Vi får se, jeg tror ikke ledelsens ja til en emisjon nå har noen som helst sammenheng med hvilke data de slipper i mai/juni. De utnyttet momentum og det var klokt.
Ikke se blindt på “Pareto” som tilbudsgiver her…
titt litt ut av landet kanskje 
Og de er klar over den problemstillingen og har kanskje akkurat av den grunn satt de datoer de har satt 
Jeg kjøper i alle fall mer CRNAS 

Det årets GF f.eks kan gjøre (om det er nødvendig å sukre pillen ytterligere):
- Endre utøvelseskursen på CRNAS (f.eks. sette den lavere enn 80%)
- Forlenge utøvelsesperioden
- Utstede ekstra warrants til eksisterende CRNAS-holdere som kompensasjon
Du endrer mening fort… kjøper og selger…
Datoene var åpenbart planlagt nøye og det var en meget god plan i januar. Det som har skjedd siden januar er at kursen har eksplodert og de på den måten jeg beskriver sålede ble offer for egen suksess.
At ledelsen poengterer at det var større utenlandske emisjonsdeltakere tror jeg ikke man skal legge så stor vekt på. Seff er noen utenlandske investeringsbanker interessert i et kjapt klipp til 30% rabattt når de så på volumet de siste dagene og hvor lett det lot seg gjennomføre.
CRNAS vil forbli CRNAS slik den er beskrevet i prospektet fra januar. GF (aksjonærene og ikke nødvendigvis warrant-holderne) kan ikke endre på det @Baerntis . Det GF og aksjonærene kan vedta er å tilby noe annet i bytte for CRNAS. Om det er mer attraktivt, så vil eiere av CRNAS godta det.
Skal man være pinlig presis så er det vel også viktig å presisere at kursen må synke med 20% i forhold til VWAP… Under 250MNOK emisjonen brukte man vel en 10 dagers VWAP på 8.80 kr (?), og som med 20% rabatt ville resultert i en tegningspris på 7.04,- NOK.
Det er i forhold til VWAP som blir definert jeg mener ja. Men det trodde jeg var klart nok
Lokk eller gulv, make up your mind.
Må si jeg ble overrasket over ny emisjon når det allerede pågår en emisjon.
Men jeg skjønner ledelsen godt, som nå fikk inn 250M. Gull verdt for selskapet.
Men det stiller pågående emisjon i et litt merkelig lys, for hva med de 68M warrants?
Har ikke ledelsen tro på de at de blir innløst, selv med 20% rabatt?
Kursen har gått x12 siden emi på 1kr uten noen pullback av betydning.
Hvis kursen i utøvelsesperioden (26/5-9/6) skulle korrigere 20% så blir warrants verdiløse, uavhengig av hva strike blir satt til i vwap perioden.
20% korreksjon etter run på 1200% er ingenting. Ikke en krusning på havet engang.
Mitt “problem” er at Wiklund går ut i Finansavisen og hausser kursen mitt i et parabolsk run + ASGCT midt i vwap perioden.
Hvorfor?
Fordi unaturlig høy strike ikke nødvendigvis er en fordel for utøvelse av warrants, og med kurs som har løpt over 1200% så er det helt naturlig å forvente pullbacks. Skulle det komme pullbacks - uansett grunn - i perioden for utøvelse av warrants og blir på over 20% så blir warrants i praksis verdiløse.
På den andre siden så vil gode nyheter på ASGCT også øke interessen for aksjen, så dette er en balansegang. Også er det et åpent spørsmål om selskapet kommer med noe snacks i utøvelsesperioden. Men den snacksen skal være veldig god når kursen allerede er blåst opp 1200%.
En annet moment er at hvis kursen holder seg så blir oppsjonene kapitalkrevende å innløse. Jeg ville ikke hatt mulighet innløse oppsjonene jeg hadde og det tror jeg svært mange andre også ikke ville kunne gjøre. Ville noen andre med kapital plukke dem opp? Sannsynligvis, men kanskje mindre sannsynlig nå etter siste emisjon på 10.8.
Holder kursen seg og oppsjonene innløses vil selskapet få inn rundt milliarden i tillegg til allerede 65M + 250M, Så ~1.3B totalt. Det er ganske ekstremt, og veldig positivt HVIS det skjer.
I utgangspunktet forventet Circio runway til H2-27 MED utøvelse av oppsjonene. Nå har de runway til 2030 UTEN utøvelse av oppsjonene.
