De såkalte «store» som man alltid referer til, er alltid de som er sist ute med å kjøpe fordi de oftest må ha fasiten klar før de beveger på seg.
Har vi noen forventninger til dagens oral presentation? Noen som husker/vet når den går?
Burde bli 22:15 i kveld
circVec: A powerful circular RNA expression platform that enhances AAV
transgene output and enables significant dose reduction O Leary et al.,
oral presentation, Friday 15 May 2026 at 16:15 EST
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Ok? Hva vet du om min “trading”? Jeg er langsiktig investor som tok et stort jafs i emisjonen på 1 kr. Har ikke handlet siden da, minus noen småsalg til lørdagsgodteri.
Det er ingen motsetning mot å ha stålkontroll på det fundamentale, men samtidig følge aksjen tett mht. kursbevegelser. Det handler om å beskytte investeringen, og det kan handle om timing dersom man skal øke (f.eks. i warrants ;)) eller vekte seg litt ned. Mine innlegg skrives ikke for å påvirke den gemene hop i en retning, for at jeg selv skal agere motsatt. Forøvrig har jeg ekstremt lite tro på at man kan snakke opp eller ned en aksje på den måten, verken her, på Shareville, eller gjennom andre fora 
Her tar du nok feil, beklager, men Circios kurs styres ikke av det fundamentale medisinske. Finans er i første rekke. Circio hadde alle resultatene de nå har da kursen var 0,6 i et år også, ja de har fått til litt mer nå, men ikke 100x prising-mer (Market cap var 17 millioner på et tidspunkt). Det er ikke så alt for mye som har skjedd siden da medisinsk, de har bare fortsatt som før med lengre og lengre expression, men de er finansiert, som er det viktigste for kursen. Hva Circio er verdt fundamentalt er helt oppe i luften og styrer ikke kursen før den dagen de kjøpes opp, kjøpes de ikke opp er de nok ikke verdt spesielt mye som investering. Med mindre det finnes måter å utlisensiere teknologien uten å måtte bygge produksjon osv. selv. Men i det korte bildet er jo alle studiene de kjører nå relativt home run/allerede bevist slik jeg ser det, så tror ikke det blir noen store blemmer på 1-2 års sikt, men heller ikke noen måneferd. Til info handler jeg ikke Circio eller andre enkeltaksjer lengre (sluttet i 2024), så meg kan du i hvert fall vite at snakker rett fra det jeg tror/mener.
Dilemmaet vi alle sitter med er: Betyr lengre expression egentlig bedre produkt? Og MRNA er etablert, hvordan og hvor dyrt blir det å få sirkulært RNA etablert? Kan Circio klare det, eller er de en mygg som blir jafset opp eller forbigått på veien? Anyways, for meg blir det medisinske for komplisert å si noe sikkert om, og jeg har lest mye om kreftforskning og snakket med flere i bransjen i detalj om andre medisiner som er lettere å forstå. Er litt det at markedet og menneskestudier mangler, så veien til mål og definisjonen av et mål er litt vanskelig å ta og føle på.
Det er konkrete svar på sånne spørsmål som styrer kursen. Markedet mener visst nå at lengre expression = bedre produkt, og om så er tilfelle, da det ikke er testet i mennesker enda, så ligger jo Circio godt an. Kan også være lengre expression åpner døren til mange negative effekter vi ikke ser i MRNA, så er litt vanskelig å si utenfra hva som er bra og hvor bra ting er. Covid-vaksinene hadde jo merkbar effekt på pasientene i andre kreftstudier i perioden etter Corona, og det er store usikkerheter knyttet til mye av dette fortsatt.
Caset er nå:
De har penger til å forske lenge
De har flere interessenter som vil teste i sine prosjekter
De har gode ansatte og ledelse
De når sine mål hittil i forhold til resultatene de har definert som gode
De har ikke testet i mennesker
De har ikke adverse effects osv.
