Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Hvis aksjen faller til 8 og vwap er 10,60 blir det vel kanskje flere som kjøper i markedet enn via emisjonen? 8,50 + 50 øre = 9 kroner aksjen, det er 15 % over markedskurs i så fall.

Antar selskapet har noen news som kan booste / motvirke et fall ned dit, selv om bergenseren sikkert har det kjempegøy i aksjen om dagen.

Ja, men det er timingen som er poenget her.
Lav kurs i dag er gunstig for warrants. Høy kurs i juni er gunstig for warrants.
Kanskje bergenseren i dag bruker litt av tradingpotten sin til å hjelpe på lang sikt?
Så får vi se hvilken plan EDW har.

Han overnattet relativt høyt til daytrader å være (NB: listedato):
18.05: 685 000
19.05: 475 000

Nærmer seg (Differanse sunket fra 3 til 1 kr)

2 Likes

Ja, 8.17 er et interessant nivå nå, av flere tekniske grunner, som nevnt tidligere.

Men det magiske 9-tallet tok i mot foreløpig. Det spørs hvor langt “proffene” tør å selge ned. Vi får se om noen lykkes med å hakke hull i 9 for å riste litt. Det er ikke sikkert.

Warrants er nede og tester SMA50 1D nå. Interessant dynamikk dette.

1 Like
17 Likes

strike på 9.1 så det gir ingen mening å selge under den - med mindre du ikke tror på de nyheter og data som er kommet.

1 Like

Det er sant, men det viktigste på kort sikt er hva man tror om EDW har en joker i ermet som kommer neste uke eller kort tid etter. Og om man tror at noen denne uken klarer å nedkjempe støtten på 9, som nå forsterkes ved hvert mislykket forsøk.
At man ikke klarer å få warrants under 0.5 indikerer også at støtten på 9 kan holde.

1 Like

Er det bare håp om at EDW har noe info på lur? Skal ikke all børs sensitiv informasjon meldes umiddelbart?

2 Likes

Dette vet vi jo ikke sikkert. Men de kommer nok lett rundt den problemstillingen ved at de f.eks. jobber med å analysere data som foreløpig ikke er klare for å meldes. De jobber så raskt de kan for å få data klare til markedet. Det skal godt gjøres at Finanstilsynet klarer å dokumentere regelbrudd.

5 Likes

Min strategi er å håpe på at Circio kommer med noe. Taper jeg warrants, så er det ok i forhold til hva jeg har tjent. Samtidig så er det jo de som har gått all-in eller vektet tungt med warrants, så de kan jo få en kjip dag dersom kursen ikke får noe løft etter VWAP perioden.

4 Likes

Det er sikkert en del eksisterende aksjonærer som selger for å finansiere tegning med warrants som man har fått tildelt gratis når man var med i emisjonen i januar.

2 Likes

Nå skiller det vel omtrent 40 øre netto mellom å kjøpe aksjer til 9,30 i markedet eller betale 50 øre for tegningsrett med rett til å kjøpe aksjer til 8,40 NOK. Den arbitrasjen kan fort vippe feil vei og da blir trangt i døra for de som eier retter.

Nå skal jo ikke Qube kjøpe retter allikevel, som også har vært min teori hele veien, så noe ekstra lag med spenning i denne aksjen nå :smiley:

1 Like

Men da gir man seg selv tid og mulighet til å velge om man vil kjøpe seg inn gjennom TR eller på markedet, alt etter hva som lønner seg og gir mening.

Til dagens pris er TR en fin-fin hedge for den neste måneden.

2 Likes

Ja, men penger ut av vinduet for de som eier retter som ikke skal bruke de. De lot være å selge på 75 øre, nå er de ned 40 % og jeg tror at nærmere D-day vi kommer dess større overheng av selgere versus kjøpere.

Jeg velger å se på de pengene som en forsikringspremie, hvis kursen går rett i dass i tegningsperioden så slipper jeg å være med ned, og går den til himmels så tegner jeg alle rettene med et smil rundt munnen.

Ved et mer uavklart bilde (mest sannsynlig) så blir det å gå noen runder med seg selv i forhold til hva som er beste vei fremover, men fortsatt bra å ha TR som et alternartiv.

1 Like

Men aksjen er altså ned +/- 70 øre fra sluttkurs i går. Så hva som gir mest risiko er det vel kanskje ikke noe tvil om?

PS Jeg har aldri anbefalt noen å selge aksjer og kjøpe warrants for hele salgssummen, det som derimot gir mening er vel å selge aksjer og kjøpe samme antall warrants.

1 Like

Objektivt sett mener det ikke er grunnlag for en slik påstand så lenge som 3-4% av utestående aksjer omsettes daglig.

VWAP låses nå. Det som bestemmer den reelle warrant-verdien er da drivere for aksjekursen de neste ukene. Warrants har også noe tilbakevirkende effekt på aksjen, men warrant-handelen stopper 3 juni. De kan gis bort gratis nå men likevel ha verdi i juni. Derfor gir det ikke mening å gi dem bort til en for lav pris (med mindre man klarer sikkert å spå aksjekursen). I juni er det aksjen som styrer showet. Det vil si nyheter og data.

2 Likes

Han er helt ute nå, men det skjønte man jo når man så oppgangen til 11 - 12 kroner forleden.

Det gir mening at han har solgt noe på den toppen. Men har du informasjon om status frem til “nå”?