Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ikke godt å si, men var tidligere inne på at warrants kan være en måte å skaffe seg en større post, uten at noen vet noe om det før de er innløst i aksjer…Eller er det mulig noe sted å se hvem som eier warrants?

Kan være at selskapet skaffer seg garantister for TO-innløsningen for å sikre at selskapet får inn pengene. Da vil garantistene få det som ikke blir innløst via TO-er

4 Likes

Tror nok at GF 8. mai bl.a vil handle om dette. Eksempelvis forlengelse av tegningsperioden, tilbakekjøp, ny emisjon, eller andre “defensive” mekanismer.

2 Likes

Jeg tror det stemmer. Nordnet krever bestemte kunnskaper for å handle med tegningsrettene.

Nå vet man ikke hvem som eventuelt har kjøpt retter etter de ble omsettelig, eller??

Min tanke er i utgangspunktet at hvis det er samme retails som sitter på retter som sitter på aksjer OG kursen holder seg her oppe, så blir det kapitalkrevende å innløse rettene. Frykten da er salgspress på aksjen/retter fordi innehavere rett og slett ikke har kapitalen som trengs for innløsning.

Får bare se hvordan dette spiller seg ut. Men den vanlige kollapsen av kurs som vi har sett utallige ganger før etter runs som dette har virkelig latt vente på seg. Så mange blir nok “tatt litt på senga” her.

Blir rettene utnyttet rundt kurser som nå (eller enda høyere?) så er det full fæst for Circio som får mye mere kapital inn enn kanskje forventet, og det vil være kjempepositivt.

1 Like

Godt poeng. Jeg sitter også på en del warrants. Men hadde i utgangspunktet ikke tenkt å legge hundretusenvis av kroner på bordet for å delta, da dette tilsvarer en betydlig økning i betsize. Samtidig er asymmetrien på tegningsrettene såpass stor at jeg ser lite poeng i å selge dem per nå.

Om noe burde vel disse rettene være en gullkantet mulighet for en potensiell oppkjøper å kjøpe seg inn i Circio? Eller er det regler imot slikt? Vet ikke hva som er praksis her, eller om det finnes lignende caser.

En - kun en - oppegående finansiell eller industriell investor som kan lese caset, bør jo støvsuge markedet for tegningsrettigheter, og er kanskje allerede godt i gang. Nedsiden er ikke verre enn at skuffelsen kan ristes av med et skuldertrekk for den med dype lommer.

Syns det lukter litt melding av dagens volum snart :grin: ble handlet stort :+1:t2:

3 Likes

6.40 Fomo? Full kunnskapsløshet her?

Nå er det jo mange dager det har vært større volum:

Og topp 20 og 50 er jo bare rørleggere og vaktmestere, er det de som skal legge inn bud? :stuck_out_tongue:

Ser mest ut som en vanlig fomo reaksjon opp fra en vinkel innenfor trenden som bare går og går

Det er isåfall rørleggere og vaktmestere med nase for business
Dokke burde kjøpt på 1 krone

18 Likes

Kommer det et bud kommer top20 og top50 til å selge, ikke kjøpe savepig. Budet kommer evt fra et stort selskap i bransjen.

Ser du på størrelse orden på handlene i dag tror jeg mer på posisjonering enn fomo, men fomo hjelper på også det :sunglasses::+1:t2:

Har fortsatt troa på partneravtale i Q1 jeg så :star_struck:

De har dype lommer disse “rørleggerne og vaktmesterne”. Det går kjøp på 1 -2 -3 millioner kroner hele veien her…

Bedre reklame for yrkesfag enn Circio blir vanskelig å finne…

21 Likes

Blir dypere og dypere!! :sunglasses:

2 Likes

lol!

Tillykke! Rått å se gang i norsk biotech. Håper helt sinnsykt at det smitter over på aksjene jeg eier :rofl:

2 Likes

Snart kan finansanalytikere byttes ut med vaktmestre og rørleggere. Så folk får tjent penger istedenfor å lukke gap i grafene :rofl:

3 Likes

Kreds til Høse som har stått i dette over flere år og tatt i mot i bøtter og spann (eller butt og spank som det nok føltes ut som i en lang periode!).

Nå får han betalt, det er gøy :partying_face:

9 Likes