Foreløpig ser det ut som markedet har vurdert den siste børsmeldingen slik at man i det minste skal bryte opp gjennom 9-tallet igjen i dag

Høyere omsetning enn Aker BP og Kongsberggruppen…
Ser man på kursgrafene til to biotekselskaper side om side, skulle man nesten tro det er samme case vi følger
… i hvertfall kan man tro om det faktisk er de samme traderne som styrer flyten i begge aksjene 
Sammenlikne volumene…
(Og kanskje redigere litt. Hos meg tar bildene mye plass, og de er gjentatt flere ganger. Hvor er moderator? @Savepig )
Edit: Ser nå det er ulike timeframes.
Ellers @Savepig: Før vi går dypere inn i den aktuelle problemstilingen: Det er åpent for å omtale/sammenlikne flere selskaper under de spesifikke trådene, dvs dette er ikke forbeholdt den generelle biotek-tråden?
På slike volum ville Zelluna vært til himmels, kanskje med like mange hundre % som søstra …
Bare å bruke flagget under hver post om man har noe man ønsker å få moderert.
Poster ser ikke helt like ut på mobil som på web, samt at det er ikke det samme chartet han poster flere ganger, det er forskjellige timeframes.
Ser på de to som tvillinger; dog ikke eneggede👌
Første time på blokka, banker seg opp gjennom 9 og trader veldig eksemplarisk med å ta en pause på neste nivå opp som er på ca 9,6- Hvis det også ryker så er det emisjonskurs territorie neste, 10,8-11
Fremdeles mindre frenetisk volum enn det som var en periode.
Momentum på dagchart er interessant å følge med på
Jeg setter pris på alle innlegg, både negative og positive. Det er greit med litt balanse, slik at man begynner å tenke og ikke blir helt forelsket i en aksje. Uansett er det greit å holde en fin tone og ikke begynne å karakterisere hverandre, holde seg til sak. Hvem som har grei på hva er jo egentlig litt usikkert; det blir vel den som leser som avgjør i sitt eget hode.
Når det gjelder meldingen som kom fredag kveld, er den egentlig relativt positiv. BP selskapet har tross alt gått videre med utprøvingene, selv om det antakelig ikke er mennesker det skal testes på ennå.
Jeg gremmes litt over at jeg solgte tradingpotten på fredag, og sitter nå og lurer på om kursen plutselig dumper ned igjen.
Ser at kursen kjøres opp og ned. @Savepig antyder mulighet for emi-territorium, men foreløpig ser det ut som om den ikke vil opp dit.
Først må den opp gjennom 9. 
Så kan den gjerne konsolidere litt før den tar ny sats mot neste nivå.
Litt viktig å lese hva jeg skriver:
“Hvis det også ryker så er det emisjonskurs territorie neste, 10,8-11”
Jeg ga ingen form for frampeik om hva jeg tror kommer til å skje.
Dette er nok den mest misforståtte delen med TA. Man har setups, og så må man vente og se på hva som kommer fra dem.
Ja, TA forteller kun om (“beskriver”) fortiden, ikke om fremtiden.
Men de som handler en aksje vil påvirkes av historikken, og derfor er fortiden relevant som en av flere faktorer som påvirker utviklingen.
Et viktig poeng vedr TA er at historiefaget inkluderer både eldre og nyere historie, der “nyere historie” inkluderer alt ned til siste handel…
In summary, Analyst Group views the progression to in vivo testing as a positive incremental milestone that confirms the collaboration is advancing on schedule and that the partner remains committed to evaluating circVec in CNS. The Q4-26 Partnered project update remains the more strategically decisive event for the collaboration and, by extension, for Analyst Group’s modelled first AAV-circVec licensing agreement, with the in vivo step serving as the necessary technical bridge to that readout. With the financial runway secured into 2030 following the recently completed NOK 250m private placement, Circio is also positioned to enter any subsequent licensing discussions from a position of strength rather than financial pressure, providing a strong foundation for the negotiations to come.
Jeg forstår det, men formulerte meg kanskje litt for normativt.
Enda ett eksempel på at det er lurt å berre sitte i ro, akkurat som nevnt på podcasten
Ein vet aldri kortid neste melding kjem el kVA den inneheld ( kan self være negativt innhold og)
Circio relevant selv om dette sporet etterhvert har blitt definert som i smaleste laget av selskapet.
ASGCT 2026 - Clinical Trials Spotlight Symposium
Danon Disease Phase 1 RP-A501 Results: The First Single-Dose Intravenous (IV) Gene Therapy with Recombinant Adeno-Associated Virus (AAV9:LAMP2B) for a Monogenic Cardiomyopathy - Joseph Rossano, Children’s Hospital of Philadelphia
Exactly, Annonserer data 22juli 2025 Orbital Therapeutics Presents Non-Human Primate Data for In Vivo CAR-T Therapy with Potential Best-in-Class Profile for Autoimmune Disease - Orbital Therapeutics | Orbital Therapeutics
Oppkjøp 10 oktober https://news.bms.com/news/details/2025/Bristol-Myers-Squibb-Strengthens-and-Diversifies-Cell-Therapy-Portfolio-with-Acquisition-of-Orbital-Therapeutics/default.aspx
Her gikk det fort i svingene med engang man viste effekt.
Overnevnte fase 3 readout må jeg si virker ganske positivt for hele gen segmentet, ganske håndterbare bivirkninger også enn så lenge(6mnd). Forhåpentligvis så forblir bivirkningene gode da crispr er permanent forandring av DNA. Her skiller såklart Circio sin tech annerledes ved månedlig effekt istedenfor permanent.