Nå er ikke jeg så god i nynorsk, men du refererer ikke til deg selv her? Quoten var generell og ikke myntet på person
Var visst eg som misforstod da.
Må slutte med rødvin og reker.

Vær du trygg, han har blitt kalt verre ting…“CEO Erik Dick Van Wicklen highlighted the unique capabilities of the CircVec platform”…transcript Q2-2025 Investing.com
Det er ikkje lenge mellom oppkjøpene fra Ely Lilly, dei tar til seg om dagen
1 krona i aktiekurs per 1000 ägare, do the math 
Krangler med AI om Warrantsverdi. Mulig jeg er tjukk i hodet og har låst meg fast i prosenter (20%) Er det noen som kan bekrefte om dette AI-oppsettet stemmer omtrent for warrants i Circio Holding ASA?
Forenklet eksempel hvis snitt (VWAP) blir 10 kr → strike ca 8 kr:
Aksjekurs → Warrant (teoretisk / realistisk)
- 10 kr → 2 kr / ca 1,0–1,6
- 12 kr → 4 kr / ca 2,5–3,5
- 15 kr → 7 kr / ca 4–6
- 18 kr → 10 kr / ca 6–9
Poenget slik jeg forstår det:
- 20% er bare rabatten (strike), ikke hva warranten skal være verdt
- verdien blir forskjellen mellom aksjekurs og strike
Kan dette være en riktig måte å tenke på, eller bommes det vesentlig her? Har svinehandlet Warants, så takker for oppklarende svar
Er det en link mellom Circio og bioinvent ?
Kursen har smadret taket på trendkanal og om mulig etablerer ein enda kraftige stigningstakt 
Kan være relevant i CAR-T sporet. Målstyring og antistoffer.
Ser rare ut de regnestykkene for min del
Ved aksjepris 18 kr gir warrant muligheten til å kjøpe for 14, 4 kr som da gir en teoretisk warrant verdi på 3.6 kr.
Så spørs det om noen kjøper 3.6 kr for 3.6 kr? Sannsynligvis må en lavere enn det.
Edit: jeg har også kjøpt en del warrants
Dette skal i prinsippet være enkelt:
Each Warrant will give the holder the right to subscribe for and be allocated
one (1) new share in the Company at an exercise price equal to 80% of the
volume-weighted average price of the Company’s shares on the Oslo Stock
Exchange in the period between 8 May 2026 to 22 May 2026.
Den “reelle” verdien av warranten avhenger av hvilket tidspunkt du beregner den, dvs når du evt velger å realisere dem.
Hvis du selger dem nå, har de en nåverdi.
Hvis du løser dem inn i aksjer får disse aksjene en pris, 80% av VWAP (volume-weighted average price), og den faktiske verdien blir da til syvende og sist avhengig av hva du selger disse aksjene for.
En joker er at nyheter fra selskapet etter at VWAP er beregnet (og prisen på aksjene du får kjøpt for warrants dermed er bestemt) vil få stor betydning for den faktiske verdien av warrants fordi det vil gi et sprik mellom prisen du betaler for nye aksjer og markedsverdien.
Bevis på at det er lurt å lese sjøl og ikke stole på KI-en.
Pussig at det har blitt kjøpt aksjer for over 50 mill kr uten at noen på forumet synes å vite noe om årsaken.
Hva mener du? Tror mange her inne vet årsaken til at det kjøpes mye aksjer? Har GAV på under 1 kr selv, fordi jeg har satt meg inn i det de holder på med, deltatt i emisjonen og vet at det kommer data snart (og de er sannsynligvis gode da de har fått oral slot på asgct). De har samarbeid med big pharma. Tror mange nå kommer etter fordi de også forstår at her er det potensielt store verdier.
Edit: mcap på 2 milliarder nok er ingenting. Kan fint gå 10x fra her ved suksess
Edit 2: og til forskjell fra mange andre norske biotech, er de ikke avhengige av en pivotal studie som er make og break. Dette kan anvendes i så mange sykdommer at nesten bare fantasien (og levering) setter begrensning. Nevrodegenerative, øye, genfeil, kardiovaskulære etc etc etc
To mulige forklaringer:
- Circio sitter på en platt-formteknologi innen gen-terapi som kan forbedre effekt, varighet og spesifisitet sammenlignet med eksisterende teknologi på feltet.
Eller,
- Det er et moderne påskemirakel.
Det som er litt morsomt å tenke på er at de aksjene jeg kjøpte i oktober for 0,6 er i pluss hvis jeg selger alle warentsene mine. Heldig de som kjøpte seg stort inn i forkant av emisjonen.
Fantastisk norsk bioteknologi. Må det lykkes til glede for mange pasienter!