etter 22 mai som avgjør hvor stor del som anvendes.

“The trading period for the Warrants commences today, 16 February 2026, and will end four trading days prior to 9 June 2026 at 16.30
hours (CEST).”

4 Likes

Har lest meg opp på targovax; ganske heftig i perioder; er det noen som har ATH i denne?

I gamle dager lå den mellom 20 og 30 kroner men med helt annet antall aksjer. Her har det vært så mye emisjoner og splitt og spleis at det må til mye graving for å finne korrekt ATH.

Ikke spør om sånt. Blir uvel :grinning:

2 Likes

Tror i og for seg Nordnet er ganske flinke til å holde track på antallet aksjer og justere for det, og i følge dem var ATH tilsvarende kr. 680,- i mai 2012. Men det blir jo ikke relevant for dagens selskap og situasjon overhodet. Targovax er mer som et skall å regne for dagens Circio. År null for Circio som selskap er vel 2022, men som aksje er det da de annonserte emisjonen 8. desember 2025

3 Likes

Hakket nyttigere referanse å se på hva slags market cap de andre aksjene hadde da det var hype rundt dem.

Var med på IPO for TRVX og har vert med i alle emisjoner etterpå, inkludert den siste.

Fritt etter hkommelsen så innbiller jeg meg at MCAP på det meste var ca 2,5 Mrd. Muligens jeg kan tørke støv av gamle notater å se om jeg finner noe.

Dagens selskap og pipeline er veldig forskjellig så om man skal bruke den informasjonen til noe for være opp til den enkelte :slight_smile: