Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Oppklarende!

1 Like

Jeg reiste den problemstillingen og fikk bestemt inntrykk av at det ikke var tilfelle. Poenget er at den situasjonen som nå foreligger er svært krevende å forholde seg rasjonelt til. Mitt inntrykk var at oppringingen var for å unngå mulige misforståelser vedr. foreliggende alternativer.

De ringte meg også. Ikke noe å stresse for. Ville bare være sikker på at jeg forstod opplegget med warrants da de er tilrettelegger.

Edit: Ser at flere har påpekt det samme.

2 Likes

Dette er en veldig kompleks situasjon
for personer med warrants og aksjer. Misforståelser kan lett oppstå. Mitt inntrykk var at det var for å unngå banale misforståelser han ringte. Han kunne ikke gi råd mht hva jeg burde gjøre i min situasjon.

2 Likes

De kan jo være redde for at mange sitter med mange warrants som de ikke har økonomi til å innløse

1 Like

Det er det nok tilfelle for veldig mangen :grin:

1 Like

Deilig dag på jobben det og ringe 10 000 aksjonærer for å orientere om tegningsretter :wink: Da blir det mye kurtasje en periode!

3 Likes

Ingen synlig nettoendring i short :shorts: siden 4. mai.
Står stille på 1.73%.

1 Like

Short sitter musestille

2 Likes

Er ikke shorts vær om dagen

1 Like

Jeg har ofgså tapt anrop fra Pareto. Ringte de fra # 24 02 81 22?

Shorts venter på krig

De kommer ikke med noe nytt(ig).
Ønsker deg kun som kunde.

Ja det var det nummeret. Kun generell info å om man skjønte oplegget med warrants osv.

1 Like

En liten tabell som supplerer ulike scenarier:

Negative tall i rødt skal selvsagt stå som null (du kan ikke tape mer enn det du har betalt for warranten, jf. at å kjøpe warrants fungerer litt som en hedge dersom kursen faller ned og under strike/tegningskurs).

Trekk fra 60-70 øre for å kjøpe warrants på mandag, samt en liten (stor??) risikopremie i dagene før 3. juni, så har man gevinsten (om man ønsker å kjøpe warrants for å selge).

Har man cash, så kan man jo velge å sitte over 3. juni også, og høste større gevinst dersom kursen går (enda mer) oppover da, ved å tegne aksjene.

Min hypotese er altså at arbitrasjen vil krympe fram mot 3. juni. Kjøper du warrants på mandag til 70 øre, VWAP blir 12 kr, og kursen er på 14 kr 3. juni, vil jeg tro at man bør få solgt warrants til ihvertfall 3 kr? Warranten har jo da teoretisk verdi på 4,40 kr.

Tenk deg at du ikke eier verken warrants eller aksjer i CRNA, men noen forteller deg om aksjen 2. juni, du gjør en vurdering, og du finner ut at vil kjøpe aksjer for å sitte langsiktig. Neste dag 3. juni handles aksjen for 14 kr. Men det er fortsatt mulig å kjøpe warrants, med tegningskurs 9,60 (VWAP ble tilfeldigvis 12 kr). I mitt hode vil jeg da kjøpe warrants nesten helt opp til teoretisk verdi på 4,40 kr, fordi totalprisen blir jo lavere enn 14 kr! Den eneste ulempen er at jeg må vente på aksjene til ca. 12. juni. Jeg kan derfor ikke selge i tidsrommet 3. juni til 12. juni. Den usikkerheten fortjener en rabatt, men ikke en utrolig stor en (gitt at jeg er en langsiktig investor som uansett hadde tenkt å sitte til jul).

Dette er vel i tråd med @polygon sitt resonnement. Er det noe annet jeg ikke tenker på her som forkludrer logikken min?

8 Likes

Et par små tilleggspoenger: Erfaringsmessig må man regne med at det går flere/mange dager fra 12 juni til du har aksjene tilgjengelig for handel, og at du kanskje tjener noen kroner om du slipper kurtasje ved kjøp med warrants vs normal handel. (Vet vi om det blir 0 kurtasje denne gangen?). Det kan også påvirke warranthandelen om de som har ASK bare får solgt og ikke kjøpt.

Tabellen din illustrerer konsekvensen av en høy VWAP og fallende kurs i juni, og at man med tanke på warranthandelen heller vil se en lav kurs nå som tar seg opp i juni.

Problemet er at vi i dag vanskelig kan forutse hva VWAP lander på, og hva aksjen og warrants koster i juni. Det mest sikre man kan regne med er vel at arbitrasjen vil være lavere 3. juni enn i dag. Dermed kan både VWAP og den endelige verdien av warrants estimeres ut fra fasongen på kurven til aksjekursen frem til litt over midten av juni, som blir den styrende variabelen, og som kan bli nokså volatil. Så tabellen gir ikke svar på hva man bør gjøre på mandag, og heller ikke neste fredag, men gir en fin oversikt/visualisering av problemstillingene som diskuteres vedr. warrants.

1 Like

11 Likes

Fint å se BP AZ og flere andre store selskaper er på plass og skal holde presentasjoner etter circio har hatt sin :muscle:

7 Likes

Bør jo styrke circvec som AAV-case, og sikkert et aktuelt tema i AAV-feasibility studien.

10 Likes

Altså, et drømmescenario er jo short squeeze dagen etter VWAP perioden er over. Det å vente med f.eks Car-T resultat til den dagen, ville vært et strategisk mesterverk.

Men, de melder jo alt fortløpende, derfor en pervers drøm enn så lenge :joy: