Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

20 Likes

Ja, de kan vel kun selges t.o.m 3, juni og siste tegningsdato er 9.juni.

Litt skummelt dersom noen kjører kursen mye ned mellom 4-9 juni, da må man tegne eller miste rettene alt etter hvor kursen går, regner med at WVAP blir kommunisert senest mandags morgen.

Det er 12 dager mellom 22 mai og 3. juni inkludert helgene så jeg håper det kommer noe positivt innen da men det er langt fra sikkert, men som mange andre her har kommunisert Circio er jo interessert i at aksjonærene bruker warrants for å få inn mer penger så håper de har lagt et taktisk løp.

Dersom de har det så er jo spørsmålet om de er i mål til å slippe nyheter innen 3.juni uavhengig av hva de selv ønsker, regner med at de ikke snakker med seg selv slik endel gjør på Shareville :slight_smile:

Skulle rettene mine bli verdiløse så overlever jeg det, men litt surt blir det jo men slik er det.

Piratene i Pareto ringte meg i går, han mente bestemt VWAP skulle komme offisielt etter børsslutt på fredag.

1 Like

Hvordan vurderer fag ekspertisen her inne denne store nyhets dekningen og interessen for selskapet nå?

Oppdatering etter dagens handel.

Flat utvikling. Fremdeles en differanse mellom aksje og warrant, selv om gapet altså har blitt redusert denne uken i forhold til forrige uke.

Foreløpig tegningskurs i grått. Den er i ferd med å låses til ca 8.5.

Dagens close i blått. Oransje viser kurs dersom hhv. aksjen korrigerer (9.1) eller warrant korrigerer (1.5) for å gi differanse (arbitrasje) på 0.

6 Likes

Jeg klarer ikke se for meg at Pirato (unnskyld, Pareto) som tilrettelegger skal bidra til å kjøre kursen ned, slik at tegningsrettene ikke utøves. Det blir ikke mange oppdrag for dem da.

Om Pareto derimot bidrar med market-making og synliggjøring av verdier, som på et minimum slik at investorer oppfatter dagens kurs på 10-11 kr til å være en (svært) gunstig inngang, så vil warrants ubønnhørlig bli kjøpt opp mot minst 1 kr, trolig enda mer, fordi langsiktige investorer som uansett skal sitte en stund selvsagt kjøper aksjen med rabatt gjennom warrants heller enn til full pris over børsen.

I tillegg kommer aspektet med større investorer. Ønsker noen å kjøpe 5% eller 10% av selskapet, er det åpenbart warrants de kjøper.

I følgende tre scenarier for kursutvikling fra 22. mai til 3. juni, med VWAP på ca. 10,50 kr på fredag, er to av dem svært gunstige for eiere av warrants, og den siste har begrenset nedside:

• kursutviklingen er flat rundt 10,50 kr, og warrants vil stige mot ca. 2 kr med en liten rabatt
  • kursutviklingen er positiv, og for hver krone positiv differanse over VWAP så vil warrants stige mot 2 kr + differansen. Eksempel: Kursen står i 15 kr den 3. juni. Du kan trolig selge warrants for 2 kr + 4,50 kr = 6,50 kr minus noe rabatt, la oss si for 5-6 kr. Husk, warrants gir rett til å kjøpe aksjen for 8,50 kr. Det er åpenbart at at warrants da vil prises opp mot differansen på 15 kr minus 8,50 kr = 6,50 kr.
  • kursutviklingen er negativ, og ved ca. 8,50 kr (VWAP minus 20%) vil warrants være tilnærmet verdiløse

Dagens prising av warrants gir veldig god risk/reward. På 60 øre er man break-even på 9,10 kr (ved å tegne), eller noe mer (9,20-9,30??) pga. en liten rabatt mot 3. juni dersom man vil selge warrants til 10-20 øre.

Mitt tips om man ikke har mer penger å gamble på børsen, er å selge 10-15% av beholdning i CRNA, og kjøpe warrants CRNAS for beløpet. Det utgjør såvidt mer enn intradag-svingninger som ingen leer et øyelokk for. Ja, du kan tape hele slanten på 10-15% av investeringen, men dersom kursutviklingen etter 22. juni fram til 3. juni (8 handelsdager) er noenlunde flatt, eller til og med stiger noe, så kan du gjøre mangegangeren på warrantsene du kjøpte.

3 Likes

Fint med detaljert innspill til diskusjon.

En kommentar til følgende: “Det er åpenbart at warrants da vil prises opp mot differansen”.
Er det åpenbart når warrants til nå har ligget mer eller mindre klistret rundt 0.6?

