Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Men er det ikke fordi disse har vist resultater i aper også, ikke bare i mus og skål ?

Tenk om man får tilsvarende tilsvarende resultater i aper som i mus.

De kan ha ferdig apedata rett over nyttår. Det er vel også planen.

3 Likes

Takk for svar fra @Pk2k og @Takk . Rimelig suverent forum når folk svarer kun minutter senere!

Ellers aner jeg en viss forum-spenning som trolig skyldes den psykologiske tilbøyeligheten til å forsvare egne valg. Om man f.eks. har redusert sin beholdning i det siste, eller enda verre, kjøpt på på topp rundt 12-14 kr, for deretter å ryke på et solid tap etter stop loss, så er vi skrudd sammen slik at vi ønsker bekreftelse fra andre om at egne valg ikke var så dumt…

3 Likes

Alle får velge sin egen risiko- og handelsprofil, men jeg har gjennom lang erfaring i markedet erfart at det er veldig fort gjort å “trade bort” mye gevinst i børsraketter. Jeg husker f.eks. veldig godt Tandberg Data og Jinhui Shipping, som begge vel gikk rundt 10-gangeren på tidlig 2000-tall. Min far satt long og fikk tigangeren i begge aksjene. Jeg “gevinstsikret” underveis, kjøpte meg inn igjen, et visst antall ganger, og satt igjen med langt mindre (3-5x om jeg husker rett) når disse “ten bagger”-aksjene flatet ut.

Jeg har tatt tre valg her:

1. Kjøpe meg inn på 1kr + litt på turen opp.
  2. Tatt gevinst oppover
  3. Stod lenge på gjerdet for å vente på ny inngang for å vekte meg opp, noe som da ble på 5,93.

Helt fantastisk forum, om man hører på de riktige personene :wink:

Nei søren, blir jo 4. Fort gjort å glemme warrants, har tatt noe lodd her. :joy:

1 Like

Noen tanker om warrants og om de nå burde ta mer utgangspunkt i kurs 6-7-8 enn 2,50 ca ?

Personlig så hadde jeg håpet å sett høyere pris enn nå, men er vel hva markedet er villig til å betale. Forventer at prisen stiger jo nærmere VWAP perioden vi kommer. Er jo fult mulig å gå på snørra her hvor kursen blir lavere når disse skal innløses, men investeringskostnaden til dagens pris anser jeg som veldig lav.

1 Like

Fredagens liste er onsdagens kjøp og salg :wink:

Tanberg Data og Jinhui vekker minner :slight_smile: Satt i begge disse, som i tilfellet Circio kjøpte jeg Jinhui mens aksjen var under krone, men ble for pysete og gikk glipp 80-gangeren. Var for tidlig ute av TAD også, men det ble da noen kroner. I Circio sitter jeg til oppkjøp.

1 Like

My thoughts exactly :slight_smile:

I SOFF klarte jeg å følge denne filosofien. Kjøpte rundt 5 kr etter emisjon og da John Fredriksen fant ut han skulle bruke 9 måneder på å forlate aksjen (dette la press på aksjekursen). Etter det tok det av. Jeg solgte til slutt hele potten til Røkke på 50 kr da han kom med julegaven sin til aksjonærene høsten 2024 var det vel.

4 Likes

Er det praktisk mulig når selskapet har guidet In Vivo sykdomsmodeller i Q3/Q4 ? Selv med små kohorter i den aktuelle studien, eller studiene, dersom selskapet velger å kjøre parallelle løp. Hva er realistisk ? Med et utviklingsløp fra sykdomsmodeller til resultat fra NHP-studier kortere enn 6 måneder så burde eksempelvis Analyst Group regne på mulighetene for oppkjøp i sitt best case scenario. Det var vel også først ved denne skillelinja at både Orbital og Orna ble plukket opp av BMS og EL. Apropos AG - synes det er litt merkelig at celleterapispret foreløpig ikke blir tillagt noen verdi som stand-alone eller som del av bredden i plattformen.

4 Likes

Ja, det er bare å følge med fremover. Selv de som ikke tituleres daytraders har av og til både noe long + en tradingpott. Så forventer vel å se noen småbevegelser - hvis han ikke leker med oss ved å selge og kjøpe nøyaktig samme antall innenfor hver dag.
Men hovedpoenget er at han tør å sitte med såpass mye gjennom natten når markedet er såpass volatilt som det er nå om dagen. Hvis han ventet et crash eller bare nedtur i aksjen ville han vel tatt et evt. tap før det ble verre, hvis forklaringen var at han var låst inne av dårlig timing.

1 Like

Det er ingen på dette forumet som har kompetanse til å si noe om sannsynligheten for at Circio (eller noe annet biotekselskap) skal lykkes. Det har vært dyktige og kompetente biotek-nerder på samtlige radforskselskaps-tråder. Grunnen til at innleggene til disse personene er de mest populære, er enkelt og greit confirmation bias.

5 Likes

Du bør ikke ta noe av det som skrives her for sannhet, verken det som taler for at selskapet lykkes eller mislykkes.
Men det er mye relevant informasjon som diskuteres her, mye mer enn du får ved å lese finansavisene.
Denne informasjonen kan du bruke som utgangspunkt for å undersøke selv.

4 Likes

Hva vet DU om det … ?

2 Likes

Når vi starter uken er det greit å minne om at det også finnes en fundamental tråd som kan brukes for å diskutere Circio. Disse har en annen rytme og tone enn småprattrådene:

2 Likes

Det er basert på antall selskaper som har lykkes delt på antall positive innlegg som er skrevet av personer som åpenbart har hatt relevant utdanning til å si noe vettugt om selskapenes teknologi.

1 Like

Det er egentlig ikke så interessant hva slags kompetanse en forfatter har.

Også en kompetent forfatter som trader kan skrive innlegg som er farget av den posisjonen vedkommende har den aktuelle dagen.

Det er den konkrete informasjonen man kan finne i hvert innlegg som er interessant.
Så må man selv bygge sin egen kompetanse ved å ta utgangspunkt i dette.

Generelt snikksnakk og personkarakteristikker er uinteressant, eller i alle fall lite informativt. Men det er kanskje det man ønsker på småprat-tråden? :popcorn:

3 Likes

Men for å vurdere relevansen i andres kompetanse, bør du jo selv ha en viss kompetanse innen det samme området.

3 Likes

Det er sant. Det gjelder jo både biotek og andre fagområder. Du får mer nytte av informasjon du har bakgrunn for å vurdere.

Jo mer du kan i utgangspunktet, jo større forsprang har du, og jo raskere aksellererer du videre.

2 Likes