Hør hør!
Og til Bompiole!!
Nå spiser biologi frokost (det knaskes statistikk, trading, linjaler med mer) og jeg gleder meg til dessert allerede
Hør hør!
Og til Bompiole!!
Nå spiser biologi frokost (det knaskes statistikk, trading, linjaler med mer) og jeg gleder meg til dessert allerede
Om tegningsretter blir brukt på dette nivået er det ikke behov for ny emisjon på flere år vel?
Ramsa kun opp hva slags fullmakter styret kan be GF om. Både i forhold til warrants og kapitalendringer. Ny fortrinnsemisjon skal vel strengt ikke være nødvendig med god uttelling på warrants. Rettet emisjon derimot ? Vi får se hva som står i innkallinga når den kommer.
Om data er sterke i CNS øye og hjerte…
Jeg tipper bud før de er aktuelle
På Nordnet så er det i hvert fall færre enn 10% av aksjonærene som også sitter med tegningsretter. Men ja, det er helt sikkert mange tegningsretter som nå sitter på hender som ikke har tenkt å utøve dem. Samtidig er det sånn at det blir en ren arbitrasje i tegningsperioden, så tegningsrettene vil være lette å selge helt til aksjekursen har sunket med 20%. Både tror jeg som jeg har skrevet en del ganger, at selskapet selv er veldig bevisste dette og har en plan for at det ikke skal skje, samt at det også er vesentlig at det er over tre ganger så mange aksjer i markedet i dag som tegningsretter. Om kursen synker med 20% så tilsvarer det en barbering av MCAP som er nesten like stort som beløpet som hentes inn ved full tegning. Så om det kommer gode nyheter i perioden, så tror i alle fall jeg at det ikke vil skje. Da vil nok eksisterende aksjonærer kjøpe noen tegningsretter eller flere aksjer (som altså vil gå ut på ett), og nye aksjonærer forhåpentligvis komme til - de siste ukene har mildt sagt vist at det er mulig.
Og så vil jo markedet også diskontere inn muligheten for salgspress forut for tegningsperioden også, noe som alt annet likt vil redusere VWAP og dermed redusere risikoen for ytterligere fall i tegningsperioden.
For dem som er helt nye i tråden, så skrev jeg denne om hva jeg tror mest sannsynlig vil skje med tegningsrettene for 14 dager siden:
The game is still on 
Den var vel aldri “on”, det var urettferdig konkurranse fra dag 1 
Alle forventer store ting fra Circio og risikoappetitten er deretter. Å være i samme kategori betyr ikke at nå strømmer kapitalen til alt som har med biotek å gjøre. Circio ligger åpenbart lengst fremme når det gjelder nyhetsflow; good or bad, men markedet forventer naturlig nok stang inn. De som ikke skjønner hvorfor aksjen går har glemt hvorfor man holder på med slike ting; rewarden ved suksess er absurd, men den gjelder bare 2 % av selskapene. Nå ser det ut til at Circio faktisk er innenfor den 2 % og i så fall er oppsiden fortsatt formidabel.
Masse lykke til videre til alle som sitter stand by, min egen toleranse stoppet på 5 kroner, men det føles mer og mer feil for hver dag som går 
Hehe, denne snek seg plutselig inn i lillehjernen.
Ikke at jeg hadde noen særlig tro på at hverken nykd eller circio skulle nå det særlig kjapt…
Super duper ultra haussing på Nordnet nå. Føler det er alltid en god salgs indikator…
Det gjorde de vel da kursen var halvparten også. Ikke de beste rådgiverne der inne. Best å stole på seg selv.
De som ikke skjønner hvorfor aksjen går har glemt hvorfor man holder på med slike ting; rewarden ved suksess er absurd, men den gjelder bare 2 % av selskapene.
Jeg skrev noe i den retning på chaten i går, nå på kurs 6,5 er market cap 1,4 milliarder - det er ikke noe oppsiktsvekkende høyt med det ift hvor market cap gikk på tidligfase radforsk-selskaper i glansdagene, sånn sett er det fremdeles mye å gå på.
Omsetter for ca. 1M NOK i minuttet.
Skulle likt å forstå bedre hvor volumet kom fra, men tar til takke med økningen. Warrants blir jo bare mer og mer lukrativt.
Hvor mange hobbyinvestorer med svake hender er inne her nå på høye kurser? En liten dipp og så er det plutselig panikksalg??
Topp 50 listen er godt og blandet i alle fall. Det positive er vel at vi stadig får noen inn med høyere GAV og at det kanskje bidrar til mindre panikk slik det er nå, men så klart - skal bare en dårlig nyhet til eller rykte, så faller kanskje korthuset ?
Det positive er vel at vi stadig får noen inn med høyere GAV og at det kanskje bidrar til mindre panikk slik det er nå,
Så du mener at de med høyere gav har mindre panikk om kursen faller enn de med lav?
Ikke nødvendigvis mindre panikk, men flere som har kjøpt høyere kan gi kortsiktig støtte. Samtidig er det ofte nettopp de som sitter høyest som selger først når det butter.
Hvor mange hobbyinvestorer med svake hender er inne her nå på høye kurser? En liten dipp og så er det plutselig panikksalg??
Det samme har vært hevdet her siden kursen passerte 2 kroner. Vi har hatt små og litt større dipper etter det uten at panikken har vist seg. Vanskelig å si.
Omsetter for ca. 1M NOK i minuttet.
Skulle likt å forstå bedre hvor volumet kom fra, men tar til takke med økningen. Warrants blir jo bare mer og mer lukrativt.
Hvis du snur på det, så er det et rødt flagg at det blir mer og mer arbitrasjemulighet mellom aksjer og warrants i mitt hode. Indikerer at det ikke er noe særlig proffer som er interessert i å kjøpe warrants for å sikre seg aksjer, og hinter om at det er mye luft i aksjeprisen fra time til time.
Topp 50 gir samme indikasjon, mer eller mindre totalt fravær av det man vil kalle “kvalitets”-investorer.
Men i mellomtiden, for en maskin av en aksje:
Er oppe og nikker i taket av en trend nå da.
Jeg undrer meg litt over “disse” som ikke er proffe, det handles for 1 - 2 - 3 millioner kroner… Så du mener de ikke har satt seg inn i caset?
Eller mener du at Gjelsten er proff? hans ultimovacs gikk i dass, stordalen og rimi hagen har vært med på store flauser.