Sjekk daglige endringer på TDN Finans.
Så da er vel målet å skremme den ned til 8 kroner igjen?
I de offisielle listene datert 19. mai står han med 475 000. Hvordan stemmer det med listen din ovenfor? Blir ikke tirsdag 19. mai status ved stengetid fredag 15. mai (gitt at T og T+2 er “handelsdager” der man ser bort fra lørdag og søndag)?
Når jeg sjekker kjente handler for å verifisere dette ser jeg at endringer etter handler utført på en fredag vises i den offisielle listen for tirsdag.
Det betyr at vi må legge til grunn at han satt med 475 000 gjennom helgen, hvis vi ikke har en annen forklaring.
Det der betyr nok “ute av topp 50 listen”, og ikke at vedkommende har solgt hele beholdningen.
Det kan være en forklaring. Vi får verifisert de neste dagene.
Skurken reduserte ja, ikke helt ute. Fra 685k > 475k.
På meg virker det som om selskapets leder har snublet i sine egne ben. Det fastsettes en ny emisjon med warrants, der et bestemt tidsrom vil danne grunnlaget for kursen en må betale ved utøvelse av warrants som vil tilføre selskapet mer egenkapital. Dette tidsrommer er en periode hvor selskapet skal ha en skriftlig og en muntlig presentasjon av egne nyheter der bransjefolk fra hele verden møter. Dette må forventes å være kursdrivende. Kursen steg også betydelig tidlig i denne perioden. Tankekorset er at jo høyere kursen er i denne perioden, jo mindre ny egenkapital kan selskapet forvente å få tilført fordi det øker muligheten for at det blir gunstigere å kjøpe aksjer i markedet etter den 03.06 enn det vil være å utnytte warrants til å kjøpe aksjer til en forhåndsbestemt kurs. Ikke nok med det: selskapets leder fortsetter å reklamere for eget selskap og derved grave sin egen grav, siden han også har gitt uttrykk for at selskapet gjerne vil få tilført en del hundre mill kr, da en har presentert opplysninger om hva pengene evt. skal brukes til. Det blir i alle fall spennende å se hva som skjer når det gjelder hvor mange warrants det kjøpes nye aksjer for. Selv har jeg mistet troen på at en smart forretningsmann leder dette selskapet og har forlengst solgt nesten 3/4 av de warrants jeg eide.
Hva er poenget med å gi vedkommende fokus i det store og hele? Kun støy. Eksakt som shorten.
Det har jo vist seg å være vanskelig å holde kursen nede med den publisiteten selskapet har fått den siste uken, selv om de ikke har presentert vesentlig nye data 
Nå har vi fått en “etterlengtet” roligere uke.
Den viktigste faktoren for verdien av warrants blir jo kursen litt frem i tid. Hva han og CFO tenker om det vil vise seg.
Nå hadde du vel såpass mange warrants at du måtte ha mobilisert en god del kr for å utøve alle?
Så om du ikke var sikker på om du fikk brukt alle er det bra du har solgt noen av dem.
Å skylde på andre for egne valg er jo litt barnslig da …
Du får det til å høres ut som hele warrant-konstruksjonen var designet på et nachspiel klokka fire natt til mandag. Hele poenget er jo ikke høyest mulig VWAP isolert sett, men å holde interessen og troen på caset levende også ettet at strike er satt. Hvis markedet mener aksjen skal betydelig høyere enn 8–9 kroner i juni, så vil warrants fortsatt være attraktive selv om VWAP ender høyere enn mange håpet.
At CEO faktisk promoterer teknologi og plattform under verdens viktigste CGT-konferanse ville det vært langt mer bekymringsfullt om han IKKE gjorde.
Det har hele tida vært intensjonen å selge alle. Jeg satte meg for dårlig inn i de aktuelle problemstillingene da jeg kjøpte nesten 300 000 warrants etter å ha solgt aksjer. Jeg lot meg påvirke her til å tro at warrants var sterkt underpriset i forhold til warrants. Jeg oppfattet ikke at de kunne bli mer eller mindre verdiløse dersom selskapet la fram positive nyheter i perioden som danner grunnlaget for hva det ville koste å utøve warrants. Det hele er langt på vei bingo om det var lurt å kjøpe warrants med henblikk på å selge dem.
Kan jo være at den kommer en garantist eller 2 på banen etter VWAP-perioden
Hvis de får til garantister har de virkelig gjort et skup av en finansieringsrunde!
Jeg vedgår at jeg satte meg for lite grundig inn i forutsetningene for om det var smart å kjøpe warrants som angivelig ble solgt med stor rabatt. Men det er ikke barnslig å argumentere for at selskapets ledelse over de senere måneden synes å ha snublet i egne ben. Jeg argumenterer rasjonelt for dette synet. Det vil viser seg om det dukker opp nye forhold som fører til at den kommende emisjonen likevel blir veldig vellykket.
Garantist for at det blir kjørt en emisjon mot Pareto igjen? Det er jo ikke mulig med garanti mot ubrukte warrants…
Joda, garantisten tegner for de warrants som ikke blir brukt. Det meste er mulig om du betaler godt nok
Om du sier at 8 kr pr aksje er for godt betalt og null kr pr aksje er for dårlig betalt, så ligger riktig svar en plass mellom der 
Det er nøyaktig samme strategi som meg selv.
Med Aksjekursen på 9.26 og warrant på 0.502 er gap’et i ferd med å lukkes: Nå kun 33 øre, så vi kan være nær en likevekt.
Det er tatt med en ekstra kolonne i grønt som viser utviklingen i differansen.
Vi har fått tegningskursen ned mot 8.4.
Etter 3. juni blir det da aksjekursen vs tegningskursen som blir det som er relevant å følge.
Så litt juks er ok. så lenge det ikke oppdages?
Når det er snakk om over 500 millioner potensielle kroner inn, så er det mulig å være smart og strategisk uten at det er juks.
Dra en forhandling ut i tid, krev en ekstra validering av et testresultat, kjør en ekstra runde med advokater for å se på en avtale.
Helt innafor tenker jeg, de trenger et ess i ermet hvis de skal klare å dra det i land nå.