Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Er det noen som har sett lignende case som fikk partner/oppkjøp etter ASGCT?

Det mest interessante her er ikke bare dataene men hvem som ser dette. Hele pharma/biotech verden er på ASGCT.
circVec viser sterke resultater.

5 Likes

Lov å håpe :sweat_smile:

5 Likes

Må fortsatt vise effekt i sykdomsmodeller før det virkelig svir for Qube, godt på vei dog !

4 Likes

Ja så du mener det går mot oppkjøp i år? Kan det tenkes uten ape forsøkene? Veldig tidlig kanskje. Men det er vel siste circrna firma til salgs nesten

3 Likes

Det kan jo tyde på at de har noe i ermet når konferansen setter i gang…

Om det Erik sier stemmer, og det pleier det jo, så har de lukka gapet i fremdriften til de som har endt i deals innen mars 2027. Og sånn det fremstår nå viser de nå sterkere data!

Short den om du tørr

Så må jeg bare si at jeg tok helt feil når jeg etter pizzakvelden skrev at dette var genterapi-light. Det er mer genterapi på trenbolone

7 Likes

Men altså… dette er fra februar. God modnet biff når vi kommer inn i mai og presentasjonen.

2 Likes

Jeg husker jeg undersøkte for noen år siden, da mener jeg det var “ganske mange” oppkjøp som var fra 3-4mnd - 6mnd etter ASGCT hvor oppkjøp ble publisert.

Da tok jeg kjente oppkjøp, gikk tilbake i tid, undersøkte hvor lenge siden de hadde en større publisering som feks. LBA med oral. Jeg tipper man kan få en AI til å finne mer presise data relativt kjapt, det er tross alt 3-4 år siden jeg gjorde det.

3 Likes

517 circVec: A powerful circular RNA expression platform that enhances AAV
transgene output and enables significant dose reduction

Introduction
The therapeutic efficacy of AAV gene therapy is frequently limited by inefficient and variable
transgene expression, necessitating high vector doses that constrain the therapeutic window
and increase toxicity risks. Improving transgene output per viral genome is therefore a key
requirement for the development of next-generation safe and effective AAV platforms.
Here, we describe circVec, a novel and versatile expression platform designed to
substantially enhance AAV-mediated transgene expression via a long-lived circular RNA
(circRNA) intermediate, enabling significantly increased protein production at reduced
vector doses.
circVec is a modular genetic construct that drives spliceosome-mediated production of
protein-coding circRNA from viral and non-viral DNA vectors. circVec-based expression
leverages the intrinsic resistance of circRNAs to exonucleolytic degradation, resulting in
prolonged transcript half-life and elevated steady-state levels of transgene-encoding RNA,
thereby supporting sustained and enhanced transgene expression.

Methods
The circVec platform was systematically optimized through the incorporation of novel
regulatory elements. Several next-generation circVec designs were screened to identify key
determinants that maximise transgene output. Optimized circVec constructs were then
evaluated in vivo across multiple AAV serotypes, promoters, tissues, and routes of
administration, with firefly luciferase transgene expression directly compared to
conventional mRNA-based AAV vectors (mVec-AAV).

Results
Optimization of circVec constructs identified regulatory features that significantly enhanced
expression, with the latest iteration, circVec4.0, achieving a 37-fold improvement in protein
expression compared to early circVec designs and outperforming conventional mRNA-based
vectors. These optimised circVec constructs were next evaluated in vivo using AAV vectors to
assess transgene expression in disease relevant tissues.
In the eye, intravitreal delivery of circVec-AAV vectors has demonstrated significantly
increased transgene expression across dose levels compared to conventional mVec-AAVs.
For an early generation circVec 2.0 under the CMV promoter in AAV8, ocular firefly
luciferase expression increased 7-fold relative to mVec-AAV 10 weeks post-injection. In a
subsequent study, circVec 2.1 under the CMV promoter in AAV2, outperformed mVec-AAV
by 7-fold and 10-fold at high (5×10⁹ vg) and low (5×10⁸ vg) doses, respectively, six weeks
post-injection. The latest circVec4.0-AAV construct design further elevates gene expression
vs mVec-AAVs by over 60-fold at both high and low dose levels. Notably, circVec4.0-AAV
exceeds mVec-AAV transgene expression by 22-fold at a 10x lower dose, thereby directly
demonstrating the substantial dose-sparing potential of the circVec platform.
Consistent with these findings, circVec has also been shown to enhances AAV-mediated
transgene expression in other clinically relevant tissues. Intracerebroventricular delivery of
circVec 2.1-AAV9 vectors under a neuronal-specific promoter resulted in a 4-fold increase in
CNS expression. Similarly, systemic delivery of 5e12 vg/kg circVec3.2-AAV9 vectors under a
cardiac-specific promoter produced a 40-fold increase, and highly localized cardiac
transgene expression compared to mVec-AAV at the same dose level.

