Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Det er eit forhold eg vil sette pris på om nokon vurderer;

I perioden fram til frist for realisering av warrants, som vel er 9. juni, vil selskapet ha stor interesse i at flest mogeleg bruker tegningsretten. I den grad Circio styrer nyhendestraumen vil positive børsmeldingar i perioden kunne auka aksje kursen ut over dagens nivå og slik motivere flest mogeleg til å teikne aksjar.

Eg vurderer i eit slikt tilfelle å behalde alle mine aksjar og TR. Risikoen er om aksjekursen fell under tegningskursen og TR vert verdilause.

Vi får håpe selskapet har noe de nå kan frigjøre fra lab/samarbeids partner eller annet som er holdt i faglig ‘kunstig’ åndedrett til riktig lanseringstidspunkt. Vil tro at bedre tidspunkt enn den nærmeste ukene neppe finnes …

2 Likes

Antar det kommer en webcast etter eller i forbindelse med Circular & Self-Amplifying RNA Therapeutics Summit i neste uke.

1 Like

Tror ikke noen her sitter med svaret på det du spør om. Hadde vi vist at det kom en positiv melding i perioden så ville det vært innside informasjon. Ledelsen vet, men de kan jo heller ikke si noe.

Så blir spørsmålet. Tar du sjansen?

Personlig har jeg en del warrants nettopp fordi det er en mulighet at det kan komme kursdrivende info i tegningsperiode. Det kan vise seg å være money in the drain, men kan ved en god kursstigning også bety en god fortjeneste.

Men her må du jo bare vurdere selv.

De har meldt in vitro cart poc i q2. Så er spørsmålet om de når det i perioden

Rent teknisk ligger vi vel perfekt ann til “bounce” neste uke :rofl::+1:Savepig har nok finjustert siktet :dart:

2 Likes

Takk for reflekterte innspel. Å behalde TR er ein sjanse å ta, og eg som andre må vurdere dette på eigen hand. Oppsida kan vera god, men avhengig av GAV på aksjar og tal TR er potensiell nedside og noko å ha i mente. Eitt er sikkert dette er risikosport.

Jeg tenker egentlig ganske likt. Jeg akter å sitte med både aksjer og TR videre. Hele perioden og timingen rundt ASGCT, VWAP og exercise virker altfor gjennomtenkt til at selskapet bare skal lene seg tilbake og håpe på det beste. Hvis de sitter på ikke-meldepliktig info, partnerdialoger eller mulige avtaler som kan signeres i perioden, så kommer jo ikke det ut før det faktisk er klart.
Så ja, det er gambling. TR kan i verste fall bli verdiløse. Men beholder man aksjene også, så står man fortsatt igjen med eksponering mot selve caset. No pain, no gain

2 Likes

Dette er jo et av de sentrale spørsmålene som har vært diskutert i det siste, og det er delte meninger. Du får lese gjennom tråden.

Skal jeg tippe så vil jeg tro det er >50% sannsynlig at vi får mer informasjon/data i løpet av de neste par ukene.
Men var jeg EDW ville jeg om mulig forsøkt å holde igjen til litt nærmere 9. juni, slik at luften ikke går ut av ballongen for tidlig.

Det viktigste å avklare: Har du cash til å utøve rettene?
(Hvis ikke blir det vanskelig å komme rundt å måtte selge enten aksjer eller retter.)

Det er salgspress på rettene i dag, muligens nettopp pga etternølere som finner ut at de kanskje ikke har cash til å utøve rettene.
Det har også satt aksjen og dens støtte rundt kr 9 under press i dag.
Vi må anta at dette presset fortsetter de neste dagene.
Hva som skjer med kursen de neste dagene avhenger nok mye av om denne mannen dukker opp før EDW kommer med nyheter:

image
Skræmmer’n

4 Likes

Aksjen kan falle 1 - 2 eller 3 kroner om man ikke skal ta frem worst-case tilfeller.

Tegningsrettene kan maksimalt falle +/- 0,50 kroner.

Så for meg er det rart at det fokuseres på risikoen med tegningsrettene, hvor for ikke selge X antall aksjer i dag og kjøpe samme antall tegningsretter? Da har du redusert risikoen i mine øyne.

Et tilleggsmoment kan være for de som ønsker at selskapet skal gjøre det bra på langsikt, så vil man jo ved å tegne nye aksjer være med å tilføre selskapet ny kapital som jo ledelsen i dag mener de har gode planer for.

Bare noen tanker, og ikke ett investeringsråd, og om man må skatte av en gevinst nå i 2026 så er det selvsagt noe man må ta hensyn til også,

6 Likes

`Anslyst Group

«Circio` meldte i dag at selskapet har sendt inn en ny patentsøknad til EPO som senere skal utvides globalt gjennom PCT-systemet. Patentet gjelder et nytt genetisk element som skal øke effektiviteten av intracellulær circRNA-produksjon med rundt 4 ganger.

