Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Du har mykje bekymringer angåande Circio,ser dei endrer seg med tida.Nå er det prisen på opsjonane kva blir det neste du er bekymra for viss det løser seg?Og angåande EW så er dine uttalelser på grensa til useriøse

9 Likes

Har 100tusen aksjerFremdeles, skal kose meg,har trua :partying_face::ok_hand:

1 Like

Om jeg ser short her og det ikke er en rørlegger, så tenker jeg det er på tide å tenke exit. Ser bare tilbake på Ulti…

Ser at noen opererer med 20% og 30% utvanning som følge av tegning av warrents. Men det er vel ikke grunn til å regne med mer enn 5% utvanning om alle warrents tegnes for. Basert på TERP (theoretical ex rights price) kan vi anta at kursen på ca. 279 mill aksjer etter en emisjon på 65 mill aksjer blir på 95% av kursen på eksisterende 214 mill aksjer før emisjonen (regnestykke: (65*80% + 214)/279 = 95%).

Ved noen emisjoner drar kursen seg nærmere emisjonskursen, dvs. mot 20% utvanning, men jeg ser ikke det som sannsynlig i dette tilfelle. Mer sannsynlig tror jeg det er at kursfallet blir enda mindre enn teoretisk utvanning på 5% tilsier da emisjonen styrker finansieringen til Circio vesentlig, særlig på dagens kursnivåer, som i seg selv kan være kursdrivende.

1 Like

Tipper de som sitter med en halv million warrants og oppover kan få telefon med tilbud om å selge

Dette forstår jeg ikke. Utvanning har jo ikke noe med kursen å gjøre, men med antall aksjer å gjøre.
Om det i dag er 214 mill aksjer og alle warrantsene brukes blir det 65 millioner flere aksjer, totalt 279 mill. Bruker du ikke dine tildelte warrants (elller kjøper en tilsvarende mengde om du kom inn etter de ble utdelt) eier du 23 % mindre av CRNA (65/279 gir 23 %). Stiger kursen kan verdien av din eierandel opprettholdes, men du eier fortsatt 23% mindre av kaken. Siden det er 20% rabatter ved bruk av warrants koster det deg bare 18,6% av din beholdnings verdi å beholde din eierandel. Har du aksjer verdt 1 million kroner koster de altså 186 000 å opprettholde eierandelen, så det gjelder å ha penger i skuffen so kan brukes til dette.

3 Likes

Det er ingen bekymring for noen andre, jeg byr på råd basert på egne erfaringer fra både PCIB, PHO, ULTIMO og CALTX.
Hadde jeg hatt den kunnskapen jeg har nå den gang da hadde jeg hatt en særdeles mye større økonomi i dag.

Det virker som at du tar et fornuftig råd som et personlig angrep, så jeg foreslår at du leser innleggene mine 5 ganger til.

2 Likes

Circio Holding ASA Key events and financial highlights 2H 2025 and YTD 2026

1 Like

Circio announces that it has completed a significantly oversubscribed financing of NOK 250 million

5 Likes

Circio Holding ASA: Key information relating to potential subsequent offering

Da er det altså penger utenfor Nordnet som er villige til å bla opp. Gir et håp om at noen kanskje vil garantere for warrents i juni også

6 Likes

Selskapet har nå ca 290 mill på bok før warrants og rep emi. Imponerende…

5 Likes

Var lurt å ha både aksjer og warants her, aksjen skal videre opp fra kr 10, og sikkert også fra gårsdagens kurs rundt 14 til i Mai. Skjønner ikke de som sier “det blir dyrt å innløse warrants”, 20% rabatt er 20% rabatt om man har planlagt å handle aksjer i Juni. Warrants er priset under 0,8 fortsatt som tilsier aksjepris ut Mai på rundt 4kr, lukter reprisning av warrants snarere enn “uff det blir dyrt med større 20% rabatt gitt”.

6 Likes

Det er ikkje så mangen dagene siden at det for mangen var utenkelig å se kr 10, nå hentes altså mer penger på 10,8 som må sies å bli ett betonggulv.
Det blir spennende å se hvem deltakerne er, men må innrømme at eg er en av dei som har savnet mer styrke på aksjonærlistene, dette tipper eg vi vil se nå endringer på nå.

Dette er helt fantastisk gjennomført igjen, så kan det hende det blir litt klabb og babb med kortsiktig kurs, men som om kort tid ikkje vi vise igjen i grafene
Hugs at investorene som nå kommer inn, dei har blir overbevist om en retning videre, det er opp og frem.

Finansiert til 2030, kven tenkte det for 6 mnd siden

9 Likes

Circio Holding ASA: Ex. right to participate in potential subsequent offering today

2 Likes

Nå eier jeg ikke warranter kun aksjer, men jeg er enda mer spent på hva som skjer med warrantene nå. Det er snakk om hundrevis av millioner for selskapet. Kunne de ikke forhandlet frem en avtale om garantister for waranntene istedenfor denne emisjonen?

1 Like

Dette var imponerende, og de nye investorene må ha blitt overbevist av noe mer enn den kortsiktige kursutviklingen.

4 Likes

De skal jo ikke ha fått noe mer info enn det som er tilgjengelig for alle nå etter melding om 2H 25 og YTD 26 status. Men det er sikkert noen som synes det har sett vanskelig ut å komme inn med en større post.

2 Likes

Enig i det, så vil de neste dagene vise hvem og hvor langsiktige de nye aksjonærene er :+1:

1 Like

Har ikke lest gjennom alle meldingene. Er det forpliktelser til lock-up, og åpner dette opp for shorting som sikkert har vært dypt savnet av noen aktører.

Håper jo dette ikke antyder noe om forventningene til BP-avtalen.