Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Skjønte ikke helt hva du mente her.

Det er mye vi ikke har tilgang til å forstå, siden selskapet har proprietær teknologi som verken er dokumentert eller utprøvd ennå. Og sånn skal det jo være også. For min del har jeg tatt et lodd basert på at jeg har tro på teknologien.

Underveis ser jeg at selskapet leverer på milepæler som gir mening, sjøl om det et åpenbart at også de må tilpasses realitetene (funker ikke eksperiment X så prøver de Y istedenfor, så Z helt til de får resultater). Forskjellen mellom CRNA og f.eks Targovax er at CRNA ikke må lykkes med én medisin til én indikasjon, men har flere veier til Paradis.

1 Like

Det virker som om noe ble kjent ca 09.15. Da eksploderte omsetning og aksjekurs. Dette var bakgrunnen for min kommetar .

Syns ofte det har blitt kjøpt ganske bra på duppen på morgenen i det siste . Var vel sånn også i går?

Det har blitt omsatt 7 mill aksjer på litt over en halv time. Tilsier ikke det en nyhet?

Det er vanskelig å vite før perioden, men det kan jo potensielt bli ganske mye rabatt om trenden fortsetter. Et kjapt regnestykke med forbehold om riktig tankegang og korrekt utregning hos Copilot.

Dersom man bruker 12 - 31 mars som et eksempel (altså etter det steg fra 3 til 5 kroner for å gjøre det litt mindre voldsomt). VWAP i denne perioden kalkuleres (av Copilot) til 6.08 kroner, og du ville fått kjøpe til 80% av denne prisen, som er 4.864 kroner. Du ville altså fått nesten 6 kroner rabatt.

Så må man også nevne at de potensielt kan bli verdiløse om man ser på motsatt scenario.

Jokeren blir vel hva selskapet velger å spare av informasjon til perioden. Kommer det gull i rundt ASGCT (enden av perioden) og klarer de å holde interessen oppe i tegningsperioden?

1 Like

Her er det bare å glede seg over selskapets fremganger og det at markedet synes å ha VÅKNET…
har kjøpt og solgt litt av beholdningen fra 7kr, og enden på visa blir jo at beholdningen fylles opp igjen , men til en høyere pris. Ikke god business det der, nei nå tar jeg kun ut historisk innsats på lav GAV og så skal resten få bli med på hausse ferden videre ; opp,ned,opp, ned og opp OPP OPP - REALISASJON m/salg til BP om 6 mnd, 1 år eller 2…
God Påske til alle aksjonærer

9 Likes

Disclaimer:
Følgende post kan med fordel tolkes som hauss, påske-koma og tvilsom bruk av matte:

1. Gj.snittlig daglig prosentvis økning siste måned er 16%

2. Påsken gjør at vi mister tre handelsdager på OSE, før åpning neste tirsdag

3. Med estimat om 5-15% økning om dagen (konservativt anslag) fra 11NOK i dag, så vil Circio åpne opp neste tirsdag mellom;

12,6NOK (5% daglig økning)
14,7NOK (10% -"-)
16,6NOK (15% -"-)

Med ønsker om ei riktig gode påske og bedre matte- og analyseferdigheter enn undertegnede :upside_down_face:

Disclaimer#2: alle innlegg fra undertegnede bør strengt tatt ignoreres frem til neste tirsdag…

12 Likes

Du har vel ikke gjort noe annet enn å ta hensyn til LBA før åpning tirsdag 7.april

Idag virker det som om tradere forventer veldig fint påskevær. Hvis de blir skuffet, debuterer vi knskje under 10 kr kommende tirsdag? Uansett: God påske!

Haha, den glemte jeg faktisk :laughing:

2 Likes

Merka meg at holom sa circio er det eneste selskapet med circrna fokus som handles på børs. Tenkte kanskje han mente Norge. Men sånn jeg skjønner det gjelder det globalt.

4 Likes

Veit ein om Atlas sitter på warrants?

De deltok såvidt meg bekjent ikke i emisjonen, og fikk da ikke tildelt warrants heller. Om de har kjøpt i etterkant er vanskelig å sjekke (tror ikke der er lister på warrants?), men tviler

Det ville vært veldig merkelig om Atlas hadde handlet warrants, da de aldri har vært en langsiktig aktør i selskapet.

Interessen for warrants er fremdeles relativt laber sett mot aksjen. På Norne er det 441 som holder CRNA og 46 som holder CRNAS. På Nordnet er det 10 011 holder av CRNA og 615 som sitter på CRNAS. Egentlig litt merkelig dersom man tror dette bare er starten på oppgangen :slight_smile:

4 Likes

10,80 :bellhop_bell: :artificial_satellite: å påskelammet smaker nok deilig med en ekstra fin vin til i år.
God påske :hatching_chick: :baby_chick: :hatched_chick:

12 Likes

Indeed en monster-aksje!!
God Påske til alle :champagne: :hatching_chick:

15 Likes

Så 6% av aksjeeiere på Nordnet sitter på warrants, warrants prises som om aksjen skal prises til ca 3kr i Mai. Skulle handlet mer warrants før påske jeg :sweat_smile:

1 Like

For de som synes det er mange datoer å holde styr på. Her er de aktuelle datoene for ASGCT:

Late-Breaking Abstract Notifications Sent Monday, April 6, 2026

Abstracts Media Release Date Monday, April 13, 2026

Abstracts Available Online (Embargo Date) Monday, April 27, 2026 (4:30 p.m. ET)

Late-Breaking Abstracts Available Online (Embargo Date) Friday, May 8, 2026 (4:30 p.m. ET)

ASGCT-konferansen er i perioden 11-15 mai.

Så har vi perioden som avgjør tegningskursen fra 8-22 mai og tegningsperioden fra 26 mai til 9 juni.

18 Likes

Slik er altså en oral slot. Denne, som også er litt relevant, er fra ASGCT 2025

Alberto De Iaco, Tessera Therapeutics
Targeted LNP Delivery of an RNA Gene Writer In Vivo Enables Generation of functional CAR-T Cells in a Humanized Mouse Model

Starter ca 47.20

2 Likes

Warrants er interessant, husk å ta hensyn til at ev kjøpskurs av Warrants må trekkes fra i gevinstkalkyler. Men i tillegg til nevnte Joker bør det tas hensyn til ca 20 % utvanning - vil dette psykologisk slå ut på kursen? Og hvor mange er kortsiktig - kommer det mange warrants-aksjer på markedet i midten av juni? Og hvordan finansieres warrants-aksjene - lønner det seg å selge Circio-aksjer før utøvelsesperioden? ++ . Interessant case🤔.