Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Nano kan egentlig ikke sammenliknes med Circio, de var en one trick pony med en ferdig medisin (som tryna). De andre biotekene kan sammenliknes litt mer, men forskjellen er at teknologien til Circio faktisk er ny og nå begynner å få hype i fagmiljøene, noe vi allerede har sett to oppkjøp som følge av. Derfor er dette et litt annerledes case, og kanskje en mer reel mulighet for at vi plutselig våkner opp til et oppkjøp.

2 Likes

Bra podcast ja! Flere små gullkorn å ta med seg … Erik er nøktern og realistisk og snakker ikke opp casen mer han må … Dataene, potensialet mm. Snakker vel for seg …. Likte bla. Denne:

«Vi blir ikke kopiert med det første.

Jeg var i Asia forrige uke, og møtte en del selskaper der, og da det ene selskapet de sa jo også at det er de skulle gjøre en strategisk review internt, så de måtte vente noen måneder før de kunne komme tilbake til oss med mer sånn konkret forslag til hvordan vi kunne samarbeide.

Og så viste det seg at det de hadde gjort da var at de hadde prøvd å gjøre dette selv, så de hadde med seg et par av de forskerne fra labben som hadde prøvd å se om de kunne greie å lage akkurat det vi gjør sånn sirkulære produksjon uttrykk, men det hadde jo ikke virket, og da kunne jeg jo fortelle dem akkurat hva de har gjort feil, men ikke nødvendigvis løsningen.

Så da vil de gjerne diskutere mulig samarbeid»

3 Likes

Circio selected for oral presentation at prestigious ASGCT annual meeting

27 Likes

Dammit, oralt og greier :grin::grin::grin:

10 Likes

Må tas med en klype salt, men jeg så en reel i går av (hva som så ut som en fagperson :D) som viste til en nyere studie av covid-vaksinen, som er MRNA-basert. Det viste seg at en bivirkning av MRNA-vaksinen var at immunresponsen på spikeproteinet førte til bedre bekjempelse av kreft, spesielt i de tilfellene de vaksinasjonen korresponderte med kreftbehandling.

Det kan jo tyde på at bruksområdet til MRNA er ganske legitimt og omfattende. Og her sitter circio med en tilsvarende teknologi som viser mye bedre produksjon av RNA, og sannsynligvis færre bivirkninger.

4 Likes

jeg skjønner på deg, at oral presentasjon ikke er lett å få på ASGCT ??

En søknad innen den ordinære fristen altså. Men som viser så sentrale ting at den blir selektert til muntlig presentasjon. Det er veldig bra og godt planlagt fra selskapets side!

Som oftest er det som får muntlig presentasjon også på denne konferansen ting som er i klinikk. Så dette sier desto mer om hvor viktig CircVec kan bli

9 Likes

Oral presentation er et soleklart kvalitetstegn på forskningen!

Men:

Alle de andre biotechene har hatt både Oral og til og med late breaking på sine konferanser :stuck_out_tongue: (Totalt sammenlignbart med alle de andre casene at man oppnår oral presentation altså.)

Men det er et interessant tidspunkt å komme med melding! Vil typisk enten trigge et voldsomt sell the news nedover, eller et nytt forsøk oppover

4 Likes

Lett er det ikke nei. Da har man noe som er såpass interessant at man ikke trenger henge opp en poster sammen med de 500 andre deltakerne.

9 Likes

Nok en gang denne om at LBA presentasjoner er viktigere. Greia er at det er færre slotter for LBA enn ordinære, og da er det gjerne flere av dem som får oral. Men en oral innen ordinær frist er akkurat like viktig. Det handler bare om når man har data klare til søknaden

2 Likes

Når man velges innenfor ordinær frist så konkurrerer man mot majoriteten av innsendte presentasjoner. Og nåløyet er sånn sett trangere.

Det viktigste er likevel at man får mye større plattform for oppmerksomhet.

Uansett er det gull med oral presentasjon.

11 Likes

For å si det sånn, EDW kommer ikke til å gå podiet og starte med:

“Hello dear ASGTC, I represesent a norwegian biotech company that in principle is doing exactly the same thing as all the failed norwegian companies have done earlier. Anyways…”

21 Likes

Jeg prøver meg med denne Savepig. Det som er litt annerledes her er at C kan bli veldig, veldig mye verdt før klinikk, veldig mye mer enn “de andre”.

Tror jeg da.

6 Likes

En vesentlig forskjell er at Circio sin skjebne nok er avgjort før klinikk, mens alle de andre sin skjebne ble avgjort etter klinikk.

5 Likes

Optimistisk og sjølvsikker adm. dir Wiklund seier rett ut at fleire avtalar er på gang. Viser at selskapet har fleire bein å stå på.
Partnarskap og plattformutvikling blir det viktigaste når økonomien (med warrants) er sikra ut 2028.
Satsinga på strategisk forskning har alt fått eit løft med fleire nytilsettingar.
I løpet av året kjem data frå hjarte, auge og nervesystemet (andre halvår). Ting skjer parallellt, som Wiklund seier.
Wiklund antydar også at mange mindre avtalar kan gjerast.
Circio er først ute med sin teknologi, ein teknologi det tek år for andre å finne ut av.

Mykje tyder på at Circio i 2026 vil klatre vidare på børsen.
Å treffe på trading kan vere risikabelt, i alle høve om ein går for det store loddet.

9 Likes

Greit å ha litt perpektiv på magamål og kursutvikling (og lista er neppe helt komplett heller for årene 2021-DD, ser bort fra avtaler der vilkår ikke er kjent). Avtaler inngått i preklinisk fase. Noen åpenbart preklinisk, andre i eller i grenseland til IND (som f.eks Orbital og Orna).

3 Likes

Også interessant det EDW fortalte om det selskapet (asiatisk såvidt jeg husker) som de hadde møtt som etterpå hadde forsøkt å gjøre akkurat det samme som Circio med circVec. Neste gang de møttes sa de at de ikke hadde lyktes, og Circio kunne fortelle dem hvorfor, men ikke hvordan de skulle komme videre :sunglasses: Ikke bare bare å gjøre dette nei, det er jo godt å høre! Skal finne igjen hvor i podcasten det var [52:43, takk @aol ]

6 Likes

52:43 :smiley:

3 Likes

Sånn i anledning oral presentasjon ASGTC:

Noen som tror at de på denne konferansen kommer til resirkulere en gammel presentasjon,

eller

Vil presentere nye data innen genterapi som gjør dem verdig å presentere dette på et podium?

3 Likes

Resirkulering. Kursen er alt for høy.

1 Like