Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Leser dette som at Circio har stått fritt siden ca 20. mars til å annonsere tittelen på sitt orale abstract, dato/tidspunkt, og hvem som presenterer på alle kanaler de ønsker. Hvorfor det ikke allerede er gjort må være i forhold til MAR. Blir derfor litt merkelig om det ikke kommer en melding i løpet av dagen, eller før åpning i morgen. Eller hva ?

Kan det tenkes at abstraktet ble delt med PP-investorene under NDA ? Tidfestingen av rep-emi er dessuten sammenfallende med full ASGCT embargo.

Markedet føler seg vel litt lurt pga manglende nyheter idag? Aksjekursen avspeiler kanskje det?

2 Likes

Børsdagen er ikke omme ennå.

Vet ikke hva aksjekursen avspeiler jeg? Hvis opptrenden aksjen er i holder seg så ser vi kurs 30 midt i fellesferien en gang

14 Likes

Du må ha skrevet noe veldig klokt siden du har blitt belnnet med 9 hjerter i ditt svar til meg.

Med det risikobildet som er i biotech, må jeg si at jeg er tvilende til at den vil nå 30 i fellesferien, heller ikke senere. Det hadde selvfølgelig vært moro, men hva er det i aksjen so skulle tilsi det. Den har jo allerede gått mangegangeren, og det er en ny teknolgi som kan floppe.

1 Like

Savepig ser nok først og fremst på det rent tekniske, som taler for seg.

Når det gjelder det fundamentale så er følgende ganske gjennomdiskutert de siste ukene: Teknologien og status for validering og risiko, hvordan CRNA er posisjonert i forhold til andre som jobber med liknende teknologi, og verdsettelser i nylige relevante oppkjøp.
Du får lese gjennom og ta informasjonen som utgangspunkt for å undersøke/verifisere selv.

Om det bekreftes at BP inngår lisensieringsavtale(r) er det klart rom for god stigning.
Jeg tenker kursen kan stabilisere seg omtrent der den ligger de neste ukene mens resten av emisjonsprosessen gjennomføres (med noe trading og svingninger).
Etter dette er vi kommet til sommeren, og emisjonslåsen kan slippe taket, samtidig som det kan komme meldinger om fremdrift og avtaler. Nøyaktig tidslinje videre kan vi ikke forutsi. Det avhenger av fremdriften i tester og meldinger om resultater. Det er flere prosjekter på gang, og vi kommer ikke til å få alle svar i sommer. Vi må regne med at det kan komme resultater utover høsten og flere resultater neste år. Det gode er at selskapet nå er finansiert for flere år, noe som tar ned finansiell risiko og gir arbeidsro til å fokusere.

Til følgende: “Med det risikobildet som er i biotech”:
I utgangspunktet er det generelt høy risiko i biotek. Men den er ulik i ulike selskap, og det er ulike typer risiko. Hvis man vurderer å investere/ta lodd i biotek vil jeg anbefale å gå litt mer spesifikt inn i de ulike casene og ikke kun legge til grunn at “biotek=biotek”.

6 Likes

Alt kan floppe selvsagt.

Nå skal det sies at Circio (og andre med egen tech) har vist det ganske bra at circRNA er mye bedre enn mRNA.
Ja, i mus for Circio og muligens primat-modell for et av de som ble kjøpt opp (Orbital? Husker ikke…).
Det betyr fint lite da systemene for gen-ekspresjon er likt over hele den biologiske fjøla.

CircRNA (CircVec) er for lengst passert stadiet der utfallet er binært, selv om akkurat dette blir påstått relativt ofte her inne uten noe som helst argumentasjon eller logisk tankerekke bak.

Spørsmålet nå er hvor mye bedre circRNA/CircVec er ift mRNA og/eller hvor mye man kan forbedre effekten av AAV.

Og ja, den regninga kommer en større partner til å ta :slightly_smiling_face:

13 Likes

Orna nevnte EDW på fredag.

Kudos til Pareto og selskapet som fikk hentet inn 250 mill til selskapet. Gratulerer til investorene som fikk realisert 15-30% avkastning på en dag.

1 Like

Har du kjøpssiden også? Denne siden er treig og først oppdatert i morgen: https://www.aksjeeierregisteret.no/content/security/?orgnr=996162095&companies-search=Circio

So Long var de investorene ja. Er vel bare for Wiklund&Co å skrive Pareto i rødt på tavla for tilretteleggere av “spesialinvestorer”, HVIS detskulle bli nødvendig med litt mer påfyll. Noe jeg vedder naboens høyre øye på, ikke kommer til å skje. :laughing:

Er jo en kjempejobb av selskapet å hente de pengene på den prisen. Skjønner at de gjør det, men ganske suspekt :joy:

@polygon traff spikeren, for å si det sånn.

2 Likes

Tror det kan være lurt å ta det selskapet kommuniserer med en god klype salt i lys av dette…

2 Likes

Lol,

Helt rått at de presterte å hente KR.

Til tross for godt over 100 mill i omsetning i lang tid, er det ikke en, eneste en, som har flagget over 5% eierskap.

En godt koordinert pump, som selskapet klarte å utnytte.

1 Like

Så nå blir det pisken å tilbake til 5 🫃🤔

1 Like

Jeg står ved det jeg skrev; denne emisjonen drepte momentumet i aksjen.

Derimot har det sikret long run way for selskapet, men setter aksjonærene med warrants i et vakumm. Hva gjør de når de skjønner at de lange pengene var ultrakorte?

Fortsette å tro på at himmelferden fortsatt er i tidlig fase, eller ta innover seg at hypen ble noe vel drøy?

Den gikk jo fra 2 kroner til 12 kroner rundt forrige emisjonen før den brått ble hamret ned igjen.

Mye vann er rent under bekken siden da og mye solid er bekreftet, men hva skal holde momentumet oppe nå?

Som EDW sier; viktig å skape entusiasme. Han er god på det :clap::trophy:

1 Like

Derfor jeg spurte tidligere om at burde vi ikke ha fått en flaggemelding. Flott at selskapet har fått hentet penger, men trur det 10.80 gulvet er bare luft og kjærlighet når man ser at det er inn og ut eiere det har vært snakk om.

Minner om at dersom man holder til i nærheten av Oslo, så er det årsmøte på Onsdag. Er jo bare å møte opp med spørsmål om det var dette de så for seg.

1 Like