Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ja, ofte faller en aksje i forbindelse med at det kommer emisjonsaksjer på markedet.
Dette var tydeligvis også forventningen mange hadde i CRNA i dagene før de nye aksjene kom i handel fredag 13. februar.
Men, i motsetning til hva man vanligvis ser, så var det denne dagen at reprisingen startet, med en kursstigning på 26% på økende volum:

image

4 Likes

Veldig interessant, noen som har bred erfaring med warrents? Tenkte på Atlas da det til tider ligger stor sperrepost på warrent, men lite sannsynlig om dei ikkje var i emisjon nei.

Eit par kjappe generelle spm siden ein først er inne på tema:

Hva kan ein forvente av aksjekurs siste veke eks inn mot wvap periode, tidlig og seint i perioden samt rett etter? Bli den pressa kunstig ned for billig pris av dei «store» eller vil selskapet prøve å presse den opp med positive nyheter? Det siste virker jo relevant her.

På nåværende tidspunkt, er det svært unormalt at warrants er billig relativt sett mot kurs, eller er det svært unikt i dette tilfelle?

Kom gjerne med andre ekspempler fra andre selskap som chartet over ift vwap og innløsing.

blir det alltid fair prisjustering på aksjen umiddelbart mtp utvanning og tilbudspris, eller kan ein selge aksjen rett i forkant for å frigjer kapital og løyse inn warrents og dra nytte av 20% tilbud? Om det gir meining.

Kanskje litt rotete og logiske brister her, men fint om nåken har svar på noko av det vertfall.

Det avgjørende spørsmål du ikke virker opptatt av er utviklingen etter 26 mai. Det er det som avgjør om tegningsrettene er verdifulle.

Skal ikke påberope meg bred erfaring, men kan gjerne delta i diskusjonen.

Jeg anser sannsynligheten for at Atlas er involvert i CRNA eller CRNAS som minimal. Det er ikke en langsiktig aktør og de jobber etter en annen modell. Jeg usikker på hvilken sperrepost det refereres til, men jeg tror heller at “problemet” med warrants er at omsetningen/interessen er relativt beskjeden i forhold til aksjen. På plattformene jeg har tilgang (Nordnet og Norne) er antall aksjonærer i CRNAS en brøkdel i forhold til aksjonærer i CRNA.

Hva kursen vil være er nærmest umulig å si! Men for selskapets (og aksjonærene) sin del så håper jeg de har lagt en plan der de forsøker å oppnå en aksjekurs som er høyere i tegningsperioden enn VWAP perioden 8 - 22 mai. En god strøm med positive nyheter i denne perioden ville jo naturligvis vært positivt!

Når man leser litt rundt på forum så har jeg vanskeligheter med å tro at man oppnår “korrekt” prising av warrants med det første, og ja, man kan fint selge aksjer i forkant for å skaffe kapital til å utøve warrants. Dersom man selger aksjer i perioden 8 - 22 mai så er det sikkert lurt å gjøre det på et tidspunkt hvor man har en viss ide om hvor VWAP vil ende.

5 Likes

Har du svaret på det spørsmålet, Fartin? :sweat_smile:

Ingen kan forutsi fremtidig kurs.

1 Like

Alt blir spekulasjoner. Jo mer luft, dess større sjanse for at kursen faller i disse avgjørende ukene. Den ekstreme kursoppgangen minsker ikke akkurat sannsynligheten for at warrantsene vil bli verdiløse. Markedet har ingen samvittighet. Det er opp til selskapet å skape nok interesse til å holde kursen oppe i perioden. Skal bli spennende. Skulle tro, som mange andre her skrevet, at selskapet har ambisjoner om å servere noe juicy news til rett tid.

2 Likes

Spørsmålet man bør stille seg, er om selskapet har innblikk i hvordan pågående forsøk går. Er det noen grunn til de positive signalene man kan ane fra ledelsen?

2 Likes

De skal jo ha muntlig presentasjon samt poster på ASGCT, i utgangspunktet skal dette være to forskjellige abstrakts/resultat ihht regelverket på konferansen. Det muntlige skal slippes mandag etter påske, usikker på om det gjelder det andre også. Hansen har vell på ett tidlig tidspunkt også uttalt at samarbeidet med BigPharma går bedre enn planlagt, eller noe i den duren. Det siste kan jo selvsagt når som helst snu.

Vil neppe tro de har søkt plass på konferansen for å debunke egne funn.

Tenker det som er minst like interessant og på sikt er det viktige, at er om ein klarer å få til samarbeid som gir betaling. Det vil vell være den store triggeren på suksess og fail i denne omgang?

1 Like

Ikkje berre norske og svenske som ser på Crna

https://m.aktiencheck.de/news/Artikel-Circio_Holding_Aktie_RNA_Fokus-19630587

13 Likes

Hvis noen laster ned analysen gratis vil trolig enkelte lesere her være interessert i vurderingene der.

Svaret har jeg selfgelig ikke. Men jeg tror konferansen som er før kan føre til en kurstopp og at noen vil selge aksjen for å finansiere warrants. Skulle jeg løst inn mine warrants måtte jeg solgt alt annet.

Det bare virker ikke helt som folk tar inn hvor mye risiko ligger i tiden etter 26 mai.

Det blir jo noe enhver må vurdere. 🤷

Så håper jeg virkelig for aksjonærer og selskapet at mange tegner så de sikrer finansiering i lang tid.

Tysk simplywall.st?

Vil det i praksis ikke være kursnivået i tegningsperioden som avgjør hvor lenge videre finansiering sikres?

Jeg har sjekket sistnevnte. Verdiløs spør du meg.

1 Like

Da sitter vi nokså likt i det, egentlig derfor det hadde vert interessant å vite om det finnes en form for «normal» ift kurspåvirkning på aksje og warrants inn og ut av de forskjellige periodene, så ein er meir forberedt. Har holdt på med dette nokre år, men dette er ett av dei meir interresante casene. Kjenner litt på gamle nerver som i Gaming Innovation Group og Funcom tida. For de som husker og var med på det :sweat_smile:

Er jo klart, om aksjen faller kort tid etter 26 mai, så er jo fort det meste tapt. Hadde jo vert rått om det kommer samarbeid som gav cash før den tid. Men ja, viktig å anerkjenner risikoen, og takk for presisering og påminnelse! God påske videre :relaxed:

Det dukker nok opp en garantist eller to som tar seg av ikke innløste warrants.

Om så skjer med dagens aksjekurs vil CRNA være finansiert «til evig tid».

EDW pleier å ha noe på lur, det har han bevist mere enn en gang.

Ikke sant … :wink:

8 Likes

Trur ikkje selskapet treng finansiering meir enn ca 1 år,men hadde vore gull med litt cash inn så selskapet kan gire opp aktiviteten.

Med dei resultat og interesse selskapet leverer og har no, rekner eg med at dei klarer å drage inn nokre kroner

7 Likes

63 000 000 × 8,64 kr, ved dagens kurs på 10,8 som VWAP (dagens kurs som utgangspunkt)
= 544 320 000 kr. Skal vel dekke alle utgifter noen år fram hvis nødvendig, blir vel aldri behov for innhenting av kapital igjen.

2 Likes

Verdsetter i så fall circvec som plattform til ca mrd 2,5 Uten eimen av en eneste kommersiell avtale.