Som kommentert tidligere i dag har kjøpersiden for warrants vært mye tynnere enn selgersiden.
Basert på dette tenker jeg man ikke kan være for trygg på at warrants blir lettsolgt, og opp mot den “korrigerte verdien” (jf grafen ovenfor).

Derfor tenker jeg videre at det mest interessante med warrants egentlig er hva man får igjen for å eie disse etter at de ikke lenger kan selges. Dvs: Hva blir aksjekursen vs tegningskursen i tiden frem til og rett etter at man får de nye aksjene ca en uke etter 12 juni?

Det er vel to skoler her: De som tror at det vil komme nyheter som holder aksjekursen over emisjonskursen, og de som tror at aksjen vil falle fordi markedet ikke vil absorbere antallet nye aksjer til en pris mye over tegningskursen.

1 Like

Dette har jeg belyst tidligere. Jeg mener det er åpenbart. La oss anta at kursen intradag ligger rundt 10,50 kr slik som VWAP den 3. juni. Warrants gir rett til å tegne aksjen til 8,50 kr. Dersom jeg ønsker å bli CRNA-investor den dagen, eller ønsker å øke min beholdning (med hensikt å sitte en stund), så kjøper jeg selvsagt heller warrants opp til en viss pris. Kanskje 1 kr? Kanskje 1,50 kr?

Men enda bedre, er jo om kursen 3. juni vaker noen kroner over VWAP på 10,50 kr. Om kursen oscillerer mellom 14-15 kr den dagen, ville ihvertfall jeg garantert betalt 4-5 kr for warrants, som da gir en nettopris på 8,50 + 4-5 kr = 12,50-13,50 kr.

1 Like

Pareto selv, og ethvert meglerhus med respekt for seg selv, samt alle med litt finansielle muskler, vil kjøpe opp warrants bare for å gjøre en kort swing trade, fordi risk/reward er så god. Man trenger ikke kunne en dritt om aksjen dersom warrants står i 1 kr (implisitt kjøpspris blir 9,50 kr) og aksjekursen står i 14-15 kr. Da kjøper man det remmer og tøy kan holde, med håp om å komme seg ut med profitt i tide en gang etter 12. juni og levering av aksjene.

1 Like

Man kan enten tolke det som Jantete eller på den andre siden noe @savepig burde lese, men jeg likte i hvert fall uttalelsen fra Tasuku Kitada i Strand: “Many players are jumping into the space… but I guarantee that not all will make it. We’ve seen this before, where companies without much experience in a quick and dirty manner enter the clinic with similar concepts”.

Mao: Optimaliser ting grundig preklinisk i de stakkars og forhatte musene før du gjør fase I

6 Likes

Føler ikke helt hvordan det kan tolkes på noen annen måte enn det jeg skriver. Man kan drive så mye man vil i mus, men man vet egentlig fuck all før man har vært gjennom 10 år med kliniske studier.

3 Likes

Vente så lenga da :flushed: Eg har jo bestilt Ferrari med levering mai 27​:thinking::see_no_evil:

4 Likes

Du har vel også husket å bestille personlig bilskilt (“KRONN”) (og tatt hensyn til at du ikke får gevinsten utbetalt samme dag som du handler)?

1 Like

Hvis opptrenden holder seg, så snakker vi nå kurs 14 midt i fellesferien:

1 Like

https://www.biopharminternational.com/view/circular-rna-may-transform-aav-gene-therapy-says-circio-ceo-erik-wiklund

18 Likes

Kan ikke lenger klage over at selskapet er under radaren til de fleste, og forhåpentligvis heller ikke utenfor oppmerksomheten til KOLs. med stort nedslagsfelt.

6 Likes

Vet ikke om det er Circio det tenkes på her, men klar advarsel når man er inne på aksjehandel på DNB Carnegie sin plattform :cowboy_hat_face:

Her er det noen som prøver å presse ned kursen mot VWAP. Ser ikke bra ut for warrants om de får fortsette med dette volumet.

Må jo bare håpe at selskapet har en plan etter VWAP perioden.

Den klare advarselen er sikkert helt spesifikt knyttet til dette selskapet. Takk for at du deler igjen

1 Like

For de langsiktige her er det helt greit at VWAP reduseres noe.
Den langsiktige trenden holder selv om vi midlertidig skulle falle til støtten på 8.
Det som er av betydning er at selskapet får en god etterfylling på kontoen nå i juni.

2 Likes