Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ja, det er jo det vi diskuterer da?!

En ting er å sitte og eie det man allerede har betalt for og som er godt i penga. En annen ting er å finne nye penger hvor risikoen er at man kan tape vesentlig på disse. Det er selvsagt surt om aksjen skulle falle ned til 3,5 NOK igjen, men er inngangen rundt 1 krone kan du leve med det. Det er ikke slik hvis 6 kroner blir til 3,5, da har du tapt gode 40 %.

Nå snakker vi bare teori, hva som faktisk vil utspille seg er ut i det blå. Man synser, men man kan synse på forskjellige måter. Jeg håper solskinnshistorien fortsetter og at det med tiden skaper interesse for feltet igjen.

Du må jo gjerne føle det sånn i dag, men jeg tror du må forestille deg hvordan det er å sitte med aksjer i tegningsperioden og kunne gjøre en vurdering om å kjøpe tegningsretter som har en definert tegningskurs. Da blir det 1:1 arbitrasje hvor kun hassle med å fylle inn en blankett på vps som er kostnaden.

Dersom warrants blir verdiløse → kursen synker med 20% → Circio får inn null penger. Sånn er det bare

…men jeg har lite tro på at dette blir resultatet

Det aller beste hadde vært om selskapet klarte å få inn en garantist, slik som @zappa66 har nevnt. Han mener det har skjedd før også på dette tidspunktet i svenske selskaper.

1 Like

Aksjen er opp 40 % siste uken men warrants handler lavere enn når jeg solgt mine på 47 øre og kursen var 5 kroner…

Det sier vel noe om risikovurderingene folk gjør seg, det er ikke komplett dumskap og mangel på forståelse, selv om to av topp tre aksjonærer er eiendomstutviklere i bunn, ikke forskere.

Og ja, en garantist for warrantene hadde vært fin det, men de må gjøre samme vurderingene. De må garantere for hva fremtiden vil bringe på et nivå som priser selskapet til omtrent 7 ganger det vi så for en måned siden. Garantistene er ikke like lett å finne da.

Om kursen stiger mellom 26 mai til 9 juni er det jo fantastisk. La oss si det kommer en avtale etc. Da kan man gjøre store penger.

Vi har noenlunde visibilitet på nyhets strømmen.

ASGCT annual meeting in Boston 11-15 May 2026

Er det andre ting man kan forvente i den perioden?

Denne kan føre til at vwap blir drevet opp.

Det beste hadde vært en lav vwap og deretter nyheter mellom 26 mai til 9 juni.

Får håpe for alles skyld at det lykkes å gjennomføre tegningsrettene. Litt leit at tegnings rettene ikke kom med en max pris.

1 Like

:man_shrugging:

Ja, i ettertid fremstår det som en kardinal feil.

To små eksempel på at garantister har kommet inn ved innløsning av warranter. Små beløp og her kom melding om garantist samme dag som tegningsperioden startet

3 Likes

For en litt større aktør som gjerne kunne tenkt seg en større bit av kaken, kort tid etter at det har kommet mer data, er det ikke usannsynllig å anta at en emisjon med 20% rabatt eller tegningsretter med 20% rabatt er same-same.

Her vi ligger nå så er ikke MMCAP avskrekkende for noen, gitt at selskapet leverer data som støtter opp under caset. Kommer det veldig gode data så får ikke selskapet problemer med å få inn kapital, om det er via tegningsretter eller fremtidig emisjon spiller liten rolle.

Så er nok en meget god grunn til at dato for tegningsretter er satt slik den er satt

2 Likes

Hva er det egentlig du mener her? At selskapet har lagt tegningsperioden etter dataslipp fordi de anser det som sannsynlig at den delen av emisjonen uansett feiler, men at de da kan kjøre en rettet emisjon like etterpå?

Her er hva jeg tror: Jeg tror de satt før jul og planla dato for warrants ut i fra hva de ville rekke å generere av nye data til tegningsperioden(!). Og så visste man at man hadde ASGCT til å generere interesse i forkant, altså VWAP-perioden

Det er helt riktig. Skjer ikke.

Kan selskapet endre betingelsene etter stengingen av rettenes handel? Altså hente et mindre beløp? Men jeg tenker noen kjøper mange retter, enten via handel etter tilbud direkte når den tid kommer.