Ifølge Analyst Group styrker dette circVec-plattformens IP-portefølje ytterligere og viser fortsatt optimalisering av teknologien. De peker spesielt på kommende triggere i 2026, inkludert:

• in vivo CAR-T-programmet
• data fra øye- og hjertesykdomsmodeller i Q4-26
• oppdateringer fra CNS-partnerskapet
• effektdata fra in vivo CAR-T

Positive resultater kombinert med en stadig sterkere patentportefølje kan bidra til større lisensavtaler fremover.»

7 Likes

I morgen kommer det en børsmelding om at EDW har flyttet om litt på kontoret sitt og montert screens for å redusere forstyrrelser fra sterk sol.

Dette forventes å øke hans arbeidskapasitet inntil 3x.

2 Likes

Har du ikke hørt at det nye er In-Space CAR-T? Lanseres ifm spaceX IPO.

Jeg har solgt mine aksjer og kjøpte ett antall warrants litt over det jeg hadde i aksjer.

Jeg solgte aksjene i går morges.

Det gjorde jeg fordi. Jeg har en fastsatt sum jeg kan kjøpe meg tilbake aksjene dvs strike price. Ca 9 kr.

Blir tegnignsrettene verdiløse kjøper jeg bare tilbake i markedet. På denne måten blir warrantene en slags forsikring de neste par ukene.

Prisen på warrantene er allerede dekket inn siden jeg har unngått tapet på aksjene jeg solgte. Og faller det enda mer så vil pengene jeg har satt til side gi meg flere aksjer enn det jeg hadde før.

Det beste er om det kommer gode nyheter og aksjeprisen går mye opp selfølgelig. Men jeg kan slik jeg ser det uansett utfall komme bedre ut av det enn om jeg holdt aksjene.

2 Likes

“Det beste er om det kommer gode nyheter og aksjeprisen går mye opp selfølgelig. Men jeg kan slik jeg ser det uansett utfall komme bedre ut av det enn om jeg holdt aksjene”

Det gjelder helt til biotech gjør biotech-ting og aksjen plutselig åpner +40 % på en børsmelding

Edit: Hele Circio-casualet de neste ukene handler egentlig ikke om teknologi lenger, men om hvorvidt markedet tror aksjen skal stå høyt nok over strike til at folk faktisk gidder å hente millioner for å bruke/handle warrantsene sine.

2 Likes

EDW og Circio bør ha minst 2 gode nyheter på lur:

• En melding fra nå og før 3. juni, mens warrants er omsettelige, for å skape interesse og finne investorer som vil spytte inn penger i selskapet
  • En melding etter 3. juni i tegningsperioden, for å sikre at tegningsrettene utøves
2 Likes

Eller gjer som biotech gjerne gjer, åpner 40% ned når ein akkurat har ordna transaksjonen for utøvelse av warrants til 8.5 og aksjen plutselig står i 6,-.
Skjegget i postkassen og sjakk matt med hverken cash eller aksjer tilgjengelig 🧑‍🎄 Er ikkje det og ein mulighet? Dog lite sannsynlig, då får ein i det minste retur på skatten om ein realiserer.

Trur eg sitt stille i båten. Har 50% i warrents. Fornøyd med antall aksjer ift long posisjon. Frister å sitte med warrents fram til neste fredag/mandag vertfall. Kanskje løyse inn ein symbolsk sum sjølv. Om nåken vil ha ein stor del av selskapet bør det begynne å skje noko på den fronten etterkvart, i tillegg til angivelige nye data i Boston.

1 Like

Jeg har ca 2/3 warrants og 1/3 i aksjer. Aksjene er på ASK og det er grunnen til at jeg ikke selger ned i aksjer.

Minste antall av det jeg opprinnelig tenkte å ha i CRNA er det antaller jeg har på ASK, så ligger rettene på utsiden, så for jeg se hvor mange jeg utøver.

Utøver jeg ingen fører jeg litt penger over på ASK og kjøper litt til, alt avhenger selvfølgelig av pris.

Slår CRNA feil er jeg nok ferdig med biotek :slight_smile:

1 Like

Jeg var ferdig i Biotek etter fadesen i Nordic Nanovector. Tok ikke lange tiden før jeg igjen var all inn i Ultimovacs. Nå noen år senere er jeg igjen innom for å være med på et eventyr. Til nå har biotek vært et mareritt (for meg). Men hvem vet. Kanskje dette er gangen? :sweat_smile:

3 Likes

Enig, kjenner igjen reisen :laughing: Men også spenningen, pulsøkningen, nedtur og oppturene. Blir nok aldri en seriøs mottaker av Diplomet fra Verdens dyreste voksenopplæring. Men denne gangen…Om ikke annet, så for å vise mine nærmeste at jeg ikke bare er fette idiot gal, men kan faktisk ha flaks også :metal:

1 Like