Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Du har rett i at reparasjonsemisjonen er liten (hastesmøring av noen få utvalgte inestorer?) men å kalle dette “helt likt” dårlige emisjoner blir feil. Denne ble gjort på markedspris/premium + warrants til eksisterende. Det er en ganske vesentlig forskjell. Og investorene ville gjerne inn med 300+mll til. De får handle Warrants på børs :grinning_face_with_smiling_eyes:

Circio vil ha en cashbeholdning på nesten en milliard når warrantsene er innløst. Det er vel mer enn de trenger, så får ikke håpe at de roter bort pengene slik som Nykode gjorde. Er det ikke 65 mill warrants som skal innløses i 65 mill aksjer til 80% av markedskurs?

Denne rettede emisjonen er 100% lik slik 99% av emisjoner på Oslo børs de siste årene er gjennomført. At man får 1 tegningsrett for hver 28 aksje man eier er helt typisk og ikke noe som kan brukes til å “hastesmøre noen få utvalgte aksjonærer” - de ble allerede i går vannet ut på 30% lavere kurs.

Det avhenger av om alle blir innløst. Det er slett ikke sikkert, men det vil tiden vise

Det blir gjerne binært: Alle eller ingen.

Enten vil de ha så vesentlig verdi at bare de aller største dimilingene på sharville ikke får somlet seg til å bruke dem, eller så taper man penger på å bruke dem og null aksjonærer vil gjøre det.

Det er kun et bittelite intervall rundt null verdi hvor noen ytterst få “idealistiske” bruker dem

Og ang. den potensielle summen, så tror jeg faktisk det er lovregulert at selskapet skal vite hva penger de henter inn skal brukes til. Hva Circio skal bruke en milliard til vil de ha problemer med å beskrive. Nå gjorde de jo det i prospektet fra januar basert på helt andre forutsetninger fordi kursen da var under en tiendedel, men når emisjonen i går kom i mellom så blir det …komplisert.

2 Likes

De kan jo ikke endre «spillereglene» på børsnoterte derivater uten at det i så fall blir full kompensasjon til de som holder warrants i dag.

Et annet spørsmål er vel hvorfor de måtte ha inn 250 mill nå i tillegg til de forventede 68 mill * X kroner om noen få måneder. Dette er jo litt på tvers av hva som har vært kommunisert tidligere, men de kommer sikkert til å ønske å ta noen «prosjekter» til klinikk selv (alle andre biotek selskaper ønsker jo det om de har funding).

2 Likes

Hvis rabatten er 2,50 og kursen på warrantsene er 1,00 så antar jeg at warrantsene er lett omsettelige og blir løst inn av store aktører, men det vil bli press på aksjekursen.

Det er ikke så ensrettet som du skal ha det til. I praksis får du alltid en salig miks, noen innløser, noen selger, noen sitter.
Og når det gjelder cashen så har de allerede meldt hva den skal brukes til: AAV, CAR-T og plattformutvikling. At det kan bli mye penger er jo et luksusproblem, ikke et “hva skal vi med pæng?”

På det tidspunktet VWAP blir definert så vil kurs på aksje og kurs på tegningsrett bli 100% låst til hverandre og warrantene vil bli like lette å selge og kjøpe som aksjen

Overnevnte er ikke garantert, vesentlig forskjell.

Ja, hvorfor ledelsen takket ja til Pareto sitt frieri er ikke vanskelig å forstå

1 Like

Da må jo EDW være bekymret for at aksjekursen skal kollapse innen tegningsperioden, det håper og tror jeg faktisk ikke han er. Men fra management sin side er alltid cash interessant, kanskje spesielt etter å ligget på fattigdomsgrensen i et par år.

Det nok EDW var bekymret for (med rette!) var at aksjekursen nå er blåst sånn opp at det skal veldig lite til for at den faller 20% i tegningsperioden

Om kursen nå går ytterligere opp på ESGCT-presentasjonene, så skal de ekstremt mye til (i form av ytterligere data eller andre nyheter i tegninsperioden) for at det ikke skal skje.

Og den risken ble virkelig lagt lokk på igår med stor emisjon på 10,8kr !

Det skaper ett gulv på rundt 10kr ganske klart !

Før den emisjonen var faren for at aksjen skulle rase ned mot 3-4kr igjen der … now, not

CRNAS burde ligge godt over 1,20-1,3kr mener jeg .

3 Likes

Enig Chrysler. Polygon legger til grunn at dette "må’"falle 20%, men det er jo nettopp den risikoen emisjonen på 10,8 reduserer kraftig. Når profesjonelle investorer kjøper der, er det ikke tilfeldig

Det finnes ikke noe klart gulv i aksjer, det er aksjeverdens viktigste huskeregel. Tror de fleste har fått erfart at den tesen der ikke holder, uansett hvor lovende ting har sett ut.

1 Like

Tror hverken @Chrysler300C eller du skjønner problemstillingen.

Det betyr fuck all for selskapet om kursen er 10 eller 50 før tegningsperioden. Det vesentlige er hva som skjer i tegningsperioden. Faller kursen med 20% eller mer så får de ikke inn noen penger. Faller den med mindre enn 20% eller øker så får de inn masse penger (flere enn de nå trenger og kan dokumentere behov for).

3 Likes

Sannsynlighet for at aksjen nå faller til 3kr er mindre … enn tidligere …

men ja , når wvap er satt så kan det utspille seg mye og .

Jeg skal trade mesteparten av Crnas og er overbevist om at den nå etter hvert nærmer seg kursen noe mer.

Og i det ligger det mange % og hente Mener jeg ! :cowboy_hat_face:

Me får sjååå

Joda forstår problemstillingen. Men forbeholder meg retten til å tro annerledes. Mener personlig bunnlinjen er satt rundt 10, og så får vi se hva oral mandag osv driver kursen

1 Like

Du vil bare skrive at kursen skal opp du :rocket:, og er egenlig ikke så interessert i å diskutere noe annet