Så ekstremt bra ledelsen fikk utnyttet dette run’et til å sikre seg langt frem i tid.
Det blir spennende å se om de får inn en milliard til. Ville vært helt historisk i så fall. Men jeg er veldig skeptisk - selvfølgelig farget etter maaange år med skuffelser i denne sektoren.
ASGCT i VWAP-perioden var en veldig god plan i januar: Skape interesse for selskapet før tegningsperioden (og sikre at kursen ble eller forble godt over 60 øre) og så slippe noe snacks i tegningsperioden. Nå vil ASGCT om noe bare skape enda større fallhøyde for tegningsperioden.
Etter denne rettede emisjonen vil jeg gå så langt som å si at ledelsen driter på de trofaste aksjonærene som deltok i emisjonen i januar (hvor mange fortsatt holder retter) dersom de ikke tilbyr disse en erstatning for disse rettene.
Med så mye pæng på bok burde det vel kanskje komme opp noe på “Clinical programs” på hjemmesiden.
At Circio trenger penger på bok for å stille sterkt i partneravtaler er gjerne gyldig, men faen så tynt 
Wiklund Spindoktori AS
Syntes dere er litt for harde med selskapet.
Wicklund sa at med mye cash eller ubegrensa med cash kunne de klare å få et ind ready innen 2-3 år.
De klarer 250 mill i emisjonen og kanskje 600 i warrantene…da plutselig har de kapital til å gjøre veldig mye av det de ønsker. Før var de avhengig av andre. Om warrantene går igjennom har de plutselig sjanse til å kjøre ett løp selv.
Om man var ceo hadde man nok tenkt i samme baner. Einarsson beskrev art bio som noe helt annet når de henta p nger i utlandet. De henta 1 milliard. Nå kan plutselig circio være i samme situasjon.
Og derfor burde alle børsnoterte selskaper ha et styre med sterke og kompetente eiere som bestemmer over ledelsen
Jeg synes ledelsen har agert utmerket det siste halvåret. Fra å hente 4 mill om gangen fra Atlas og leve fra hånd til munn har de snudd alt opp ned.
En utmerket emisjon i januar hvor også ledelsen spyttet inn penger, og nå hentet de penger tilstrekkelig for 4-5 år på en natt. Så får fremtiden vise om de opptrer edruelig de neste månedene og kvartalene. De er iallefall i en totalt annen posisjon i eventuelle forhandlinger om avtaler nå.
Jeg tror ikke de kommer til å satse på egne kliniske studier, det vil skje bare hvis de ikke får gode avtaler det neste året, og da er caset ferdig uansett.
Jeg er enig i at CircVec brukt i en klinisk studie er lengre frem i tid.
Det jeg sier er at dette ikke er noe som Circio skal gjøre, det skal en partner gjøre.
Circio sin kompetanse er å designe en CircRNA - plattform som gjør at gen-terapi blir bedre.
Circio har ingen kompetanse til å drive klinisk forskning på spesifikke genetiske sykdommer. Og hvorfor skal de ha det når det finnes mange selskap som sitter med denne kompetansen og ønsker behandle dem med genterapi?
Noe annet enn at en stort selskap gjør en avtale (som inkluderer cash) for bruk av CircVec er urealistisk.
Derfor tror jeg Circio blir kjøpt opp lenge før vi trenger tenke kliniske forsøk.
Circio skal vise at de har en teknologisk plattform bedre enn andre, thats it.
Hvordan i all verden har du klart å snekre sammen at Circio ikke har tatt eller tar noe risiko?
Mener du at Circio ikke skal få betalt for sin plattform de har jobbet med i flere år og betydelig finansiell risiko, bl.a gjennom Atlas-avtalen?
Sånn sett har jo NYKD allerede klart dette; Altså få avtaler med penger mot at partnere skal teste ut teknologien deres. Mener du at NYKD ikke tok noen risiko??
Dette må være noe av det mer absurde jeg har har hørt fra deg.
Det er investert mye tid i den nåværende teknologien til Circio, men i kroner og øre er det jo ikke store tall (til å være biotech). Et eneste klinisk løp vil jo kreve veldig mye penger.
Hvorfor tror du de vil kjøre egne kliniske studier savepig?
Akkurat det har jeg en mistanke om at EDW alltid har sett på som en ambisjon. Hjerte+Øye. En av de to.
Det kan jo være at de er i forhandlinger, og er foreløpig misfornøyd med prisen.
Emisjonen er et tydelig signal til BP om at de et fullt beredt til å klare kliniske studier på egen hånd.