~500 nye aksjonærer på Nordnet siden igår 🫣
trur der har kommet en god del svensker også
CIRCIO, den nye folkeaksjen💪🏼
Da sier jeg takk til folket for en fantastisk oppgang og mulighet til deriske litt 
ligger ann til litt tut og kjør fra start i dag også kan det sjå ut som:)
Ligger an til veldig mye rart på Shareville som i går 
Håper du på en dipp etter gårsdagens nedsalg med å annonsere her?
Boston 6-8. april
5th LNP Formulation & Process Development Summit - Advancing Specific, Stable, & Scalable LNPs from Concept to Market
Fortsatt LNP som er “the big thing”. Det er fortsatt LNP+mRNA som er hovedsporet, og LNP+CAR-T synes som et mainstream forskningsspor med fokus på PEG-frie LNP og målstyring. Akkumulering i lever er fortsatt en stor utfordring.
Kanskje mest interessant, særlig om vi skal ta utsagnet fra Neoregens CEO om utviklingen av next-gen-LNP bokstavelig (Neoregen+Abio+Circio), så nevnes ikke DNA som payload i denne agendaen. Det kan i så fall representere en annen, og kanskje en bedre arkitektur.
Peak mcap 2016/17 av 3-4 milliarder NOK.
Nei, det gjør jeg ikke, jeg gledes over at kursen går videre.
Har masse warrants og har sikret aksjene, kan aldri vinne alt 100 % hver gang.
Ser vi 3 kroner igjen kjøper jeg sikkert igjen, men jeg driver ikke med daytrading i Circio nei.
5,20 posten blei av da 
650k slukt
Edit : Gjorde ett salg på 11000 aksjer på 5,37 men det var kun få ha lommepenger til Spania tur i morgen
er i Spania no,litt vanskelig å sjå kursen skikkelig på mobilen i sola
Morsomt med den warrantprisen, ja.
Nå har Børsen bestemt at Circuit breaker skal døpes om til Circio breaker 
Ingen handel siste 40 minutter! Kursen raser i vei igjen.
Så da er vi i “en krone opp for dagen” moduset da , til 6 i dag 
Noen løse tanker etter de siste dagene. Ingen fasit her!
Først: dette går fort oppover nå. Og det er helt normalt at folk både tar gevinst, Eller kjøper seg inn, selger seg ut, og trader. Mange har sikkert kjent på høydeskrekken i det siste. I know the feeling. Noen av oss har sittet i dette caset i årevis, så litt tanker, puls, og adrenalin er normalt
Men jeg tror det kan være nyttig å stoppe litt opp og spørre seg - hvor er vi nå ? Hvilken fase ? Hva skjer ? …
Sånn eg ser det ligner dette mest på en klassisk reprising / discovery-fase … ikke nødvendigvis eufori - mania – eller P&D! Eg tenker, håper og tror at markedet - endelig begynner å oppdage at dette ikke bare er et lite forsknings-case.
I biotek caser så ser man ofte et mønster som går omtrent slik:
1 Discovery / reprising
2 Narrative-fase
3 Momentum fase
4 Event-fase (Mer data, partnerskap, avtale(r) …)
Eg heller mot at vi er et sted mellom 1 og 2 nå. Casen begynner å bli forstått av andre enn vi som har fulgt casen leeenge!, men den er LANGT fra fullt ut priset inn!
Så hva driver kursen akkurat nå?
Slik jeg ser det er det noen ganske enkle ting:
• flere begynner å forstå casen, plattform og potensialet
• volumet har økt helt sinnsykt!
• Strukturen (warrants / VWAP) skaper en spesiell dynamikk
Det siste tror jeg flere etter hvert vil begynne å regne mer på. Når strike etter hvert blir tydeligere, Så må markedet etterhvert forholde seg til ganske enkel matematikk:
warrants - aksjekurs − strike
Det kan bli mildt sagt interessant hvis aksjen holder seg sterk …
Men hva må egentlig skje for at dette skal bli stort (?)
Eg tenker tre ting:
• validering av plattformen
• en eller flere partnerskapsavtaler (helst med upfront)
• en solid kapitalbase etter warrant-prosessen som kjøper oss mer enn nok tid til å få brikkene til å passe! Samt gir oss et enormt godt kort på hånden i forhandlingene med BP, når avtaler og etterhvert Evt. salg på hele butikken skal forhandles om …
Hvis disse brikkene faller på plass, så vil markedet etter hvert begynne å regne på casen på en helt annen måte.
Og da kan man virkelig begynne å leke og fantasere om tall, type STORE!
Setter man det veldig enkelt opp og tar utgangspunkt i aksjer etter Warrants er utøvd:
Mcap - kurs:
5 mrd → rundt 17 kr per aksje
10 mrd → rundt 35 kr
20 mrd → rundt 70 kr
Orna Therapeutics ble vel solgt for 2,4 Mrd USD. Altså tilsvarende 88,- ish kr. I Circio. Ikke nødvendigvis sammenlignbart, men kan gi en pekepinn på hvordan plattnformtek. I bio kan prises hvis BP bestemmer seg for å gå all inn!
Vi er ikkje der nå …
Men det er der dette kan gå hvis teknologien faktisk leverer. Noe som mye data tyder på …
Tenker eg at det være greit å ha i bakhodet hva slags type case dette potensielt kan bli hvis plattformen virkelig valideres.
Eg har tradet litt i det siste, frigjort litt kapital og gått noen runder rundt pulten og med meg selv …
Men heller denne spenningen enn følelsen av å ta imot fist`n til Atlas. Ble rimelig sår etterhvert.
Uansett og igjen -Strap in og lykke til folkens! Måtte Circio og alle som hodler - lykkes! #MakeNorwegianBiotechnologyGreatAgain
God helg! Blir en flasjke med bobler og en blomst til mor i dag. Og ostepop i skålen 
ja jeg også har frigjort litt kapital, og prøver å strap inn, er dritt lei av å motta strap on!