Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Tænker Qube får det svært i dag :laughing:

4 Likes

Fortsetter ned tipper jeg

Veldig interessant, akkurat som forrige gang chartet begynner å se shaky ut kommer det en melding om et sånt preklinisk samarbeid.

Greia er jo også at det er en oppfatning at avtaler med en solid mengde cash gir en input på hvor viktig den andre parten synes samarbeidet er.

2 Likes

Trur EDW har bilde av dine charts på veggen og en hel del nyheter som han prøver å time :sweat_smile:

3 Likes

Enten skrivefeil/vag formulering eller så har Acuitas seriøs tro på CircVec.

Altså at de har laget en LNP -formulering spesifikt for circVec…

@Pk2k

In vitro vil gå relativt kjapt, litt lenger for in vivo.
Men Circio begynner få erfaring på dette nå, så i musemodeller vil dette også gå kjapt.
Tipper de fortsetter sporet med GFP.

Å putte CircVec inn i en LNP vil jeg tro er en smal sak, så summasummarum tar så har vi nok data seint 2026 (?).

10 Likes

Har ikke satt meg inn i in vivo CAR-T, annet enn å observere at dette er et superhot felt for tiden.

Hørte gjennom presentasjonen til Zelluna på gårdagens CMD (anbefales forøvrig), og CEO kommenterte at høy toksisitet har vært den første utfordringen til in vivo CAR-T.

Nettopp dette er en av fordelene til CircVec, ved at man kan ta ned konsentrasjonen ved behandling. Dette fordi CircVec;

1. gir såpass høyt uttrykk at man kan redusere konsentrasjon,
  2. cellulært stress reduseres fordi gen-uttrykket starter rolig og øker over tid

Overordnet tenker jeg at nye samarbeider innen både in vivo CAR-T og CAR-M sier noe om utfordringene til fagfeltet og hva Circio kan bidra med for å bedre dette.

15 Likes

Mener du første eller største?!

Kanskje dekket de i går (eller økte). Vi får se kl 15.30.

Strengt tatt begge deler. Tox er en av de største utfordringene med CAR-T generelt.

4 Likes

Her er vel hovedpoenget at man skal forsøke LNP fremfor virale vektorer

Det er strengt tatt naturlig, da celleterapi krever gjentatte behandlinger. Da faller AAV med en gang vekk da denne kan kun brukes en gang.

6 Likes

Celleterapi krever gjentatte behandlinger? Eksisterende CAR-T baserer vel på nettopp en behandling ja?

Men LNP vil gi Circio og Acuitas den muligheten ja - hvis det er tanken?

Aquitastx er et privat selskap?

Noen store som står bak det?

Gir in-vivo car-T høy toxicity pga leveringen av genterapi, eller på grunn av de modifiserte t-cellene (altså på samme måte som ex vivo car-t gjør)? Vil vel tro det er sistnevnte, og at circvec ikke nødvendigvis vil bedre dette? Med forbehold om at jeg overser noe her:)
EDIT: skulle være svar på innlegget til Bobleplast

In vivo CAR-T er «holy grail»!!

Acuitas er ikke tilfeldig valgt - Dette er delivery på øverste hylle.

circVec + targeted LNP er rimelig heftig og akkurat det caset trenger for å bli reelt!

Viser de funksjon her… så ligger ikke Circio lenge på Oslo Børs for å si det sånn!!

10 Likes

Acuitas’ clinically validated LNP technology has had a profound global impact
— most notably enabling the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine

Acuitas has developed a state-of-the-art LNP delivery platform to specifically deliver
Circio s circVec constructs into T-cells

Its technology also enables ONPATTRO® by Alnylam Pharmaceuticals, the first
FDA-approved RNAi therapeutic

4 Likes

Det har du faktisk rett i.

Tok en mental snarvei da Zelluna skal bruke tre administrasjoner med sin TCR-NK…

1 Like

Hvem som eier selskapet er jo helt essensielt å vite.

Ikke enig. At de har validert teknologi er viktigere.

Vi har hatt mange store, profesjonelle, på eiersiden i biotek på OSB uten at det har hatt betydning for om selskapene har lykkes.

1 Like

Ja, at de ble valgt av Pfizer og BioNTech for koronavaksinen holder mer enn nok for meg!

3 Likes