Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ok, ha en god børsdag

Høres ut på en del som om denne emisjonen er helt banebrytende og man aldri har sett lignende. Det er heller ikke korrekt, Nordic Nanovector satte en helt sammenlignbar emisjon nær ATH de og.

(Fulgt av innsidesalg fra forskningssjefen rett etterpå, men det er en annen sak. :D)

https://www.dn.no/bors/jostein-dahle/nordic-nanovector/ble-selskapets-dyreste-mann/2-1-16784

Sikkert andre eksempler jeg har glemt i farten også.

5 Likes

Velkommen til biotek, de som ikke visste at det er aksjonærene selv som betaler for forskningen via utvanning. Emisjonsdeltakere betaler skjeldent særlig mye. De bare gir penger til selskapet og får tilbake det samme eller litt mer/mindre i markedet. Fredly har deltatt i over 1700 emisjoner siste 15 år og tjent grasale summer på det, så det er med andre ord ikke emisjonsdeltakerne sine lommer pengene kommer fra. De kommer fra deg og meg. Så kan aksjen allikevel gå oppover, men da mindre enn den ville gjort om det var færre aksjer i omløp. Det er der kostnaden ligger. :slight_smile: Bare til info. Denne emisjonen var smart fra selskapsperspektiv. De har gått glipp av 3 sånne sjanser hittil, og endelig gjør de det. Måten det blir gjort på er kanskje ikke helt innafor rent teknisk, men det er i en gråsone. Aksjonærene vil alle Circio godt, så tror ikke noen kommer til å kjøre rettssak på dette akkurat, selv om det er et punkt som burde prøves i høyeste rett for å få praksisen avklart. Spesielt siden det er en måte å flytte penger fra de fattige til de rike, uten at de fattige kan beskytte seg annet enn å aldri investere i selskaper som kan trenge penger da. :slight_smile:

3 Likes

Slik volumet og sedimentet er nå, så mener jeg at 10.80 aldri vil bli en realitet. Det teoretiske er at CRNAS burde kunne hente seg inn mot aksjekursen, men til syvende og sist - markedet bestemmer.

Om det kommer dårlige nyheter, så kan gulvet være langt under 10.80. Er jo 12000+ Nordnet aksjonærer som pisser i trusa bare de ser rødt. Alt er relativt

Tipper vi får se oppdatere kursmål snart. Det hjelper på!

Husk at det har skjedd veldig lite i caset annet enn at Atlas-dødsspiralen er over. Er samme teknologien med et nytt studie startet opp. Og nå trenger ikke selskapet markedsføre seg lengre, de kan jobbe i fred i 4+ år. Tror veldig få har skjønt at ting tar veldig lang tid i biotek, og sjansen for oppkjøp nå er marginal, med en prising som tilsier oppkjøp i morgen. Skal ikke si noe sikkert om kursutvikling, men det skal mye til nå at den kan forsvares. Dette er prisnivåene som tiltrakk seg jævelskapen i Ultimovacs. Får se hvor ting ender, men risikoen er ganske høy nå mtp. ren kursutvikling. Risikoen for selskapet er dog betydelig redusert, så man kan være sikker på at aksjene finnes om 3-4 år også, hvis det ikke blir en home run nå i preklinisk fase.

4 Likes

Forøvrig er det ekstremt viktig at de fortsetter nøysomheten. De andre biotechs ble stormannsgale og økte kostnadene 10x når de fikk penger. Nøkkelen til suksess ligger i å unngå det og fortsette å bruke pengene smart og konservativt, samt sikre jevn avkastning på det de har stående.

3 Likes

Fremdeles knallsterk, alt over emisjonskurs er gull:

Enig at kontroll på cashburn er ekstremt viktig. Men det er jo også et strategisk valg som har en annen risiko å ikke holde tempo oppe, konkurrenter vil jo heller ikke sitte i ro.

Er det nordnetaksjonærene du referer til her? :sweat_smile:

Det opplagte playet slik situasjonen er nå med høy aksjekurs og egentlig fullfinansiert selskap er å shorte aksjen den siste dagen i VWAP-perioden. Det kommer garantert noen til å gjøre. Og det bør eksisterende aksjonærer og warrant-holdere være forberedt på

Sentiment er vel ordet man er ute etter i denne sammenhengen. :wink:

Når EDW tar lønnskutt for å holde selskapet oppe, så tenker jeg det bevitner gode verdier og godt eierskap. Har jo nok av selskaper som går med flagget ned og CEO forblir styrtrik.

3 Likes

Ja, de må bare ikke forveksle høyt tempo med høy pengebruk. Se kun på faktisk framdrift, og hold nøye oversikt over driften fra topp. Blir man cocky nå vil det betale seg dyrt senere.

Atlas-avtalen var ikke en dødsspiral, det var en avtale som har vist seg være overlegent bedre enn hva andre selskap i sektoren har klart tidligere.
Den virkelige dødsspiralen er emisjoner som øker antall aksjer i markedet og gjør selskapene særdeles sårbare for rein manipulasjon.

