Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Det virker som om de fleste reagerer slik du gjør siden det er så tyst her. Verdien av mine aksjer og tegningsretter har steget fra ca 400 000 kr til over 3,5 mill kr.Jeg er ingen trader. På meg virkerr det ikke smart å selge en aksje som har så stort potensiale og det det forventes positive nyheter de neste ukene.

7 Likes

Faren nå er et aksjen har steget soppas på forventing om supernyheter, men hvis de nyhetene er “bare bra”, så kan det være at det alt er priset inn og vell så det med påfølgende tilbakefall. Jeg syntes det er utrolig vanskelig, og har sikkert som mange andre solgt litt og litt på veien opp.

1 Like

Spørsmålet er om man skal bry seg om nyheten nå (med evt kurskorreksjon) eller om nyheten om oppkjøp av selskapet som Wiklund selv er overbevist om kommer. Jeg fokuserer på den siste nyheten, og en ting er helt sikkert: Et oppkjøp skjer ikke på kr 13. Tidsperspektiv? Med tanke på den FOMO som hersker blant Big Pharma innen circularRNA, så tenker jeg at et år skal holde. Men jeg er fleksibel :slight_smile:

5 Likes

Eneste circrna pure play på børs i hele verden. Mrna 2.0

1 Like

Er spent på den topp 50 lista om noen dager. Wiklund sa jo at det er noen større som kjøper aksjer. Håper at det er noe som lurer deg bak en av bankene, annet enn mindre lykkejegere fra statene.

Jaha, når gjorde han det ?

Aksjen er vel nå priset rundt 10-15% av et verst realistisk scenario ved et evt. oppkjøp. Skal handle mer her men er usikker på om warrants nå ikke ser bedre ut fra et ståsted som midlertidig verdipapir, ikke “bare” som en 20% opsjon i Juni? Under 0,8kr er jo priset som om aksjen skal prises til rundt 4kr+TR kost i Mai vs snart 14 på børs.

Hvis denne kursstigningen fortsetter, så blir det så dyrt å bruke tegningsrettene at sikkert mange vil velge å selge rettene . Får håpe at store aktører kjøper tegningsretter når det nærmer seg tidspunkt for utøvelse av rettene. Aktører som har råd til å tegne aksjer.

1 Like

Mykje usikkerhet rundt dette med rettene, det er forståelig men likevel mest støy.
Dersom den positive utviklingen fortsetter og selskapet også bygger opp under dette med positiv utvikling, så står det meir enn nok ekte investorer klare til og handtere dette

1 Like

Det er selvsagt en mulighet. Men det dreier seg ikke om En nyher, men en rekke som kommer over et visst tidsrom. Men korreksjoner må forventes, men neppe til kr 3,50 som en ellers kyndig person ventet på da kursen var ca . 5 kr.

Hvis en ser på hva som skjer i Midtøsten og hva Trump sa for en time siden skal en være særs forsiktig på børs, fristen går ut 0200 norsk tid . Virker ikke som det blir noen Taco før det stenger i Oslo. Mulig korreksjonen / krakket kommer før en aner.

Angrer litt nå på å ha bestemt meg for å satse på fond i stedet da Circio kostet 0,6kr. Jaget sånne muligheter i 10 år i norsk biotech, og når jeg gir opp skjer det endelig. Lol, glad jeg har stiftet familie og fått et litt bredere perspektiv. Dette ville tatt knekken på meg å gå glipp av om jeg fortsatt var singel “gambler” i enkeltaksjer.

Hvem skulle tro at det fantes en verden i norsk biotech hvor råd om gevinstsikring etter 1000% avkastning på kort tid viste seg å være særdeles dårlige råd. Beklager om noen fulgte disse, det var bundet i virkeligheten så langt jeg kunne forstå, men visste ikke at AI-selskapene støvsuger markedet for relevante selskaper innen helse/kreftforskning osv. nå. Er nok noe av grunnen bak oppgangen det også. Siden Circio har egen AI som brukes til forbedring av CRNA er de sikkert interessante på flere fronter enn bare det rent tradisjonelle vi er vant med.

6 Likes

Det Trump har sagt og gjordt virker å ha lite innflytelse på akkurat denne aksjen…

Det er jo ikke for sent her enda, om man leser seg opp på teknologien og CEO’s utsagn om at selskapet er solgt når spurt hvor han ser selskapet om få år.

2 Likes

Det er ikke mer enn 10x (eller 11, avhengig av om du mener økt til eller økt med), noe som kun er reprising til nivået før et fall på 90%.

Problemet mitt er at jeg har sverget 0 enkeltaksjer etter Ultimovacs. Så det er litt uforenelig med å kjøpe Circio nå.

Om vi antar at jeg kunne kjøpt ville det ikke vært nå uansett. Jeg kan ikke se for meg en verden hvor potensialet på mellomlang sikt ikke er tatt ut allerede, hva angår verdsetting av selskapet. Det finnes bare en vei til at en investering her er lønnsom og det er et oppkjøp på så høy market cap før warrants av alle aksjer i mine øyne. Det ville jeg ikke satset penger på. Kudos til de som tør, dere får hittil betalt i bøtter og spann for det motet. :slight_smile:

2 Likes

Er ikke sånn regnestykket er Multiple.

Da aksjen kostet 13kr sist, som er ekstremt lenge siden forøvrig, men hvis vi snilt regner uten å tenke på spleisen osv. Og at vi snakker om 13kr i grafen på nordnet, som ikke var det aksjen kostet da, så var det da et helt annet antall aksjer i selskapet.

Aksjen har nå allerede gått 200x i verdsettelse fra bunnen da CEO sa selskapet kunne være verdt 100x. Så MCAP har altså blitt dobbelt så høy som det han så for seg. Det kommer enda flere aksjer når warrants løses inn, men da også mye penger inn i selskapet, så det jevnes ut mtp. verdsetting så lenge man forventer at de bruker pengene bra.

Vel, om man regner i størrelseorden på mcap blir ikke regnestykket så veldig annerledes. Mcap på flere av biotekselskapene falt fra i størrelsesorden mrd til 100 mill.
200 ganger i verdsettelse fra bunnen? Dagens mcap er 2.9 mrd. Deler du på 200 får du under 15 mill. Var den så lavt? Jeg mener CRNA var nede rett under 100 mill (70?), men må sjekke for å være sikker.

Eg kjøpte aksjer når selskapet var verdt 17 million

4 Likes

Da kursen var rundt 0.6?