Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Jeg har kjøpt et par Fjordland fyldige betasupper. Det er vel nøkternt siden jeg idag har hatt en verdistigning på aksjene i CRNA på ca en mill kr?

2 Likes

Brukbar dagslønn. Er vel snart på tide å bytte nick?

1 Like

Samme her.

1 Like

Det gikk fort!

Sinnsykt sterk denne aksjen er om dagen :rocket: Neste target ~26.

Klarer vi å touche MA200 før himmelferden er over?

4 Likes

Nærmer seg

5 Likes

Det er verken meldt eller nevnt av noen i selskapet. EDW har nevnt noe om på hvilket nivå han vil være “fornøyd”, men aldri med direkte referanse til denne avtalen.

Det er jo selvfølgelig den potensielle avtalen med dette BPet han referete til jo?

Nå er jeg tilbake som negative Nancy atter en gang.

Til de av dere som har tjent alvorlig mye penger på CRNA (ift egen økonomi og årslønn) vil jeg nevne at det å skave av litt for å redusere/fjerne boliglånet vil være en utmerket måte å tenke på ens fremtidige selv.

Om man har 200k aksjer eller 300k aksjer betyr ikke så mye om det går den veien de fleste av dere tenker, men å redusere boliglånet sånn at man er gjeldfri 10 år før tiden har svært mye å si.

Negative Nancy out!

14 Likes

Mulig at det med rette kan tolkes slik, men jeg har aldri oppfattet at han tydelig har vist til denne avtalen. MNOK 100 (tror det var det som ble sagt) har jeg oppfattet som en slags benchmark på avtale og upfront han ville være tilfreds med. Men om noen finner noe som kan legges sammen som 2+2 så bøyer jeg meg i støvet. I skam.

Trenger ikke tolke noen ting:

“Samarbeidet handler om å teste plattformen på nervesystemet. Dersom resultatene er positive, vil det naturlige neste steget være en lisenseringsavtale. Vi forventer kanskje ikke summer i 200-millioner dollar-klassen upfront, som kan oppnås med produkter i klinisk fase, men jeg ville blitt skuffet om det ble så lavt som fem millioner dollar”

3 Likes

Det er vel ingen som har tjent alvorlig mye enda.

Selvfølgelig fokuserer selskapet på strategiske avtaler med trykk. Det gir bare mer kjøtt på beina. Allerede før sommeren kan det se veldig fristende ut for noen å kjøpe hele butikken, og det er ganske tydelig at betalingsviljen er stor. Enestående plattformselskap. Nord for 2mrd dollars med god margin.

Dette her veit du jo. Og dette er ikke noe kreftvaksineselskap eller legemiddelutvikler. Og vi baserer oss på allerede testede mekanismer, så det er ikke upløyd mark. Det er fakta.

Blir heller med om det frister med 10x (spøkefull tone).

6 Likes

Litt bakkekontakt skader ikke. Har selv “kun” 5-doblet innskuddet på reisen fra kr 1 og man kan ikke annet enn å være evig takknemlig for at så mange mekanismer har spilt på lag samtidig. Det paradoksale er at mange av oss nok kunne tjent enda bedre om stigningstakten hadde vært langt labrere.

2 Likes

Å forholde seg til realitetene er alltid lurt. Det var hele poenget mitt.

Men om man ikke veit hva man har investert i, så er jeg med på logikken. Helt fair.

1 Like

En aksje kan bli herjet med uavhengig av hvilket investeringsrasjonale som ligger i bunn. At det ikke er short-aksjer i større mengder tilgjengelig er en gave.

1 Like

For en kul og vill ferd!
Ett av spørsmålene blir jo i hvilken grad fundamentet i selskapet og de reelle potensialene reflekterer verdiene som nå «ruller på», ikke minst hvor positive må svarene i sommer være for å bære vekten av disse og potensielt enda høyere nivåer, og hvor mye av dette som er tuftet på håpet og troen på oppkjøp.

Selv vektet jeg meg noe ned rett før påske, og litt mere i dag.
Spennende er det uansett!

2 Likes

Shorterene veit tydeligvis mer om selskapet enn noen av eierene da. Blir det deal, så ville ikke jeg sitti short her. Men det er jo også en måte å trygge posisjonen for dere som kunne tenke seg det.

Igjen så må jeg si det er litt sånn generiske svada advarsler som det har florert av. Alle som har hørt på det har gått glipp av avkastning, bare så det er sagt. Når disse kommer, disse generelle ‘pass deg’ uttalelser, fra bitre brente barn, så tenker jeg at krisemaksimerer-psykologien slår inn. Gamle erfarne skal egentlig bare føle seg bedre for å ha hoppet av toget, eventuelt ikke gått på.

Tiden vil vise. Og jeg tar min utbetaling fra BP. Og takk for advarsler (igjen munter og spøkefull tone)

5 Likes

Har gått glipp av avkastning med den største glede og ville gjort det samme igjen. 10 av 10 ganger.

2 Likes

Det er vel knapt mulig å gi et godt begrunnet svar på disse spørsmålene.

Nei, det vet jeg faktisk ikke - hadde jeg vært så klarsynt hadde porteføljen vært adskillig større.

Det jeg vet er at om man selger aksjer å har XXXk på kontoen for å ta ned risiko ift egen inntekt og økonomi har en faktisk verdi.
Det jeg også vet er at det ikke har kommet større kjøpere på banen (ref. aksjonærlister), så mesteparten av omsetningen er bare luft.
Det jeg også vet er at CEO tidligere ikke har vært fremmed for å hausse i media.
Det jeg også vet er at opsjonene begynner å bli temmelig dyre å løse ut for aksjonærene.

1 Like

Veldig hyggelig med så mye bekymring for alle andre.

Når vi gir råd den veien, så hadde det vært fint med råd om å laste forsiktig opp på 60øre og trøkke til litt på 1kr.

Følte du for å dele samme advarsler hva angikk Ultimo? Der var det jo virkelig grunnlag for det.

1 Like