Biotec = TTT ja.
Forskjellen er at Circio strengt tatt ikke trenger hensynta et klinisk forløp slik de standard selskapene i sektoren må.
Circio jobber med et helt nytt konsept innen genterapi, og pre-kliniske data her har en fullstendig annen tyngde enn klassiske felt som vaksine og immunterapi.

Investerer man i Circio på bakgrunn av at selskapet skal gå gjennom klinisk fase I - III alene eller delvis finansiert med avtaler, så mener jeg man har misforstått dette fullstendig.

Selskapet trenger i all hovedsak vise at

1. CircVec fungerer på aksen DNA=>mRNA=>Protein
    samt
  2. CircVec gjør dette bedre enn tilgjengelig og sammenlignbar teknologi i dag.

Dette kan dokumenteres i både muse - og primat - modeller, siden den grunnleggende molekylærbiologien og genetikken i all hovedsak er grunnleggende lik (“evolusjonært konservert”) hos alt liv med egen metabolisme på jorden.

Sånn sett er veien til VIPs, avtaler med feit upfront og/eller oppkjøp sannsynligvis mye kortere sammenlignet med de andre selskapene i sektoren.

Jeg vil påstå at hvis man tenker at Circio er sammenlignbart med de andre selskapene på OSE så har man misforstått caset.

14 Likes

Tenker generelt at aksjen har mye interesse nå, noe volumet også bekrefter.

Skjønner poenget ditt, men det forutsetter jo at noen faktisk tør å sitte short inn i usikker nyhetsflow også. Samtidig lett å skremme retail-basen.

Greit å hente penger når man kan, ikke når man må. Det jeg grubler mest over er om denne emisjonen signaliserer et eller annet om AAV-sporet og BP-avtalen, og at selskapet vil/må rette vesentlig mer fokus mot celleterapisporet for å opprettholde et teknologisk forsprang som kan kommersialiseres. Jeg hadde for min egen del forventet at data fra v3.2 var sterke nok til å oppfylle ambisjonen om å “Monetize technology in non-core or complex areas”.

Etter samtale med Erik Wiklund nå på morgenen , så holder jeg mine T retter i alle fall …

De forblir akkurat som forespeilet og jeg kjøper nok litt flere når folk ikke forstår hva de sitter på :flushed::sweat_smile::sweat_smile:

9 Likes

Ja, selvfølgelig vil de det. Noe annet ville vært ulovlig. Men det GF kan vedta er at eksisterende warrant-holdere frivillig kan bytte dem inn i noe annet. F.eks. en warrant som gir mindre penger inn til selskapet men lik verdi (eller bittelitt høyere) for warrant-holderne. Hvis det IKKE skjer tror i alle fall jeg at sannsynligheten er stor for at verdien av dem vil bli null i løpet av tegningsperioden nå. Og det vil også NØDVENDIGVIS bety at kursen synker med 20% i tegningsperioden.

Dette får vi bare være uenige i om du tenker 1-3 år. Jeg tror 5-15 år før Circio sin plattform brukes i en behandling som ikke er del av et klinisk studie, og derav får inntekter. :slight_smile: Tror dette vil ta veldig veldig lang tid, som alt annet i medisin. Man får ikke putte noe i mennesker utenfor studier før det er godt dokumentert. Og det tar lang tid, det kommer man ikke unna. For ikke å snakke om konkurranse på veien. Sier ikke at det skal gå dårlig eller noe sånt, jeg tror for min del studiet som de fikk partner på nå er en easy home run. Problemet er bare at det kommer til å ta så lang tid at man fort kan tjene bedre i fond eller andre ting fra denne prisingen, da med en millimeter av risikoen her.

Det eneste jeg tror kan forsvare prisingen er at selskapet plukkes opp av enten et stort AI-selskap eller et stort medisin-selskap innen det neste året før de går i mennesker.

1 Like

Alle vi vet at det er en ganske stor tilfeldighetsfaktor i hvilke selskaper som plutselig ender opp med å bli kjøpt av børs i tidligfase, dette kan ha med IP landgrabs å gjøre, eller noe så teit som corporate politics innen big pharma, at en eller annen sjef får push på seg på at “nå må dere se til å kjøpe noen snart”. Så jeg holder fullstendig åpent for at dette kan skje med Circio og.

Men hele denne teorien din om at Circio skal ha funnet opp en forretningsmodell der partnere skal ta all risiko og gi Circio all gevinst, da fortjener jo Wiklund ikke bare nobelpris innen feltet Medisin Mot Alt, men han fortjener også nobelpris i Økonomi.

Du snakker om å shorte rett før tegningsperioden polygon. Tror du ikke lenger på at de vil slippe gode data i tegningsperioden?

Jo, det tror jeg. Men jeg tror ikke lenger at kursen vil klare å motstå presset nedover når den starter så høyt og dermed kostnaden for å bruke rettene blir så høy - og selskapet allerede er fullfinansiert.

Det er jo opplagt det ledelsen også tenkte når de lot seg friste av Pareto sitt tilbud. Og sånn sett så reduserer det også min tro på at det virkelig er så eksplosivt det de har planlagt å presentere i tegningsperioden.

1 Like