Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Helt enig i tankegangen din der altså. Det jeg håper på er at noen større kommer inn og tar et jafs.

TRADES*

trades fra 1 - 6 kroner? Du gikk ut på 3 kroner PK?

Stemmer det

Hvor ble det av «proffene» når kursen var 1 kr da …
Kanskje fordi de kun har tro på olje og fisk ?

… og null kompetanse på bio

6 Likes

Jeg satte de hermetegnene der av en grunn. :slight_smile:

Har pekt seg ut noen nye nivåer nå:

6,9 er det neste nivået som gir et nytt rykk nordover ved brudd over.
6,06 er forrige motstand som man typisk vil se en pullback test til.
5,5 er sånn ca bunnen på den ekstremt trange og bratte opptrenden vi er i. Hvis nåværende trend holder seg så når den kurs 20 i fellesferien. :smiley:

La oss bare være ærlig på at ingen har kompetanse på bio. .p

Er ikke som om "Rørleggerservice AS "og “Vaskeselskapet AS” som er på topp 50 nå har peiling på noe som helst, de har fomo.

3 Likes

Har snakket med tre ulike meget store, topp20 formue, og det er kun aktuelt om man skulle gjøre investeringer av følelsesmessige årsaker. Ekskludert by proxy. Og ingen evne eller ønske om å vurdere casene opp mot hverandre.

Aldri har vi sett noe tilsvarende her på berget. Mangel på avtaler til nå betyr etter min mening at størrelsen på avtalen/e øker betydelig.

Mitt nye bett 2.2 mrd dollars en gang på høsten. Men jeg har jo bomma på tidslinjen før

7 Likes

Man kan nok ikke stole på store investorer for å løfte små biotekselskaper. Da må man sette sin lit til menigmann. Alle er opptatt av å øke verdien av pengene sine, men store investorer er mindre risikovillige. Og biotek er tross alt ekstrem risiko.

Arne Fredly eller Spetalen inn her hadde vært inn og ut. Såkalte “proffe” og store aktører er svada prat.

2 Likes

Finne det kompetanse på bio i det hele tatt utover at 95-99% av all biotek feiler? :laughing:

1 Like

Når det gjelder “proffe aktører” inkluderer ikke dette kvalmende nyrike olje- og laksetradere av norsk opprinnelse.
Dette er internasjonale spesialist-investorer på biotec/farmasi.

Hvis slike tar en stor jafs og posisjonerner i Circio er det seriøst positivt, for det vil neppe være noen som vil gjøre en bedre “due dilligence” på teknologien enn disse.
I utgangspunktet har jeg tenkt at slike er i katoegorien “so what…”, men plasseringene av short fra slike rett før Ultimovax kræsjet var tidenes øyeåpner for min del. Jeg tror faktisk de forstod at Ultimovax ikke kunne lykkes grunnet svak teknologi og handlet deretter. Pluss at slike alltid vet mer enn røkla. “Proffe” norske investorer inkludert.

Å få inn karakterer typ Arne Fredly og Spetalen er i min verden utelukkende negativt og kortsiktig jag etter gevinst.

16 Likes

Tegningsretter er altså billetter for deltakelse i en emisjon. Siden det fins 214 mill aksjer og det ble delt ut ca 30 billetter per 100 aksjer folk eier, fins det over 60 mill tegningsretter der ute.

Hvis disse selges for VWAP-20%, la oss da si dagens kurs ca 6,50 kr, blir det 5,2 kr stykket.

5,2*60 mill = 312 millioner kroner inn i emisjonen. Hvis burn rate da er la oss si 6 mill i måneden (og da viderefører vi bare øvre anslag ifølge siste selskapspresentasjon) så vil emisjonen sikre finansiering i mer enn fire år.

Stemmer dette?

Runway blir kraftig forlenget, men dersom selskapet f.eks har som mål IND for AAV-hjerte+øye+CNS så blir burn rate noe helt annet enn i dag.

Det markedet priser inn i dag er antakelig oppkjøp/stor avtale før vi kommer så langt.

1 Like

Det kan hende det blir en høy kurs wvap. For eks 5,2.

Det som egentlig avgjør det hele er tiden etterpå.

For Circio sine frittstående tegningsretter (warrants) i 2026:

Utøvelsesperiode: 26. mai 2026 kl. 08:00
Siste frist: 9. juni 2026 kl. 16:30

Ja hva skjer mellom de datoene? For meg er det ganske høy risiko. Jeg kan tåle 25% ned herfra greit. Men det tåler ikke tegningsrettene. Da er alt tapt plutselig i den perioden.

Men hvis du kjøper tegningsretter til 48 øre i dag og kursen stiger med 25% i den perioden fra en VWAP på 5,2, så tjener du 1,86 kroner per rett (6,50-(4,16+0,48)). Altså 288%

Og du kan altså kjøpe 14 tegningsretter for en aksje i skrivende stund.

1 Like

Min vurdering:

Å kjøpe warrants betyr det samme som at jeg forplikter meg til å kjøpe aksjer. Hadde jeg vært sikker på at det lønner seg å være aksjonær om tre måneder hadde jeg aldri solgt meg ut.
Hvis det kommer meldinger i perioden som tilsier at Circio aldri vil handle under 5,5 kroner ( 20 % rabatt på dagens kurs) hadde jo warrants vært bankers. Men slik opplever jeg ikke caset og jeg vil tro at mange andre også tenker slik. Det er ikke penger på gaten, det er en opsjon til å kunne tegne aksjer med 20 % rabatt.

Men den farta her betyr det å kunne kjøpe aksjer til kanskje 8 kroner i juni i stedet. Da ville jeg nok heller kjøpt aksjen direkte i markedet nå.

Why? I tegningsperioden får du garantert solgt rettene dersom aksjekursen ikke har sunket med 20% eller mer fra VWAP. Hvis du uansett tror det vil skje, så er det jo irrasjonelt å eie aksjen også før tegningsperioden.

2 Likes

Det betinger at markedet har nok mottakere av warrants; altså at det finnes nok investorer som ønsker å tegne nye aksjer til 20 % rabatt.

Nå har Circio vært flinke å fått med seg Høse og Bækkelaget i forrige emisjon, men Bækkelaget var ute av aksjen en god stund og antakeligvis tegnet de fordi de trodde at 1 NOK var et godt gulv, slik mange av oss gjorde. Det er ikke sikkert at topp 10 tenker likt på 7 kroner aksjen og prising 1,3 milliarder, da må man finne andre som vil ta risikoen derfra og opp.

Det kan skje, men caset er ikke like banker på 8 kroner med 20 % rabatt som det var på 1 krone. Det er min vurdering da, hadde jeg stolt på at warrants var verdt 1 NOK eller mer hvis kursen på aksjen var 8 NOK og man kunne tegne på 6,40 og markedet var villige til å betale 1 krone for å få aksjene til 7,40 hadde det vært greit. Men i slike aksjer som Circio er en krone borte over natta, ergo er ikke warrants rett frem, selv om matematikken er rett frem :wink:

hva om kursen synker fra prisfastsettelses perioden til handels perioden Polygon? At det blir press ned…

Men hvis du altså ikke tror på det, så er du irrasjonell hvis du ikke selger alle dine aksjer før 26. mai. For da vil kursen helt sikkert falle med 20% i tegningsperioden.