“Tok gevinst på 5,40 og avventer re-entry på lavere nivåer. Vurderer nedsiden som større på kort sikt og ser for meg en korreksjon før ny inngang”

Jeg tok også en del gevinst rundt fem kroner, men gjorde det samme på nivåene to, tre, fire, sju, åtte, ti og tolv. I tillegg har jeg tradet litt på hver post jeg solgte på vei opp, helt til kursen etter hvert løp fra meg. Samtidig har jeg vanskelig for å se for meg at vi skal ned under 5,4 igjen.
Det ligger jo noen nyheter foran oss, og forventningene vil antakelig bygge seg opp mot 27. og 28. april. Slik jeg ser det nå, benyttes anledningen til trading nettopp fordi det ikke er noen forventning om nyheter før abstractet publiseres.
Blir ikke det litt som å si at de folka som solgte spader til gullrushet i Alaska heller burde prøvd å finne gull enn å bli rike på å selge spader?
Q4 bør gi en pekepinn om kostnadsdeling med samarbeidspartnere og faktisk cash burn på R&D i 2H-2025 og fremover.
Ingen overraskelse at kortbuksene trader 
Skal ikke se bort fra at de har bidratt til å utløse stop loss og kjøpt litt tilbake.
Men enda bedre er det om de har økt, så vi har tilbakekjøpene til gode.
Det er litt viktig at selskapet har en grunnleggende stamme av store aksjonærer som støtter selskapet. Feks Høse står bare igjen med 117’ aksjer. Men det kan vel være at han var en av de som lånte ut aksjer. Vi må 3 dager til før vi ser hvem som er med videre etter at lånte aksjer er tilbakelevert.
er man langsiktig så har jo dette ingenting å si. selskapet har fått cash så de aldri trenger å hente igjen før teknologien er validert. men ser at det er vanskelig å forsvare så høy kurs uten den valideringen vi trodde vi hadde av profesjonelle aktører
Høse lånte ut aksjene sine, ja. Så er jo neste spørsmål - får han det samme antallet returnert, eller benyttet noen av ‘utlånerne’ også denne anledningen til å få Pareto til å selge litt for seg?
Kan virkelig ikke forstå at dette skal kunne ha så mye å si. De er jo bare ute etter å tjene penger. Det er i forskningen selskapet kan valideres, og den får vi vite mer om snart.
Selvsagt har det noe å si så lenge selskapet er kronisk umulig å prissette her og nå. Kursen ville fremstått som mindre oppblåst om noen profesjonelle aktører hadde akseptert nivået som en inngang for en langsiktig investering.
Just presis. Amen.
Det er det jo slett ikke. Skjønner det er lettere å følge bjellesauene, men det er jo masse info om selskapet, teknologien og konkurransen der ute. Og mer kommer om en uke.
Enig med deg her!
Har riktignok vektet bra ned her selv, i forrige uke, (med utgangspunkt i GAV 1.55 siden inngang i oktober 2025), men er skikkelig bull på hva som muligens ligger foran oss her!
Vi vet jo, vi som har vært et par runder rundt sola at slike «klipp» som dette foregår seg. De fleste har jo forskjellig approach…
In for a long ride 
Ehmm, jo. Et faktum som er ytterligere påvirket av en retail drevet oppgang på steroider. Hva mener du at er en objektivt sett fair pris på nåværende stadie, her og nå? Med begrunnelse.
Ja, dette er en god gammel forumstrategi. Får man motbør så krever man svar på et spørsmål som ennå ikke hadde blitt stilt, med et presisjonsnivå det er umulig å leve opp til.
Det fins ikke noen “objektivt sett fair pris på nåværende stadie, her og nå”. Det er ikke sånn aksjemarkedet funker, heller ikke noe annet marked. Det finnes en pris du er villig til å betale og en pris jeg er villig til å betale. Noen ganger er de den samme.
Jeg har inne en liten kjøpsordre på 9,14 kr. Men ut fra hva jeg tror om selskapets framtid så mener jeg aksjene er verdt mye mer.
Så er jeg også bevisst at det er en sjanse for at det ikke går den veien, og at den sjansen kanskje er større enn 50%. Derfor en liten ordre.
For å eksemplifisere at det nettopp ikke er mulig. Man mangler objektive parametre. I sterk kontrast til selskaper med inntjening. Så nei, aksjemarkedet er ikke så lemfeldig til vanlig. En profesjonell aktør som hadde vært villig til å gå inn på kr 10,8 ville vært et kjærkomment tilskudd i så måte. For å tilføre noe målbart. Heller enn utelukkende guessing game etter en rakettferd som børsen knapt har sett maken til. Som for Hvermannsen er av en så tilfeldig art at man nettopp sitter inne med kun en liten slant. Ref
Så er det nok også flere av de som har satt seg nokså detaljert inn i caset og fulgt selskapet her som sitter med poster på over en mill.