Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Har den vært ute av CB et mikrosekund da eller?

Disse traderene, kan de “styre” dette også?

Nei, traderne kan ikke styre dette, men tror det er en teknisk glipp. Dette er børsens systemer, ikke meglerhus eller onlineplattformers. Det var fire minutters CB, så gikk det noen poster i et hundredels sekund, før CB slo inn igjen.

2 Likes

ja, jeg bedømte dette feil, men det er klart når proffe aktører for uttale seg negativt i media og det koordineres nedsalg…har jo sett det før men nå har jeg i hvert fall ikke gått all inn igjen :slight_smile:

1 Like

Etter å ha vandret i skyggen – aka “Atlas-dalen” – i årevis, føles dette ærlig talt som en spasertur i parken i sammenligning.

Jeg har økt betydelig de siste dagene, med hovedvekten godt under 10,80. Er også svært fornøyd med at selskapet nå er godt finansiert. Etter min mening var dette riktig beslutning, selv om vi åpenbart har fått inn en del mer kortsiktige og opportunistiske aktører i aksjen.

Hvor bunnen er på kort sikt er umulig å si – det er i stor grad utenfor vår kontroll nå, og retail ser ut til å være preget av panikk. Selv velger jeg å fokusere på det fundamentale, som jeg mener aldri har vært sterkere.

Jeg har snakket med Erik og mitt inntrykk er at man ikke kunne forutse hvordan enkelte aktører ville opptre i etterkant. Selv med fasit i hånd mener jeg likevel at det var riktig å hente kapital på 10,80.

Jeg hadde selv midler klare til å delta i emisjonen, men fikk ikke tildeling – og i ettertid har det egentlig vist seg å være en fordel. Samtidig er det nærliggende å tenke at dersom emisjonen i større grad hadde blitt allokert til langsiktige investorer, kunne kursutviklingen sett helt annerledes ut – potensielt betydelig høyere, og med bedre forutsetninger for en vellykket warrant-utøvelse.

Når det gjelder det fundamentale: CAR-T-nyheten som kom nylig fremstår, etter mitt syn, som en potensiell game changer. Selskapet har nå flere tydelige bein å stå på, samtidig som finansieringen er på plass.

Min hypotese videre er en mulig upfront-avtale i løpet av året, og et oppkjøpsscenario mot 2027.

I mellomtiden velger jeg å holde roen og la caset utvikle seg – dette føles som en langt mer komfortabel posisjon enn vi har vært i tidligere.

BTW - Når Bussjåføren får spalteplass om å uttale seg om dette temaet / papiret, så er får jeg en fornemmelse av en smak av oppkast i kjeften!

Edit: Når det angår Pareto Aka. Pirato, så har jeg også snakket med de og sagt min mening om saken! At de ikke klarte å oppdrive investorer med lengre horisont enn nesetippen vitner om dårlig håndverk! Og med dette så sank sannsynligheten for at jeg blir kunde der, ned til null!!

20 Likes

image

Short som dekkes allerede?

1 Like

I beg to differ. BOD/MAN skjønte jo åpenbart hvordan dette kom til å utspille seg.

2 Likes

bilde

Her pushes det hardt nedover, spørs om vi ikke skal helt ned på 4 tallet i dag med den frykten som er i aksjen nå.

Bare å ønske nye folk velkommen til norsk biotek (norsk tipping).

Solgte siste akjsene mine på 9,5 og var småirritert når den fortsatte videre oppover, men brent barn har lært a det er bedre med gevinst på konto enn portensiell gevinst i biotek. Fornøyd med det nå.

3 Likes

Tror også vi ender helt nede i 3-4 for å tette gap før dette evt. roer seg/snur…

Qube får det fint her nede. Vel played.

Solgte tyngste volumet på mye høyere kurser, skremmer bort det som er av kjøpere og kan dermed styre kursen videre nedover med minivolum - eller arbeidskapital om du vil…

Håndverket sitt det, gitt.

3 Likes

Nede på 5,70 i auksjonen, hmmm……

Mange svette nordnet eiere nå :see_no_evil:

Jo, men man finner vel knapt noe sterkere rødfarge på et flagg enn når dette har vært utviklingen på antall Nordnet eiere i Circio siste 30 dager. Fra drøyt 4000 til nesten 14,500.

image

3 Likes

På de siste 7 minuttene kan shorten alene være dekket inn…

1 Like

Da har de tjent gode penger i tilfelle.

Skal tydeligvis fortsatt kjøre på med rep. emi. Spent på hvordan det skal løses.

må jo bli avlyst

1 Like

100% avlyst.

1 Like

Da er det ikkje meir flaskepant å handle for, be gjerne Erik om å mekke sammen en fin mld som får snudd dette rette vegen igjen

1 Like

Helt klart avlyst, det koster penger og gjennomføre og nå som aksjen handles med 40% rabatt ser jeg ikke hensikten.