Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Jeg lar meg imponere over at selskapet økte kassabeholdningen, at de som fylte den var short terms investorer spiller liten rolle.

Var umulig å forstå hva, å hvem som har sendt denne fra kr 1.- til der den er nå, ( er der jeg har klødd meg i hodet over manglende flaggmeldinger, eller synlighet på listene)

Å få aksjene umiddelbart - før betaling har vært en forutsetning for å hente disse pengene. I det så ligger det at det ikke akkurat er veldig mange langsiktige aksjonærer som kommer inn. I mellomtiden ser vi dette :

Det er rimelig tydelig hvem som sitter med svarteper og ikke her.

1 Like

Ja, emisjonen drepte momentum, emisjoner gjør gjerne det.

Ja, deltakerne var mer kortsiktige enn det ble hevdet, de er ofte det.

MEN, for et selskap som levde fra hånd til munn bare for et halvår siden var denne emisjonen gull, samme hva forståsegpåerne her på TI sier.

Og markedet har svelget unna det som kom raskere enn horene på Reperbahn.

6 Likes

Det fundamentale består, spørsmålet er vel hvor mange av de 13.000 Nordnet eiere gjør det og til hvilken inngang/utgang :sweat_smile:

100 % korrekt!

Masterpiece og terningkast 6 til EDW og crewet rundt. De har vært på alle de riktige stedene, sagt alle de riktige tingene, fått ut Atlas og levert gode data. Det er også grunnen til at jeg ble med i emisjonen på 1 krone.

Nå må mye bevises innen kort tid for å forsvare verdsettelsen. Analysen som kom på selskapet etter emisjonen satte vel base case på 2,7 NOK (ish) og 7 NOK i bull case (også ish…) dersom de landet en bra up-front.

Markedet har frontrunnet den bullanalysen med god margin og selskapet utnyttet muligheten og sikret seg selv arbeidsro neste tre årene. Hats off for det, ingen hadde trodd det for tre måneder siden.

3 Likes

Analyst group skal komme med oppdatert rapport etter årsresultatfremleggelse. Får se om de får oppdatert kursmålet også.

Jeg skrev bare hva som skjer hvis nåværende trend holder seg. Jeg skrev ingenting om hva jeg tror kommer til å skje. :stuck_out_tongue:

Vennligst ikke trykk

Den listen her nå i dag er enda mer grisete enn jeg hadde sett for meg. Der ble altså uten tvil ytterligere 13,1 millioner av de emiterte aksjene dumpet. Det er noen privatkontoer som mest sannsynlig var kjøp over børs på emisjonsdagen , så aller mest sannsynlig er de eneste kontoene som fikk tildeling over 100k aksjer og har valgt å beholde samtlige aksjer kun fuckings to(!) kontoer:

THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
ABN AMRO GLOBAL CUSTODY SERVICES NO

med et mulig tillegg av S FJORD INVEST AS

ABN er sannsynligvis Nyenburg holding som mange av oss ikke akkurat har en god relasjon til. De shortet f.eks. dette selskapets aksjer mens de satt på innside om en kommende emisjon for tre(?) år siden.

Så da er vi nede på én teoretisk ny langsiktig eier med et ikke akkurat voldsomt stort eierskap.

For meg er det helt åpent om ledelsen ble forledet til dette her av Pareto eller om Wiklund visste hva det var, da han beskrev det som en blanding av “langsiktige, men også noen mer finansielle” eller hva det var han sa. Men en ting er sikkert: De aksjonærene som lånte ut aksjene sine for å få til umiddelbar tildeling til emisjondeltakerne og samtidig ikke fikk delta selv ble lurt trill rundt av Pareto!

6 Likes

Eller bidro til en vellykket emisjon som det også kan uttrykkes.

1 Like

For Circio og Pareto og deres gode kunder, utvilsomt. Terningkast 6 på gjennomføringen, og jeg er vel bare litt mer kynisk enn @polygon og tenker at det er sånn spillet er. Nå har selskapet spillerom for de neste årene.

For retails som betalte gildet, så vil jo de neste årene vise hvor vellykket det var.

1 Like

Sånn er spillet dessverre blitt på Oslo børs ja. Ikke at jeg tror halvparten av de 10k eierne av Circio nå overhodet forstår det, men sånn er det ja. Men pga. warrantene ble dette omtrent tre ganger så griste og ikke noe man har sett lignende til de siste årene.