Conclusion
Circular RNA-based expression represents a powerful new strategy to substantially enhance
AAV-mediated transgene output. The circVec platform enables consistent and robust
increases in gene expression in vivo across the eye, heart, and CNS, demonstrating broad
applicability across serotypes, promoters, and delivery routes. By enabling therapeutic
expression at significantly reduced vector doses, circVec has the potential to expand the
therapeutic window, reduce dose-limiting toxicities, and enhance the translational and
clinical feasibility of next-generation AAV gene therapies.

CNS 4-fold. Er det BP-avtalen som holder tilbake nyere data, eller er dette området rett og slett mye vanskeligere enn andre vevstyper ? Eller vil den orale presentasjoen være i et mye kortere format og med ferske data ?

2 Likes

Pratet med T.H om dette,problemet er som sagt at dei må levere inn søknad/informasjon om innhald 3/4 mnd før sjølve konferansen.Dvs at vi kan.nok forvente nye og forhåpentligvis forbedra resultat i CNS

7 Likes

4-fold er f.eks meldt november 2025. Etter/parallelt med annonsering av BP.

3 Likes

Er handelen pauset, eller startet den aldri?

der ble det bevegelse.

Blir bra dette. Spe på med ferskere data og en in vitro sykdomsmodell eller 2 i den muntlige presentasjonen så kan ASGCT avsluttes med et smell. Lov å håpe.

2 Likes

samme som mønster som i går på handelen ser eg

1 Like

Tradere tester 9 for stoploss :japanese_goblin:?
Men støtten ligger fremdeles der, og den returnerer opp igjen. Det må visst sterkere lut til.

1 Like

Det kommer dumping med sterkt økt volum gang etter gang. Det er langt fra nytt her. Men det er jo ikke ulovlig så da bør det vel ikke kommenteres…

Klemmetest for å fremprovosere inkontinens hos skvetne Nordnettere.

Move on, nothing to see :slightly_smiling_face:

8 Likes

Nytt støt, ja. Men det lå ikke allverden stoploss der på 9.0 eller 8.95…

Hva om folk nå slår av stoploss og reserverer seg mot utlån, og tar på lange (sol)briller? :sunglasses:
Det ville vært et interessant eksperiment.

Men har man warrants så får man flere aksjer for samme beløp dersom kursen faller midlertidig i perioden før evt. nye data 28. mai og i sommer. Circio Holding ASA (CRNA) 4 - #6528 av Multiple
“Aldri så galt at det ikke er godt for noe.”

Ikke kommentere? Nei jeg synes jo å kommentere kurs er noe av det gøyeste, det jeg advokerer er å legge bort snakk om manipulasjon fordi det rigger hjernen til å bli sur og emosjonell, noe som ikke er positive bidragsytere til å gjøre gode valg. Betrakt heller bevegelsene som skjer helt kjølig. (Evt bare fullstendig la vær å se på kursen fra time til time og dag til dag. Selskapet er finansiert en god stund fremover, aksjekurs er ikke en operativ faktor for circio anno 2026.

En bevegelse ned på open i dag var langt mer sannsynlig enn en bevegelse opp. Det var nesten given. (Men alle regler har unntak.)

Det som er interessant er å følge med på hvor aksjen evt finner støtte, og hva den gjør når den evt tester motstand til oppsiden igjen.

Bullscenarioet er den skal finne støtte på ca 9, og så ta sats og bryte opp derfra.

11 Likes