Korrekt. Og ingen av disse ville predikert en kurs over kr 10 når datoen viste begynnelsen av april.
Ikke predikert som sikkert til kr 10 på et gitt fremtidig tidspunkt.
Men verdsettelsen av liknende teknologi (til flere millarder) har vært vist til og diskutert både i selskapspresentasjoner og her i tråden. Det mener jeg er flere uker siden, dvs før vi kom til april.
Det er lett å spore i historikken her…
Det er likevel ikke en objektiv prissetting, det er jo bare hva en annen aktør er villig til å betale. Det blir ikke noe mer objektivt eller universelt av at det er en profesjonell aktør som har regnet ut hva de mener er en riktig pris for sin investering.
Hvis en styrer aksjeinvesteringene sine etter hva autoritetene sier og gjør, så er det helt klart bedre å gå for indeksfond.
Min lille kjøpsordre utgjør under 2% av posten min totalt. Selvfølgelig er årsaken at hele Circio er volatilt før det kommer inntekter inn i bildet.
At man investerer for å hente ut gevinst over tid er irrelevant for påstanden om at det er klink umulig å verdsette selskapet her og nå. Derav hvorfor et gulv ville blitt satt om en profesjonell aktør hadde vært villig til å gå inn på en gitt kurs. Et gulv som forsvant som dugg for solen etter gårsdagens aksjonærlister.
For markedet ville det vært det nærmeste man kom en objektiv fair prisvurdering. Kontra en kursoppgang dels drevet av utstrakt manipulasjon.
En såpass bastant påstand bør vel nesten konkretiseres og begrunnes nærmere…
Ser mørkt ut for rep. emi. Bare å applaudere.
Det faktum at det kan omsettes for 200-300 mill per dag uten tegn til nye større eiere er bevis god nok.
Er det noe slikt du mener er bevist:
Roboter som kjøper og selger frem og tilbake og klarer å lirke kursen gradvis opp?
Kombinert med å markedsføre en kraftig hype som får hvermannsen til å kaste seg på?
Gjerne for en aksje i et selskap som bare består av luft?
Når det gjelder diskusjonen om mulig verdsettelse, så viser jeg til følgende fra denne tråden i februar:

Nydelig arroganse. Kursen har altså gått fra kr 1 til 14 og du leker mr Know it all. Beskytte nedsiden er essensielt. Som er klink umulig så lenge retails av typen clueless kjører showet (tenker her i prosent). En profesjonell aktør som hadde definert gulvet ville sementert det hele. Som er beyond opplagt.
Sitter fortsatt med 15% av emi-beholdningen og har aldri hevdet at selskapet er luft.
Der har du nok rett, arrogant er det jo ikke bra å være.
Spot on. Potensialet i CRNA er større enn disse transaksjonene, fordi vi snakker om en generisk plattform med tilnærmet uendelige bruksområder. Oppsiden er derfor “uendelig”, men selskapet blir selvsagt kjøpt opp lenge før den tid. I mitt hode er det derfor realistisk at selskapet kjøpes opp av BP for 25 mrd (2,5 mrd dollar) sammenliknbart med liknende transaksjoner nylig. På børskurs 10 kr, tilsvarende 2,4 mrd kr utgjør dette under 10% av en slik kjøpesum. Jeg tenker alt fra dagens kurs og opp mot 40-50% av dette gir en god risk-reward. Jeg tror aksjen fint kan gå dit (40-50 kr) mot sommeren gitt at triggerne slår inn som forventet. Årsaken er bl.a. at dette overhode ikke er et binært case. Teknologien er allerede demonstrert som state-of-the-art med 40-50x bedre ytelse enn resten.
Spørsmålet framover er egentlig bare når BP hogger til og legger inn bud. Jeg tror det kommer raskt dersom kursen bikker 20-30 kr de neste månedene.
Btw, det vil overraske meg stort om ikke flere “seriøse/proffe” aktører tar plass i tiden framover. Nå ristes pengetreet, kanskje er det nettopp for å berede grunnen for inngang.
For BP spiller nok ikke kursen så stor rolle. De betaler det de må hvis de vil ha selskapet.
Som kjent er BP allerede inne og tester teknologien.
Hvordan kan man egentlig verdsette det eneste børsnoterte selskapet innenfor en helt ny type teknologiplattform (circRNA), og som har muligheten til å skyve mRNA ut på et smeltende isflak på en flomstor vårelv?
Jeg aner ikke. Men det som er sikkert er at det ikke bør gjøres av et finans-Norge som primært kan fisk, energi og eiendom …
Om BP avslutter samarbeidet i Q4 så ser man krona ganske fort, binært utfall der altså.
Og der har man jo kanskje også satt fingeren litt på hvorfor ikke Circio skulle gått til akkurat Pareto som har vært kjent i 20 - 30 år for å skaffe investorer til emisjoner som ser ut som denne. De har ikke kallenavnet Pirato helt uten grunn, og folk flest gjør lurt å telle fingrene sine etter å håndhilst på den gjengen der.
Derav hele poenget: "Han kan ikke oppgi navn på investorene som har kjøpt aksjer, men sier det stort sett handler om internasjonale.
– Det er en blanding av profesjonelle britiske, svenske, amerikanske, irske"
Som ikke har noe å si, ifølge enkelte allvitere her inne. At de påståtte profesjonelle var profesjonelle flippere og at man på nytt sitter igjen med tusener av slike
som er bestemmende for kursen. Helt blottet for ekstern validering av teknologiens nåverdi i form av institusjonelle investorer som tar en bit av kaken.