Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ble dette først kjent etter close? I så fall bør vi få en kraftig reaksjon opp i morgen.

Nope, kom før åpning i USA og dermed før close her:

https://investor.lilly.com/news-releases/news-release-details/lilly-acquire-kelonia-therapeutics-advance-vivo-car-t-cell

Men i den grad du tror sånt som dette egentlig er relevant for hvordan markedet priser Circio om dagen, så har de sikkert ikke fått det med seg nei.

Hva er det så jeg holder på med ? Etter referansen til meteoritten så er det er mulig at jeg ble unødig sleivete med å bruke Folfirinox som et eksempel på “overraskelse”. Men det jeg sa, og som av en eller annen grunn oppfattes som kontroversielt, er at tidsaspektet (tiden selskapet bruker på validering frem til kommersielle avtaler) kan være grunn til bekymring. Bl.a med referanse til alle avtaler som selskapet har inngått siden høsten 2023, og at det er vanskelig å tegne et bilde av selskapets relle markedsposisjon. At Acuitas tar direkte eierskap til mRNA payload og foreløpig “evaluerer” cRNA er jo også et uttrykk for cRNA H2H mRNA i utviklingsløpet.

Når det gjelder verdsettingen av selskapet (som jeg heller ikke nevner med et ord) så forholder jeg meg til markedets daglige dom, samtidig som jeg erkjenner at oppsiden kan være eksepsjonell om alt klaffer.

Så for min del så ble dette fjæra som ble til fem høns. Er vel heller ikke særlig begeistrert for den belærende tonen i svaret ditt.

4 Likes

Hvis du sammenligner med de andre norske biotekene så synes jeg virkelig ikke du burde klage over fremdriften til Circio. De forsker, forbedrer plattformen, leverer data og deler dem på konferanser i et veldig imponerende tempo synes jeg. At de ikke har fått den kommersielle avtalen enda? Vel, det er kun BP-samarbeidet som er sannsynlig i den korte horisonten, og den har CEO guidet en konklusjon på etter sommerferien. En guiding han heller ikke har skjøvet på.

14 Likes

Fremdrift, og hva man rekker å få utrettet før man er tom for penger, er en generelt relevant problemstilling, og spesielt i biotek.

Men når det gjelder dette er det de neste årene grunn til å være mindre bekymret i Circio enn i andre selskaper.

1. Selskapet har akkurat fylt svært godt opp på bankkontoen (og de har vist at de hadde evne til å produsere allerede da de var på fattigkassen)

2. De har en rekke parallelle samarbeid som gir flere skudd på mål

Så får man forsøke å sette seg inn i teknologien: Er det fremtid i dette? Hva har selskapet vist så langt at de har fått til? Hvor godt rigget er de i forhold til konkurrenter?

5 Likes

Jeg klager ikke. Jeg peker på et forhold som jeg personlig oppfatter som en mulig svakhet i caset pr i dag. Jeg har kanskje lest selskapet med overdreven optimisme på kort sikt, men jeg trodde f.eks at data fra AAV-circvec v3.2 skulle åpne opp for mindre kommersielle samarbeid i Q1/Q2. Nå kan det synes som selskapet primært har hentet penger for å følge celleterapisporet. Innholdet i det orale abstraktet på ASGCT blir antakelig avslørende for hva som blir neste store VIP. AAV eller CAR-T.

Tidsbruk er et poeng, men vi nærmer oss trolig slutten på ren validering og starten på kommersialisering. BP-studiet er nøkkelen – gode data der stopper neppe på “evaluering”.

CEO har vært tydelig på muligheten for flere mindre upfronts. Får vi det, kan mye av “proppen” løsne. Jeg tar gjerne én større og et par mindre, og tror det kan komme innen 12 mnd. Gjerne før en eventuell “budrunde” materialiserer seg.

Preklinisk løp ser også ut til å modnes videre mot mer avanserte modeller, som naturlig neste steg …

Så kan man snu det: dagens prising reflekterer manglende ekstern validering. Når den kommer, kan reprisingen bli rask!

Inntrykket fra min dialog med teamet (Hansen, Levitsky, O’Leary) var også tydelig: de ønsker å gi mer gass. Med bla. styrket cash-posisjon og et CAR-T-spor på plass, er forutsetningene vesentlig bedre nå enn tidligere.

Flere skudd på mål – og ett treff kan være nok!

17 Likes

Om ikkje shortsen ble dekket i går så begynne dei vel å stresse litt nå, ser sånn ut vertfall

6 Likes

Her snurrer ruletten så raskt at man knapt rekker å satse. Er dette oppkjøring før ny short skal settes?

@Savepig brudd over 9 er vel goodie på chartet

6 Likes

Dette er refleksjoner som samtlige aksjonærer i Circio har gjort seg .

1 Like

Som diskutert i går var 9 et viktig nivå å bryte opp gjennom, av flere grunner:

image

12 Likes

Ifb med en eventuell bulltrap, kan det lave volumet være en fake out? Skulle kanskje laget en circio TA tråd :sweat_smile:

1 Like

LAVT VOLUM??

4 Likes

Zoom ut, jeg snakker såklart iforhold til tidligere mega volum :slight_smile: Lagt merke til at mesteparten av volumet kommer først timen, mer stille etter dette.

2 Likes

Vel, volumet er økende, så dette er så langt ganske bull:

image

Er egentlig litt overrasket over at shorten ikke satte inn et kraftigere støt under 9 for å utnytte det tekniske bildet og styrke dette motstandsnivået.
Så får vi bare følge med…

8 Likes

Altså… shorten er fortsatt like mikroskopisk i den settingen og må åpenbart økes betraktelig for å kunne påvirke på det viset. Hvorfor dette fokuset? Allerede etter 2 timer er det omsatt x5. Den er luft.

2 Likes

Traderne følger nøye med på signaler i handelen, og spesielt hvilken retning det tipper når man står ved et teknisk veiskille. Da kan man med noen strategiske shortposter bidra til å utløse stoploss og snu sentimentet - spesielt hvis volumet er lavt. Men det er som du skriver vanskeligere når volumene er såpass store som nå…

Selv om shorten virker liten så får vi bare oppdateringer en gang i døgnet, og ikke for alle som har vært short i løpet av dagen. Det vil si at de kan delta mer aktivt enn vi ser på listene.

Fortsatt støy så lenge volumet forblir på dette nivået.

Plutselig større volum og rett til stenging, åpning også stenging igjen. Er det posisjonering eller tradere som prøver seg på flipping ?