Vi får mange avklaringer før den tid.

Disclaimer. Jeg er femti femti retter og aksjer

GF 8. mai som kan gi nødvendige fullmakter til BOD. Altså før ASGCT og tegningsperioden. Ikke tilfeldig det.

1 Like

Selvfølgelig ikke det jeg mener, men du kan velg å lese det slik.

Warrents er for de som har vert med og hjulpet selskapet ut av hengemyra og sikret finansiering langt nok frem i tid (med tilhørende risiko) til at de har mer fullstendig data.

De er nok klar over at deres aksjonærbase ikke består av store insutisjonelle aktører med dype lommer og bør derfor ha tenkt gjennomm scenarioet om at en del av warrents ikke vil bli brukt pga manglende tilgang til kapital.

Så da kan det bli en genistrek med måte det er løst på nå. De som har warrents kan løse inn, de som ikke har ledig kapital (eller ønske) kan selge disse og en større og mer seriøst aktør soper opp det som er ledig. Ikke usannsynlig at det dukker opp garantist for warrents heller.

Leverer selskapet gode data så løses det av seg selv

1 Like

Og det kommer de til å gjøre

Så warrants er no-brainer imo

Roche/BP kan jo komme inn og garantere for warrants. Mistenker det ligger noe der, en form for løfte om å by på warrants om resultater går veien.

1 Like

Problemet da @locksley er at Roche ikke ville fått noe aksjer. Så det ville vært helt meningsløst for dem å gjøre.

Vi skjønner alle hvordan tegningsrettene fungerer og det gode prinsippet om at de er omsettelige @Krieghoff . Men gode data “løser ikke alt”, for det er vesentlig NÅR de gode dataene kommer

Hva er det du mener GF kan beslutte om tegningsrettene @Baerntis ? Kjøre en spleis av dem for å redusere beløpet f.eks.? Tror ikke det ville vært kosher

1 Like

Jeg er posisjonert for det :slight_smile:

Fra å ha vert med på IPO av Targovax til det som selskapet har i pipen i dag så har det aldri vert mer spennende. TRVX hadde gamle ideer og data med TG, mens oncos var spennende. Det som er i dagens pipe er jo helt annet. Her ligger selskapet langt freme, forran de fleste.

3 Likes

Tror styret kan gjøre nesten som de vil for å sikre selskapet penger via warrantene, enten det gjelder garantister, endre strike på warrant ol. Det ligger sikkert med liten skrift bakerst i prospektet en plass.

En ting man bør huske er at selskapet ønsker/ trenger disse pengene mer enn eierne av warrants

Edit:
Vil tro at selskapet står nokså fritt til å endre stike til 60 eller 70% av VWAP om det er nødvendig

2 Likes

Ikke bare foran de fleste, ifølge Erik Wiklund, de har eneste farbare vei innen genterapi i hvert fall. Sikret med patenter og in-house know how.
Også innen in vivo celleterapi (in vivo CAR) forsåvidt. Her har circVec en fundamentalt annen biologi (> 3mnd vs. noen få dagers ekspresjon) som gjør at de respektive circRNA plattformer i liten grad vil egne seg til bruk i de samme sykdommene.
Dette vet du sikkert, og det var ikke meningen å virke belærende, men med åpenbart så mange nye aksjonærer inne så kan det greit å vite hvorfor investeringen kan vise seg å være smart.

Det tror jeg ikke er riktig. Antar at styret må ha fullmakt fra GF både når det gjelder evt endring av pris excercise, VWAP periode og tegningsperiode.

Det var EOGF 12. januar som fastsatte de materielle vilkårene for warrants. Ellers:

“Exercise shall be made by written notice to the Company which must be received by the Company by the expiry of the exercise deadline. The notice shall include the number of Warrants the holder has and how many of these are exercised.”

Circio administrerer utøvelsen direkte – ikke via VPS automatikk. Dette betyr at selskapet vil ha løpende informasjon om innløsningsstatus gjennom perioden 26. mai – 9. juni. De kan altså overvåke tegningsprosenten i sanntid og ta beslutninger om evt backstop fortløpende.

Tror du har rett, virker som det er forskjell mellom svensk og norsk lov