2 Likes

Her var det mange tunge underlepper. Circio hdentet 250mill etter en ellevill oppgang. Jeg får litt elveblest av uttrykkt “spesialinvestorer” når det viser seg (atter en gang) å være kortsiktige kapitalister anført av Pareto (jeg avsluttet kontoen min der nå). Men detter er en liten bump i veien som ga 250mill, og større handlingsrom framover. Med to presentasjoner-den ene sågar oral på verdens største scene, ser fremtiden særdeles lys ut. Har solgt halvparten på etappene opp til 14, da det “alltid” kommer dip/tibakeslag. Håper å få kjøpt tilbake under salgsprisen min, men det er kanskje vel optimistisk, kursen er jo fremdeles over emi-prisen. Kommer sannsynligvisen flodbølge av nye aksjonærer ved gode nyheter på ASGCT, At kursen skal ned til 3 kr for å illustrere dagen warrants verdi, er ekstremt lite sannsynlig. Da skal i så fall alt circio gjør feile ila 5-6 uker, det er det vel ingen som har noe tro på. Føler jeg sitter på gull, og skal sitte over ASGCT, samt holde warratsen til VWAP materaliseres seg

Edit: online@paretosec.no

Oppsigelse av kundeforhold

Hei,

Jeg ønsker å avslutte mitt kundeforhold og alle kontoer hos Pareto Securities.

Alle midler og verdipapirer er/ vil bli overført ut, og kontoene kan avsluttes når de er tomme.

Gi meg gjerne en bekreftelse når dette er gjennomført, eller beskjed dersom dere trenger noe mer fra meg.

Mvh
[Navn]
[Fødselsdato eller kundenummer]

3 Likes

Så 6. mnd låst for salg stemte ikke….? For noen luringer😆

Det var ikkje 6 mnd lock up for emi deltakerne, men det er inngått en lock up på askjene til insidere i Circio, Fant ikkje teksten nå i farten.

Uasnett så må det kunne sies å være skuffende at ikkje listen er fullt opp med noen langsiktige kvalitets askjonærer.
Det var tydlig sagt at det var en blanding av kortsiktige men og flerie større langsiktige helseaskjonærer.
Det er viktig at den postivie stilen selskapet har lagt seg på, ogås kan bekfreftes av dokumentasjon.
Emisjonen blir trulig sett på som en skramme i lakken, ingenting fundamentalt har endret seg.

Spørsmålet nå er om det ikkje kommer mer postivt rundt aksjen, så vil ein kanskje sjå mangen småsparere som rømmer, nordnet er tross alt blandt dei største aksjonære så da kan det bli litt villt om alle skal ut

1 Like

Så ringer vi pareto etterpå :blush:

1 Like

14139 Nordnet eigere, det blir kanskje spike for denne gang.
Det ersamtidig ikkje lenge til 27.04 og andre meldiger som komme, det blir nok noe nervøst nå

hvorfor gjør warrantsene det mer grisete?

Det var vel pirato som hadde ringt ned selskapet, sikkert solgt inn det som langsiktige biotek investorer. Men så var det bare de vanlige flipperne, surprise surprise ja.

1 Like

Eneste forskjell siste uker er at Circio er havnet på radaren til større rå-tradere.

Selvsagt positivt at selskapet nå er fullfinansiert lenge, men man ser jo hvor toksisk det er for kurs når store aktører kan bruke kjøttvekta til kursmanipulasjon samt for å så usikkerhet.

Sånn sett ser det ikke ut til at det kom noen langsiktige inn ved emien.

Og så ser man effekten av god gammeldags overtro, eks at “hvis emi, så må kursen dit” - nesten som en naturkraft…

2 Likes

Hans argument er vel at warrants er ment å være der for å gi deltakerne i emisjonen en gevinst som takk for hjelpen. Da blir det noe svineri hvis de blir snytt for dette.

Et klart motargument her er jo at kursen har gått så mye mer på kort tid enn de fleste hadde trodd at alle emisjonsdeltakere uansett har fått sjansen til en kjempegevinst, hvis de har klart å ikke trade seg ut av bingen underveis.

1 Like