De er små, relativt utsatt for å miste nøkkelansatte
De har ikke en klar strategi for å betale tilbake investorene, annet enn å prøve å få til flere avtaler
De har ikke cash-avtaler
De har ikke oppkjøpere
De har forholdsvis dårlig tid før de starter menneskestudier og da pleier eventuelle oppkjøpere å vente på svarene derfra tradisjonelt sett, men dette er jo ikke en kreftbehandling i så måte, så alt kan være annerledes her.
Du glemte å ta med at markedet priser inn Circio basert på tidligere oppkjøp av lignende selskaper. Er kanskje et av om ikke det viktigste momentet til at aksjen skjøt fart. Som CEO sier selv, så ligger de ca. Et år etter da de ikke har testet på aper.
Forsto det som at Circio baserer seg på DNA og at de oppkjøpene var i en annen teknologi?
Da må du vel også ta med prisingen av lignende selskaper som ikke er kjøpt opp. Dersom det skal bli balansert
Ja, Circio bruker DNA som et verktøy, men du må forklare nærmere hva du mener med at det er “en annen teknologi”, og hvorfor det gjør de oppkjøpene lite relevante.
Hva er bakgrunnen for det fortsatt store misforholdet mellom pris på aksje og tegningsretter?
Kan det være at mange av de som handler har ASK der de bare kan selge, og ikke kjøpe, tegningsretter?
Er det slik at kursstigningen på aksjen nå under VWAP-perioden fører til frykt for et fall etter at VWAP er satt, med den følge at warrants kan bli verdiløse?
Edit: At omsetningen av TR ligger på ca 0,3 mill mot aksjen på 60 mill kan tale for at den første forklaringen spiller en rolle.
Antakelig er det også slik at mange av småtraderne som har kommet inn på nordnet i det siste (etter tildelingen av warrants) heller ikke har TR å selge, og kun trader i aksjen. Antall med TR: 697, mot antall med aksjen: 16215.
De trenger kanskje ikke alle pengene. For de som kun handler i aksjen kan jo stigende kurs og mindre utøvelse av warrants og mindre utvanning være ønskelig?
Et selskap uten inntekt trenger penger, og de skal alltid hente dem når de kan, ikke når de må.
For den fremtidige verdiskapningen til Circio vil de alltid oppnå bedre avtaler fra big pharma partnere jo mer penger de har på konto mens de forhandler.
Men det er vel bare Circio som er på børs av lignende selskapet, og dermed kan man si noe om pris?
Hvorfor tror du rettene skal prises til differansen mellom aksjekurs og tegningskurs? Gjør de det er det jo ikke noe poeng å kjøpe rettene, da kan du like gjerne kjøpe aksjene i markedet. Det må jo være en premie for at det ska være lønnsomt å kjøpe rettene. Er aksjekursen 10, tegningskurs 8 så kjøper du ikke retter til 2, da kjøper du aksjer til 10. Kan du derimot kjøpe retter til under 1 er det kanskje interessant, men risikoen ligger i at aksjekursen kan gå ned etter kjøp av rettene fram til utøvelsen, samt hva som skjer med kursen når alle nye aksjer med rabatt kommer på markedet.
Er glad GAV på mine retter er 0,14, så får vi se om det er lønnsomt å utøve de. Blir i så fall en tredobling av beholdningen.
Hvis warrants-emisjon mislykkes pga for høy VWAP så tipper jeg ny rettet emisjon til/over sommeren.
Og hva baserer du det på? Selskapet har uttalt at de har runway til 2030…
For å få inn penger mens de har momentum og kan rigge til vekst heller enn runway.
Ja, men hva bør premien være? Jeg har forståelse for at markedet legger inn en så kraftig rabatt som det er nå, men i mitt hode vil denne rabatten krympe fram mot 3. juni. Om f.eks. kursen ligger paddeflat på 12 kr +/- 1 kr fra i dag og til 2. juni, vil ihvertfall jeg ha baller til å kjøpe warrants til minst 1 kr (på 12 kr er teoretisk verdi 2,40 kr tilsvarende 20% rabatt).