Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Med all respekt: Overraskende mye emisjonshulking her.

Dagen i dag var preget av ekstremt clearing day-aktivitet, med åpenbart et ‘dobbelt’ sett av emisjonsaksjer i omløp på formiddagen, før meldingen om oppgjør kom. Post flush-oppgangen snudde da meldingen kom kl. 1124 - og markedet fant umiddelbart roen.

Når det gjelder

så er det neppe disse nevnte tusener som evner å balansere kursen på snorrett 9,10-median fra kl. 1200 til stengetid i dag. Den er det andre som holder hånden sin over.

… og i den grad retails kan suge luften ut av ballongen på nervøse dager, så kommer det neppe fra de som har kjøpt for 10 spenn - men heller fra de som sitter med et snitt på 2,3 og enkelt kan baile ut i pluss.

EDIT: Men jaggu er det mye rart ute og går.

2 Likes

Mer i retning kanonføde. En nødvendig brikke i et større spill. Og på ingen måte de som trekker i trådene hva angår

Bare

altså?

Man får ikke det ene uten det andre. Bestemmende for kursen i form av fortsatt evne til å få saueflokken til å tro på en gullforgylt reise. På kort sikt. Om ikke så mister aksjen dynamikken og den vil bli nyhetsdreven i mye større grad.

:dollar: Flokken har helt roen. Full kontroll på kalkulatoren. :dollar:

85 mill kroner til selskapet?? Må være en spøk eller :joy:

Ikke så greit, dette med nominell verdi :sweat_smile:

image

Men full kontroll på kalkulatoren.

Nevner altså ikke Circ som en mulig først-i-klassen kandidat.

1 Like

238 mill er det nye aksjeantallet, ganger du med pålydende 0,60 kommer du til 142 mill som er aksjekapitalen. Her har man ganget med 0,60 en gang til og fått hvafornoe? :sweat_smile:

Det som forundrer meg er at når emisjonsaksjene er ferdig solgt til en grei gevinst og uten nevneverdig utslag i kursen, så velger traderene å dumpe aksjen i dag. Når det ligger short også, som garantert var i påvente av en sånn reaksjon straks etter meldingen om at de hadde hentet penger. Få meg til å forstå det og jeg spanderer en pils

1 Like

Kortene til emisjons takerne ble jo lagt på bordet i gårsdagens lister.

Nettopp. Og regner vel med at det er lempet ut store deler av det allerede, så hva er poenget med å hive seg på salg i etterkant?

1 Like

Det er en ulempe med en slik emisjon at det kommer inn aktører med litt mer kynisk traderstrategi enn det de mange småaksjonærene har. (som f.eks shorting)

1 Like

Man tar jo avgjørelser etter at ny informasjon er sluppet. At takerne ikke er langsiktig er av vesentlig karakter imo.

Må bare presisere at caset fortsatt er sexy, men overnevnte har mye å si for kursen i det korte? bilde.

3 Likes

Man røsket først kraftig i gryten (emisjonen) hvor gulvet samtidig forsvant etter gårsdagens lister. Og da lå det strengt tatt i kortene.

Pengene som ble tilført er jo langsiktige. Det er også vesentlig.

Jeg er også av den oppfatning at det er gunstig med en høy kurs fremover. Det får selskapet til å fremstå mer robust. Bra mcap og penger på konto. Om vi ønsker gode kort i eventuelle forhandlinger

1 Like

Vet noen hvor høy prosent av dem som deltok i emisjonen som solgte aksjene sine raskt?

Det du trenger å internalisere er at det motstanderene dine i proffmarkedet tjener penger på er ikke oppgang, men volatilitet. De blåser i om aksjen går opp eller ned.

Og de lever av å få tildelt disse 15% risikofrie gevinstene som de får av sin synergistiske partner meglerhusene.

3 Likes

Tror du gulvet forsvant da retails så listene? De som knapt finner lister?
Eller da det ble flashet en halv million aksjer til salgs i gårsdagens sluttauksjon?

Gulvet forsvant når alle som deltok i emisjonen så kortene til de andre, da handler det om hvem som dumper først. Tenker nå jeg. Tradere/markedet hadde ikke hatt tilgang til det antallet aksjer man så gikk i dag med langsiktige eiere.